|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
wanjer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-December-2007 Status: Offline Point: 251 |
![]() Sendt: 09-Juli-2009 kl. 20:58 |
Jeg har gået og rodet med et HTPC projekt de sidste par uger og det begynder langt om længe at tage form, og forhåbentlig vil det se endnu bedre ud når den kommende weekend er ovre Systemet jeg har stykket sammen består af følgende: Gigabyte Ga-E7AUM (Nvidia 9400 chipset) Fjernsyn 37LG5000 Og så lidt billeder. I samme omgang har jeg lavet en 7TB windows home server. Tror det var det hele for nu. I skal være velkomene til at komme med spørgsmål/kommentare til projektet, så skal jeg svare efter bedste evne. |
|
![]() |
|
wanjer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-December-2007 Status: Offline Point: 251 |
![]() |
Så fik jeg tid til at gøre projektet 99% færdig. Mangler stadigvæk min picoPSU og så lige en on/off knap. |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Ganske gennemført. Ser også meget godt ud med skabene som
er indbygget. Lidt konstruktiv kritik: Dog synes jeg ikke lige umiddelbart det er så kønt når lågen er lukket og man stadig kan se Drev og Viasat box (right?). Det ser bare forkert ud. Hvis det var mig, havde jeg nok prøvet at montere noget hvid beklædning på lågen, som ville dække hele den midterste sektion. Så ville du stadig komme nemt til drevet når du lukker lågen op. Må man også spørge hvorfor du ikke er gået hele vejen og har droppet Viasat boksen og satset på HTPC'en som digital tuner istedet? Spændende projekt, som jeg glæder mig til at se når det er helt færdigt, også med software. |
|
![]() |
|
![]() |
Ikke nogen dårlig ide med det film. Havde jeg slet ikke tænkt på. Men der skal jo nok stadigvæk være noget hul til ir modtageren i viasat boksen. Sådan som jeg har forstået det er det nærmest umuligt at få viasat til at køre uden om boksen ??? Redigeret af wanjer - 11-Juli-2009 kl. 08:08 |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() |
Det er godt ud, held og lykke med det videre forløb......
Du ligner en der kan hjælpe med et mindre problem vi har her. Knægten har købt en computer bl.a. med Pioneer blu-ray drev. Den skal åbenbart have noget software for at kunne afspille Blu-ray. Kan du anbefale noget der kan bruges, evt. noget der kan hentes fra nettet enten gratis, eller uden det koster en bondegård. Hilsen Henning |
|
Ning
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Ved faktisk ikke med Viasat, har Kabeltv. Det kan godt
tænkes at der er problemer med dem. Men det skulle vel være muligt at lave et lille hul til IR så. |
|
![]() |
|
weiser ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Sweden Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Jeg ville nok kigge på: http://www.cyberlink.com/downloads/trials/powerdvd/download_ en_US.html Om man synes den koster en bondegård er jo en personlig vudering... -- Weiser |
|
![]() |
|
![]() |
Bruger også PowerDVD til mit Blu-ray drev, men det er
mest fordi det fulgte med som software da jeg købte det. Har bare problemer, for pc'en er vist ikke helt kraftig nok. Jeg kan afspille de fleste film, men når jeg afspiller noget med DTS-HD lydspor, så hakker den. Skal nok bare have opgraderet. [edit]Faldt lige over et andet emne herinde, omkring IR-Extendere Måske du kan finde noget der kan bruges til din Viasat Boks? Redigeret af jonaskp - 12-Juli-2009 kl. 15:55 |
|
![]() |
|
Losty ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
jonaskp: Understøtter dit lydkort DTS-HD da? Og hvis ja, hvilket et har du.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er onboard. Kan ikke huske hvad bundkortet hedder, men det er vel snart et år gammelt med noget Geforce 7100 grafik (ikke at det har noget med det at gøre, men mere for at give en pejling af alderen). Det har ikke været det store problem, er kun stødt på en film indtil nu hvor der ikke har været alternative lydspor. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Jeg tror ikke du finder lydkort som understøtter HD kilder. Softwaren som eksempelvis PowerDVD dekoder lyden og sender den til lydkortet som spytter den ud analog. Hvis du vil have lyden ud fra maskinen digitalt som HD lyd, så skal du have et grafikkkort med HDMI udgang og bruge PowerDVD til at sende lyden videre digitalt over HDMI til din surround receiver. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Nu når delene ligger løst på hyllerne, kommer der så ikke meget resonans i træpladerne som forplanter sig?
Hvad bruger du raid 1 til hvis du har en 7 terabyte server til at gemme tingene på? Hvordan er blæserne sat, er de sat til at puste luften ind eller suge den ud og hvor har du hullet hvor luften skal passere i modsat ende af skabet? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |