|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kristian1204 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
![]() Sendt: 13-Juli-2009 kl. 12:59 |
Hejsa,
Jeg har et lidt "tricky" spørgsmål. Jeg har en kollega, som har købt en WD TV efter mine anprisninger. Han har i weekenden netop købt et Panasonic sc-ptx5, hvor han troede at han kunne få lyden igennem, da der er optisk indgang. Det lader ikke til at anlægget kan "forstå" D.D 5.1 og DTS fra den optiske indgang, men kun når der afspilles fra DVD. Er der nogen måde, men kan kringle dette rundt på eller skal der en reel reciever til dette job? Kan man f. eks. få en dims (eksternt USB-lydkort eller andet), som mellemvejs kan downscale fra D.D 5.1 til stereo f. eks, som Pana´en kan forstå..? (ved godt at det ikke er optimalt) Kan en Popcorn Hour gøres dette evt.? Så kunne WD TV´en jo byttes ud med den... Det skal sige at han ønsker at beholde Pana´en da den lige passer ind i hans øvrige setup. Mvh. Kristian |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Øhh, får han SLET ingen lyd ud når han bruger sin WD TV? Eller er det bare i det forkerte format?
|
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Kristian1204 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
![]() |
Der er lyd på nogle gange siger han, men det er ved egne filer eller der hvor WD TV godt kan "afspille".
Jeg tror nemlig bare at der er passthrouh på den Pana. Jeg ved ikke lige hvad han har smidt på, men jeg har givet ham et par rips i D.D 5.1 og DTS og der er ikke lyd på... |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Mærkeligt, kan hans Panna overhovedet tage imod D.D5.1 og DTS?
Hvad mener du med passthrough, hvor skulle det gå hen? Det er jo et alt-i-et sæt... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
popcorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
![]() |
En popcorn hour kan decode både DD og DTS og sende det ud i stereo, som kan modtages af hans Panasonic. Det er selvfølgelig ikke optimalt da der ikke er surround, men det kan lade sig gøre.
|
|
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg mener at Pana´en ikke kan afkode, men måske bare sende stereolyd ud i højttalerne såfremt at den også modtager stereosignal og altså ikke kan afkode D.D 5.1 og DTs, selvom den kan når den afspiller DVD. |
|
![]() |
|
![]() |
Super... Så er det løsningen for ham jo. Optimalt, måske ikke, men det er jo et 2.1 system i forvejen Mvh. Kristian
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Det er kun model A-110, der kan downmixe DTS til Stereo. A-100 kræver en ekstern forstærker, alternativt, at man konverterer DTS-lydsporet til AC3 (Dolby Digital), hvorved det skulle være spilbart på alle NMT'er.
Til dette kan du benytte mit program PopCorn MKV AudioConverter. Der er også en Tutorial til programmet. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
![]() |
Tak,
Min kollega er allerede ved at finde en A-110 :) Mvh. Kristian.... som også vil have een ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |