recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS, igen, igen!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS, igen, igen!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS, igen, igen!
    Sendt: 08-Juli-2009 kl. 12:29

Hej med jer,

 

Tilgiv mig, hvis dette spørgsmål har været rundet mange gange før. Jeg har søgt herinde og fundet meget af svaret – mangler bare lige det sidste!

 

Jeg har lige bestilt lige en Logitech Squeezebox Duet til de 1700,- (desværre) fra Elgiganten. Nu står jeg og overvejer også at nappe deres tilbud på Netgear Readynas med indbygget 500GB disk i til 1500,- ( http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000ltvfXo2B;sid=cpKcz62P VOScz-fbBpZVyUxMh1CpmlpKEz0=?ProductID=AibD4QFHLkUAAAEfaztq. MwK&CatalogCategoryID=rqXD4QFHrv4AAAEOfCos9Q5E ).

 

Alternativt skulle man vente til der kommer lidt bedre priser på Qnap eller Synology…hvad syntes i?

 

Systemet skal bruges til normalt husbehov (stream af musik, billeder + PS3).

 

Har i bedre idéer / tilbud i kender til?

 

/ Freddy

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 12:39
Jeg syntes tilbudet virker meget interessant, Trustedreviews er angiveligt noget tilfreds med den og jeg lurer selv lidt på om jeg skal have én.

Read/write hastigheden ser ud til at være noget højere end den er for min Zyxel og der er hotswap på diskene, selvom det sidste er noget af det man håber, man aldrig får brug for.

Udover testen har jeg ingen kendskab til NAS'en.
Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 14:22

Helt enig. Jeg har kigget de andre NAS-mærker, men den pris på Netgear kombineret med prisen på de 1500 gør det til en attraktivt tilbud.

Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 14:23
Hov...mente selvfølgelig den omtale/anmeldelse af Netgears produkter kombineret med prisen.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 14:53
Hvor kraftig er den, jeg tænker hukommelse og hastighed på cpu? Det er noget du skal være MAX opmærksom på nu hvor du har en klemmeboks der skal suge fra den. Ellers bliver du møj møj møj ked af det hvis den ikke er kraftig nok.
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 15:19

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Hvor kraftig er den, jeg tænker hukommelse og hastighed på cpu? Det er noget du skal være MAX opmærksom på nu hvor du har en klemmeboks der skal suge fra den. Ellers bliver du møj møj møj ked af det hvis den ikke er kraftig nok.

Det ser ud til at den har 256mb ram men kan ikke finde ud af noget om cpu'en. Overvejer den også lidt i forhold til synology som dog er noget dyrere, men har hørt meget godt om dem

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 15:58
Jeg kiggede på en Synology for et par måneder siden til klemmeboks-brug (ikke til mig selv) og den lå prismæssigt på 2500 PLUS harddiske ved siden af. Altså små 3500,- for et RAID-1 setup.

Det er derfor jeg lige råber lidt vagt i gevær... Til 1500,- får man nok ikke alverden smidt i nakken.

Jeg ville ikke vælge under 512 ram samt 800 på klokken og selv der taler visse brugere om lag via webinterfacet (noget jeg bruger dagligt, remoten bruges kun ugentlig).

Hvis det skal være billigt, nemt og med flere muligheder kunne du overveje en selv-byg-server med Linux eller FreeNAS. Vælger du FreeNAS får du samme muligheder som i en rigtig NAS, men med meget bedre/hurtigere hardware i ryggen. Prismæssigt behøver det ikke være dyrere end små 2000,-. Ulempen kan være et højere strømforbrug, lidt afhængig af de valgte dele.
Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 08:56

Tak for svar, allesammen!

Nu har jeg fundet en Qnap TS-109 II + en Samsung Spinpoint 750 GB for ca. 1900,- leveret som jeg går efter istedet. Det virker til at være en smartere løsning.

Er der forøvrigt nogle af jer der ved om man kan have et "for gammelt" D-Link netværk? Jeg mener jeg har en ca. 3 år gammel D-link DI-524 og kommer nu i tvivl om, at man kan koble en NAS til denne?

Tak for hjælpen!

Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Freddy Freddy skrev:

Er der forøvrigt nogle af jer der ved om man kan have et "for gammelt" D-Link netværk? Jeg mener jeg har en ca. 3 år gammel D-link DI-524 og kommer nu i tvivl om, at man kan koble en NAS til denne?

Du burde sagtens kunne bruge din gamle D-link. Der står dog ikke andet på QNAPs hjemmeside end at TS-109II har gigabit ethernet. Men jeg går ud fra at det er en 10/100/1000 port, og hvis det er så kan den godt køre mod din D-Link da den kun har 10/100 Mbit porte. Den vil dog kun køre 100Mbit, men det burde være nok til streaming på dit hjemme netværk.

 

M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Oprindeligt skrevet af Freddy Freddy skrev:

Er der forøvrigt nogle af jer der ved om man kan have et "for gammelt" D-Link netværk? Jeg mener jeg har en ca. 3 år gammel D-link DI-524 og kommer nu i tvivl om, at man kan koble en NAS til denne?

Du burde sagtens kunne bruge din gamle D-link. Der står dog ikke andet på QNAPs hjemmeside end at TS-109II har gigabit ethernet. Men jeg går ud fra at det er en 10/100/1000 port, og hvis det er så kan den godt køre mod din D-Link da den kun har 10/100 Mbit porte. Den vil dog kun køre 100Mbit, men det burde være nok til streaming på dit hjemme netværk.

 

100 Mbit kablet og 802.11g er rigeligt til streaming af musik.

Til top
tvillumsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 13:24
Man selv opgraderer til 512 el. 1024 mb RAM i ReadyNas Duo..
Pioneer 427XA
Pioneer DVR-545H-S
Pioneer HTZ-7
Sonos
PS3 Slim - Wii
WD TV Live
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Freddy Freddy skrev:

Tak for svar, allesammen!

Nu har jeg fundet en Qnap TS-109 II + en Samsung Spinpoint 750 GB for ca. 1900,- leveret som jeg går efter istedet. Det virker til at være en smartere løsning.



Muligvis er den smartere men til en Duet er den for lille rent RAM mæssigt. Mindst 512 MB hvis du vil have ordentlige svartider. Og med den processor skal du sikre dig at dit musik er gemt i et af de formater som Squeezeboxen understøtter internt, så den ikke skal bruge CPU til at "oversætte". Så hvis dit musik er fra ITunes er du på den.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu