|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kevinandersson ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-December-2007 Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 01-April-2009 kl. 16:13 |
Hej recordere :)
Sidste gang jeg skulle ud at invistere i grej gik det rigtigt godt med jeres anbefalinger herinde, så nu vil jeg prøve igen. Jeg har i øjeblikket følgende setup i stuen, og overvejer stærkt at opgradere: TV: Panasonic PZ-70TH42 Forstærker: Onkyo tx-sr 706 Højtalere: 7.1 sæt med 5 stk. Harbo Sat 10 satelitter 1 stk. Harbo Sub 10 2 stk. tudsegamle Infinity Primus 300 fronhøjtalere Planen er at jeg ønsker lidt mere dybde i lydbilledet (som primært bruges til film), og overvejer hvad der er den bedste løsning. Jeg vil gerne kunne udbygge fornuftigt senere, så er det en god idé hvis jeg begynder at se mig omkring efter eksempelvis B&W DM684 / Dali Concept 8 serien? (Prismæssigt tiltaler disse to mig meget godt) Er det nye fronthøjtalere, en ny center jeg skal lede efter, eller noget helt tredje? |
|
![]() |
|
dj_jellyfelz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
Det kommer vel en på hvor detaljeret lyd du vil have. og om fronterne skal kunne slå noget bas fra sig eller sub´ben skal tage sig af det.
|
|
Philips 47PFL9632D/10 Phillips SRU8015 Dali Ikon 7 Dali Vokal 2 Center Dali W2 Bag Audio Pro Evidence MKII Sub Samsung SMT-H3106PVR Harman Kardon AVR 630 Denon Pladespiller PS3 |
|
![]() |
|
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
B&W 600-serien er et rigtig godt bud, men DALI Concept serien er ikke vær at sætte sine penge på
![]() ![]() Redigeret af McNiklas - 01-April-2009 kl. 17:36 |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Kig efter 1 sæt KEF iQ7 brugt.
Ellers er der jo også Focal Chorus 716V til kr. 3.356,- pr. stk. ved HiFi Freaks. |
|
![]() |
|
kevinandersson ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-December-2007 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Hej igen
![]() Så fandt jeg lidt ekstra mønt i bunden af skattekisten. Jeg var brændt lidt varm på B&W CM 7, og tog et smut forbi hifiklubben. Jeg lyttede til højtalerne, og sammenlignede dem med Dali Ikon 7. Selvom jeg helt klart foretrækker designet på B&W højtaleren, må jeg indrømme at lyden stod en del bedre i Dali sættet. Nu er mit spørgsmål bare - kan det betale sig at jeg går skridtet videre, og vælger Ikon 8 frem for Ikon 7? Som en lille detalje kan det nævnes at jeg også har fået fat i en Crown 602 effektforstærker det nok kan trække det meste ![]() Crown 602 Redigeret af kevinandersson - 09-Juli-2009 kl. 17:51 |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Jeg ville inden du køber, lytte til Acoustic Energy eller Piega. De slog godt nok begge benene væk under mig! Personligt kunne jeg ikke drømme at se efter hifiklubbens sortiment, efter jeg fik lyttet rundt omkring. (Husk - MIN personlige mening).
Acoustic Energy er mere mørk højtalere, henad B&W, dog ikke helt så mørk, hvor Piega er en mere lys højtaler, henad Dali's nyere serier, dog langt bedre prismæssigt efter min mening. Da jeg lyttede til dem, sad jeg med en fornemmelse af, at det her næppe bliver bedre prismæssigt. De kan høres hos Sunaudio. Kom for guds skyld ud og lyt flere steder, og lån altid udstyret med hjem og hør det på DIT setup, det vil enhver seriøs forhandler hjerteligt gøre. ![]() |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Tja, du kunne jo også overveje noget Elac BS133Jet og en CC201 som center. Det setup havde jeg selv sammen med en Onkyo TX/ST706 - spillede fortryllende sammen
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu sidder jeg i Odense, og er ikke helt oplagt på at rejse landet tyndt for at
lytte til højtalere - men jeg er meget glad for nye input fra foraets medlemmer. Jeg vil bare sikre mig at jeg ikke kommer til at sidde med et sæt højtalere jeg får svært ved at opgradere mit surround system med senere. Acoustic Energy, Piega, Elac - lad mig vide hvor jeg kan høre dem - så er jeg klar ![]() Redigeret af kevinandersson - 10-Juli-2009 kl. 00:47 |
|
![]() |
|
dj_jellyfelz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
Sad selv med samme overvejelser da jeg skulle købe IKON, men syntes der var en for stor prisforskel på de 2, når nu kun det er basenhederne der er forskel på. jeg ville nok spare de sidste penge og ta ikon 7, og så supplere senere med en kraftig sub, hvis du går hen og mangler bas |
|
Philips 47PFL9632D/10 Phillips SRU8015 Dali Ikon 7 Dali Vokal 2 Center Dali W2 Bag Audio Pro Evidence MKII Sub Samsung SMT-H3106PVR Harman Kardon AVR 630 Denon Pladespiller PS3 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |