recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så lykkedes det med HD - næsten!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå lykkedes det med HD - næsten!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
johnq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Så lykkedes det med HD - næsten!
    Sendt: 07-Juli-2009 kl. 17:38
Jeg scannede i DVBViewer efter HD kanaler og fandt dem, men kun 2 af 4 transponder frekvenser virker. Dvs. jeg kan godt se Voom HD på frekvens 12188, men ikke Kanal 5 på frekvens 12015.

Nå, jeg f.eks. scanner efter kanalerne på frekvens 12015 kommer der nogle gange 9 kanaler på listen, men scanner jeg igen 10 sekunder senere er der 15+ kanaler og sådan ændrer det sig hele tiden mellem et tilfældigt antal fundne stationer.

Når jeg skifter over på f.eks. kanal 5 er der grå skærm og elektronisk støj på lyden.

Hvad kan det skyldes?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 23:37

1. Hvilken tuner, og driver ver.?

2. Hvilken codec?

3. Checkede ikke lige frekvensen, men det er Canal Digital, ikk?

4. Har du prøvet med TransEdit (jeg har et eller andet sted herinde skrevet en minivejledning, prøv at søge på transedit)

Din Transponderliste skal altså være 100% opdateret før du får succes. Hvis det er Canal Digital, så send mig en PM med din mailadresse, så sender jeg dig min Transponderliste (det er pisse ærgerligt at man ikke bar kan hægte den på et eller andet sted i det her forum, til fri download) 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
johnq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 00:05
1. FloppyDTV S2, Driver: 5.0 (5352-1000)

2. Cyberlink PowerDVD 8 (ffdshow viste interlace linier)

3. Ja det er Canal Digital

4. Jeg har sat kanalerne op i TransEdit. Jeg søgte lige på "transedit" og "guide" (edit:) og er igang med at følge den for at være sikker på at jeg gjorde det korrekt.

Jeg tror faktisk jeg har lavet min transponder liste med udgangspunkt i din transponder liste, som jeg fandt i en tidligere tråd, men jeg vil meget gerne prøve din seneste liste. PM sendt.

Redigeret af johnq - 08-Juli-2009 kl. 00:36
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 00:33
Sidste spørgsmål: Hvilket CAM modul?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 00:41
Har lige prøvet at søge på Transedit herinde: 2 hits. Det lort virker ikke, jeg ved personligt at jeg har haft mindst 20 indlæg om det
Til top
johnq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:54
Jeg bruger Conax 4.00e fra MM-Vision og købte også et fra DVBShop.net som skulle være Smit produceret, men jeg har ikke kunne finde Smit navnet nogle steder (jeg har de 2 nedenfor).

En af dine mini-guides til transedit er her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59921& KW=transedit

Jeg har sat din transponder liste ind og fulgt din guide, men uden held. Der er stadig ingen HD på 12015 frekvensen. Det er som om signalet går svagt igennem.
Til top
johnq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 17:29
bump
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 18:32

Kommer lige i tanke om: Har du husket at fjerne hakket i Open Whole transponder, både i TransEdit og i DVBViewer?

Hvis det er på plads, så tror jeg det er CAM modulet. Havde selv lignende problemer, men var så heldig at få to af Patriarkens CAM moduler, så virkede det. Jeg kan desværre ikke sende dig et til låns, da de pt. begge er i produktion (er ved at optage materiale til sommerferien i Toscana, hvor der hverken er parabol eller internet)

Til top
johnq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 12:30
Ja, jeg har fjernet fluebenet i Open Whole transponder.

Du nævnte CAM modulet kunne være problemet. Ville det være ok med dig, hvis jeg sender dig mit CAM modul og Canal Digital kort med en frankeret svarkuvert, så du kunne teste det?

I så fald, skal jeg sende det inden eller efter din sommerferie i Toscana? Du kan evt. PM mig dit svar.

Tak for den foreløbige assistance!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:15
Det er helt ok, og gerne inden Toscana turen. Jeg sender en PM, med detaljer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 11:23

Hej Johnq

Nu har jeg testet dit CAM modul (kun det ene af de to) og det virker fint her. Jeg har ikke kørt en lang test, men det skulle heller ikke være nødvendigt

Kanal 5 HD, BBC HD som ligger på 12015 kører fint. Canal+ Film HD virker ikke med dit abbonnementskort, men jeg gætter på at du ikke har det med i dit abbonnement. Bruger jeg mit eget kort i dit CAM modul, så fungerer Canal+Film HD helt fint.

Så konklusionen må være at dit CAM modul er ok.

Hvis ikke der er mere du synes jeg skal teste, så poster jeg dimserne i aften

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 11:30
Overså lige at det var to forskellige CAM moduler, så jeg prøvede lige det andet også, samme resultat
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu