Jeg har aldrig oplevet at min receiver er stoppet pga. overlastningsfunktionen.
Recieverens højtaler impedans er 8 ohm og jeg bruger 4 ohms 150w højtalere uden at jeg i receiveren har reduceret udgangene ned til 6 ohm. Dette gør at jeg trækker en større strøm og dermed også kan spille højere, men også stiller større krav til kølingen af receiveren. Jeg har desuden alle udgange til at spille som "Large", så receiveren også leverer strøm til de enkelte woofere. Jeg spiller meget høj rock musik på alle kanaler (5.1) og ser action film på meget høj lydstyrke og receiveren står i et skab med DVR afspiller og en varm Samsung HD box ovenpå. Jeg kan godt mærke at receiveren bliver varm, men ikke mere end at den stadig fint kan følge med til at køle den på en varm sommerdag.
Har evt. du prøvet at tage strømmen helt fra receiveren og vente et par min med at slutte den til igen, bare lige for at tjekke om det er et eller anden beskyttelseskredsløb der har reageret.
Du kan også prøve at tjekke om du kan få højtalerne til at spille på baghøjtalerudgangene(ikke surround) og så aktiver dem i opsætningen
Er der ikke stadig garanti på? for så vil Pioneer support nog også være et fornuftigt bud.