|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() Sendt: 13-Juli-2009 kl. 22:37 |
|
Lige et hurtigt spørgsmål.
Hvis min receiver understøtter hd lyd, skal man så også have nogle højtalere egent til dette? |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Nej.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
JO!!! Du kan ikke nøjes med små billige køkkenhøjttalere
![]() |
||
![]() |
||
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() |
|
Ja okay på den måde ![]() Jeg kunne godt tænke mig disse http://www.audiosound.dk/product.asp?product=2674 Men den receiver jeg har kigget på http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR507.html Står der at den har 6 ohm output (tror jeg) så det kan vel ikke gå sammen når højtalerne er på 8 ohm? Redigeret af Monsterslam - 13-Juli-2009 kl. 22:59 |
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
|
Ahh jeg har da klaret mig fint indtil videre |
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Tror jeg gerne furious |
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
Det er reelt set ikke muligt, hd lyd giver mulighed for en dynamik på 144 db, og det kan intet konsumprodukt på markedet leverer pt. hertil kommer at der svjv kun findes en enkelt højttaler der kan leverer fra 20-20 khz (den går vist fra 17 til en 30k stykker). men den kan vist ikke leverer mere end 120db kontinuerligt. så hd lyd, 20-20khz med referencelydtryk på 144db, kan ikke findes på konsummarkedet. Redigeret af kim olsen - 13-Juli-2009 kl. 23:26 |
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
DVS. der ikke er nogen grund til at ofre penge på en receiver der kan dekode fx dolby true hd fordi ingen højtalere kan gengive lyden? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej du kan lige så godt spare pengene og nøjes med TVets højttalere Det kan da godt være at man ikke med konventionelt udstyr kan udnytte HD lyd 100%, men jeg vil da mene at de 85% jeg udnytter nu også er fuldt tilstrækkeligt |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay tak for hjælpen
|
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
de nye hd formater er stadigt væsentligt bedre rent teknisk end de gamle, så hvis dit udstyr bare tilnærmelsesvist er noget værd vil du kunne høre forskel.
|
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |