|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() Sendt: 11-Juli-2009 kl. 12:52 |
|
Jeg har lige fået en macbook, som jeg forsøger at tilslutte VGA-porten, men jeg bøvler lidt med at få den fulde opløsning. Mac'en genkender ganske glimrende, at der er tale om et Pioneer TV, men går jeg ind i skærmindstillingerne på maskinen er den maksimale opløsning jeg kan vælge 1280x1024. Hvordan opnår jeg FullHD på 1920x1080? Skal den så tilsluttes via HDMI, eller er der en eller anden indstillingsmulighed på Mac'en eller TV'et, jeg har overset? Redigeret af Poplic - 13-Juli-2009 kl. 20:29 |
||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Er der slet ingen, der har leget med PC-indgangen, og kan dele lidt ud af erfaringerne?
|
||
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Hvad siger manualen om opløsninger på VGA-indgangen? M.v.h. |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Du kan på maccen styre opløsningen med switchres det er shareware(ikke dyrt), men du kan bruge den i en uge, og de opløsninger du kan sætte indenfor trialperioden kan såvidt jeg ved godt vælges efter trialperioden er udløbet, du kan bare ikke bruge programmet til at lave nye opløsninger... alle maccens normale opløsninger kan altid bruges. Men jeg vil mene at programmet bør kunne løse dit problem, giv evt tilbagemelding om det har hjulpet du kan se her hvad mere du får ud af switchres i forhold til det maccen normalt giver dig lov til, ikke alene du kan styre opløsningen men du kan også styre opdateringshastighed osv. hvilket kan være en fordel i visse situationer hvis du syntes der er hak i billedet ved panoreringer Redigeret af rhsin - 13-Juli-2009 kl. 19:08 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Det er ikke unormalt, at et TV ikke har fuld opløsning via VGA. Det er nok for dyrt at lave en analog indgang i en kvalitet, der kan bære 1920x1080.
|
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
|
Jeg de sidste mange år kunnet trække 2056x1560 (eller noget i den stil) ud af en VGA port. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Det er ikke det samme, som at TV'et kan håndtere det på VGA-indgangen! M.v.h. |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Ja? Så har du nok været heldig at have et grafikkort, et VGA-kabel og en skærm i så dyr kvalitet, at de har kunnet bære opløsningen. Hvordan modsiger det lige min påstand? Jeg har set flere kombinationer af skærme og grafikkort, hvor 1600x1200 ikke kunne opnås i tilfredsstillende kvalitet via VGA uanset kablets kvalitet. På samme udstyr var der ikke var problemer via DVI. På andre kombinationer af skærme og grafikkort har jeg ikke haft problemer med 1600x1200 via VGA. Det fortæller mig, at kredsløbene til VGA ikke altid er gode nok til at bære de høje opløsninger. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Blander mig lige Jeg tror manden taler om en Pioneer 5090, ypperste inde for skærme, Så ja til "dyr kvalitet", og det resterende du omtaler må være årgang '99.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hold da op - så kom der gang i tråden skal jeg love for. Tak for tilbagemeldingerne gutter. Som foreslået har jeg nu nærlæst manualen. Her er et skema, hvor den højeste opløsning for VGA-indgangen er 1280x1024, så lur mig om ikke det er forklaringen Det betyder så også, at jeg skal ud og investere i minidisplay->DVI og DVI til HDMI for at få 1920x1080 opløsning, men så burde det vel også fungere, ikke? Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse? I butikken da jeg købte mac'en påstod de, at det bedste nok var at køre VGA, da man kunne vælge den præcise opløsning. Med HDMI ville jeg få sorte bjælker. SUPER kundevildledning |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Hehe. Ja, det er et Pioneer 5090H, men det er jo så åbenbart ikke det ypperst indenfor skærme - i hvert fald ikke på VGA-siden! Om mac'en også har et problem ved jeg ikke. Jeg har ikke haft lejlighed for at teste det af på en skærm, der kan klare højere opløsning, men jeg må sige, at jeg ingenlunde har fortrudt skiftet fra PC til æblemaskine... Det kører altså bare, det skidt! |
||
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Det er nok sælgeren som mener, at en lavere opløsning, 1280x1024, på en 1920x1080 nativ skærm vil skabe bjælker? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |