recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS50B855, støj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS50B855, støj

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
thomasNY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: PS50B855, støj
    Sendt: 07-Juli-2009 kl. 21:53
Nu har jeg fået et nyt tv efter ombytning af det gamle, der larmede og blev sindsygt varmt!
Det nye jeg har fået bliver slet ikke så varmt, og støjen er også noget mindre, men slet ikke væk.
Jeg håber på at kunne høste erfaringer hos andre samsung Ps50B855 ejere! Rasmus på flatpanels skriver at hans støj er konstant, lav! Det er min støj altså slet ikke. Den ændrer sig meget i forhold til billedet! Jo lysere billede, jo mere støj! Hvordan er det med jeres tv? Konstant støj eller varierende?
Jeg sidder meget tæt, 2,5 meter eller sådan noget, derfor er min lyd heller ikke så høj og min stue meget lille. Det har selvfølgelig nok også en betydning! Så i skal lige skrive hvilken lydstyrke i normalt ser tv på og der så er højebar støj der!

Håber på gode inputs, inde jeg ringer til samsung!
Til top
MichaelKB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juli-2006
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:32

Jeg oplever ligeledes støj på min skærm -> som dig varierende støjstyrke ved lysere billeder. Jeg regner med at få mit byttet, da jeg også har problemer med billedkvaliteten på skærmen, så jeg vender tilbage når jeg har fået det byttet.

Jeg kan nemt høre støjen når jeg har volumen på ca. 10-12 stykker - men kun irriterende når støjen eskalerer ved lyse billeder. Ved mørke billeder generer støjen mig ikke.

Mvh
MichaelKB

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:36

Støjen på B855 skulle skyldes at bagbeklædningen er så tynd at den sætter i svingninger og derved skaber resonans støj. Det skulle kunne løses ved at sætte nogle gummi-dutter ind bag bagbeklædningen som holder den på plads.

Det er noget som Samsung gør, vistnok On-Site, hvis du kontakter deres Prestige Service. Flatpanels skrev om det for ikke så lang tid siden, prøv at se om du kan finde deres nyhed om det.

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:38
Har i fået Samsung ud og sætte de gummidutter i tv'et ??  Kan godt være bagbeklædningen bliver sat på arbejde ved hvidt billede

http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=124 6267194
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Har i fået Samsung ud og sætte de gummidutter i tv'et ??  Kan godt være bagbeklædningen bliver sat på arbejde ved hvidt billede

Har kontaktet samsung og venter nu på at en tekniker ringer til mig...Sikke noget pis, Nr. 2 fjernsyn og alligvel fejl!
Jeg kunne dog se at der havde været skruer i der ved foden.Så mon ikke dansk it-lager har testet det inden...Mærkeligt....Samsung sagde at de ikke testede noget!
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 21:10

Oprindeligt skrevet af thomasNY thomasNY skrev:

Jeg kunne dog se at der havde været skruer i der ved foden.Så mon ikke dansk it-lager har testet det inden...Mærkeligt....Samsung sagde at de ikke testede noget!

Mon ikke TV'et har været ude hos en anden kunde før, derfor har der været skruer i ved foden?

Mvh Steen

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 21:19

Oprindeligt skrevet af thomasNY thomasNY skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Har kontaktet samsung og venter nu på at en tekniker ringer til mig...Sikke noget pis, Nr. 2 fjernsyn og alligvel fejl!

Hvis der er skrammer, så forlang dog en bytter. Støjer bytteren også, ring til Samsung. Check lige denne tråd  http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=11279& ;postdays=0&postorder=asc&start=80 , hvis du ikke har læst den endnu.

(SÅ har jeg haft Prestige Samsung ude og kigge på mit tv. Han pillede bagbeklædningen af og satte et par gummidutter ind. Summelyden er minimeret til et acceptabelt plasmaniveau. Det er ikke strømforsyningen (selvom det godt nok lød sådan) men bagbeklædningen der er så tynd at den kommer i svingninger og afgiver den ulidelige summen.

Det er en fejl der er på alle skærmene. Samsung stoppede for en kort tid salget af dem (855'eren), indtil de havde lokaliseret fejlen. Fejlen er nu fundet og Presitge kommer ud og fixer problemet med føromtalte gummi-dimser.

Nu kan jeg endeligt til fulde nyde det fede tv!

Så ring til Samsung og få fixet problemet (70701970)

/Jon)

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
TheStu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 04:55

Fik min 855 i dag, og må desværre slutte mig til gruppen af "summere" men jeg syntes den er værst ved meget mørk farve på skærmen, og specielt ved kanalskift.

jeg havde forventet at det kun var skærmen der var flad, ikke også den stemning den spreder med sin hmmmmmm.

Tag jer lige sammen Samsung!!

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af TheStu TheStu skrev:

Fik min 855 i dag, og må desværre slutte mig til gruppen af "summere" men jeg syntes den er værst ved meget mørk farve på skærmen, og specielt ved kanalskift.

jeg havde forventet at det kun var skærmen der var flad, ikke også den stemning den spreder med sin hmmmmmm.

Tag jer lige sammen Samsung!!

Det har de jo så også gjort. De har fundet en løsning på problemet. Har du ringet til Samsung og bedt dem udbedre fejlen?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 20:58

Det har de jo så også gjort. De har fundet en løsning på problemet. Har du ringet til Samsung og bedt dem udbedre fejlen?

[/QUOTE]

Jeg har haft fat i dem. Teknikeren skulle lige ha gummidutterne hjem så ringer han til mig.
Til top
TheStu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 12:48

> jonaskp

Ja jeg venter på at blive ringet op af en tekniker.

Håber du har ret i at det er en løsning, det ville være fedt.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af TheStu TheStu skrev:

> jonaskp

Ja jeg venter på at blive ringet op af en tekniker.

Håber du har ret i at det er en løsning, det ville være fedt.

Det håber jeg også. Jeg har ikke selv TV'et, så det er blot noget jeg har læst mig til. Går dog og lurer rigtigt meget på det, så når økonomien bliver til det så bliver det gamle 42" nok skiftet ud.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu