Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Basknudsen
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
|
Emne: Problem med trådløst Inet Sendt: 13-Juli-2009 kl. 18:52 |
Hej
Jeg skulle hjem hos mine svigerforældre for at sætte deres trådløse internet op.
Det går fint og de kommer på. MEN
Da jeg skal sætte det op så det bliver sikkert går det galt. Jeg forklarer routeren passwordet, men derefter kan jeg ikke komme på nettet, kun via. kabel. Hvad kan det skyldes, at den ikke ville acceptere det samme password. Jeg logger på, og den beder mig om at indtaste koden, det gør jeg og den beder mig om det en gang til.
Jeg har haft reset'et routeren og det hele, men der sker ikke noget, håber i kan hjælpe.
Mvh. Lasse
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
 |
jeje
Guld medlem
Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 00:02 |
Du regner vel ikke med, at routerens login password også giver kryptering af den trådløse forbindelse? De to ting har ikke noget med hinanden at gøre. Der skal angives en særskilt krypteringsnøgle til den trådløse kommunikation.
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 22:27 |
Nej. Jeg logger ind på routeren med et password, opretter en WPA2 kryptering, WPA2-mixed tror jeg den hed. Tildeler dette et password jeg bestemmer, og får det godkendt (eller hvad man skal sige).
Jeg prøver derefter at kalde op til forbindelsen hvor der nu står at den er sikret. Jeg vil oprette forbindelse til den, og den beder så efter et password. Da jeg så taster passwordet som jeg lige har fået godkendt af routeren får jeg at vide, at det ikke er det rigtige password.
Hvad gør jeg galt?
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 22:33 |
Du er sikker på det er den rigtige Router du prøver at logge på?, kender en der prøvede i flere timer at logge på naboens router(som han troede var hans), fordi det trådløse net på hans egen ikke var aktiveret, så han ikke kunne se den når han søgte efter forbindelser.
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 22:38 |
Jo, den hedder det samme som jeg loggede på. Jeg loggede først på den uden at have det sikret, hvorefter jeg ville gøre det sikret hvor det virker som om, at pc'en ikke får password'et at vide, hvis i forstår.
|
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 22:59 |
Du har valgt en kryptering som netkortet du logger på med understøtter?
|
 |
anoz
Super bruger
Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 23:01 |
Jeg har lige siddet med nøjagtig samme problem, og jeg var ved at blive sindssyg til sidst... Min mor havde fået en ny bærbar med vista (den gamle var med XP), men den kunne simpelthen ikke komme på nettet. Jeg prøvede ALT synes jeg selv - og jeg har rodet en del med netværk og aldrig haft lignende problemer. Det skal lige siges, at den gamle med XP stadig kunne komme på nettet med det samme password som vi prøvede med den nye maskine med vista på, den blev bare ved med at skrive at passwordet var forkert (det var det 100 % ikke). Sekunder før jeg var ved at kaste det hele ind i væggen bad min mor om at stoppe - heldigvis  Dagen efter tog hun ud til en rigtig nørde-shop (ment meget positivt!!), som selvfølgelig løb ind i samme problem - han gendannede routeren til fabriksindstillinger(ikke bare en reset) og begyndte forfra (det absolut eneste jeg ikke havde prøvet, for havde ikke set man kunne), og det har spillet perfekt lige siden. Hun slap med 100 kroner for den hjælp... Hvis du ikke har en god computerbiks i nærheden, så kan jeg anbefale at spørge på eksperten.dk eller måske spywarefri.dk, hvor der også sidder en net-nørd. Håber du finder ud af det...
Redigeret af anoz - 14-Juli-2009 kl. 23:02
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 23:05 |
Anoz: Ved du hvordan man gendanner routerens fabriksindstillinger?
Pizzabager: Jeg er ret sikker på det understøttes, pc'en er en uge gammel.
|
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 23:26 |
gendanne til fabriksindstillinger er vist noget med at holde reset knappen inde i 10 sek, det var det med min gamle router.
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 23:30 |
Ok. Tak. Jeg må prøve noget forskelligt i morgen.
|
|
 |
anoz
Super bruger
Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
|
Sendt: 15-Juli-2009 kl. 21:28 |
Hvilken router drejer det sig egentlig om?
|
 |