|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||
Borst ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 11-Juli-2009 kl. 14:07 |
||||||||||||||||||||||||
Jeg har et Panasonic PX-80 og har lige købt en DVB-T antenne. Den er åbenbart aktiv men så vidt jeg kan se leverer mit Panasonic ikke strøm til den.
Kan jeg brugen hvilken som helst 5v strømforsyning og sløjfe den ind på coaxkablet eller vil mit TV blive ødelagt af det? |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Der skal anvendes en Power Inserter, og en 5V forsyning de leveres med antennen, når den bestilles/købes sammen med, da jo ikke alle TV/STB skal bruge en sådan. |
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
Borst ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Der fulgte ikke nogen strømforsyning med antennen, og for ikke at skulle købe mere udstyr ville jeg gerne bruge en 5v strømforsyning jeg har i overskud. Mit spørgsmål var derfor hvorvidt mit PX80 ville tage skade af, at der pludselig var 5v i coaxkablet?
|
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det vil som skrevet kun virke med den Power Inserter der hører til. |
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det drejer sig om denne antenne.
Der fulgte ikke nogen strømforsyning eller powerinserter med. Der er en grøn lampe på antennen der lyser når jeg forsyner den med spænding, via antennekablet, fra en 5v strømforsyning. |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Der står bl.a dette i oversigten: Powered by DTV set-top box or included separate power adapter. Så var den ikke med er den ikke komplet. |
|
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
På siden af pakken står der:
Forsynes med spænding fra DVB-T modtager. Så der var det der skulle være i pakken. |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det er jo forudsat, at udstyret kan levere den forsyning, hvis ikke skal der anvendes en extern, og i følge specs. skulle den være medleveret. Hvorom alting er, så skal den anvendes, ellers kan antennen ikke forsynes korrekt, og det vil naturligvis også skade det forbundne udstyr. |
|
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det er en sådan der gerne skulle have været med i pakken. Bruges til Aktive antenner. Var med til min DA5000
Redigeret af Radiomanden - 11-Juli-2009 kl. 15:56 |
|
![]() |
Enerneslo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Sørger måske lidt dumt. Men er det overhovedet nødvendigt med en strømforsyning til antennen. Kan den ikke fange et udemærket signal uden? (Spørger af uvidenhed)
|
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det er jo en Aktiv antenne. |
|
![]() |
Enerneslo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Ja men hvad er forskellen på en aktiv og en passiv antenne så?
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |