|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Hvidtfeldt ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2009 Status: Offline Point: 34 |
![]() Sendt: 09-Juli-2009 kl. 15:19 |
Hej. Har været her inde og få hjælp tidligere så det vil jeg da lige prøve igen. Jeg leder efter et 32" eller 37" til soveværelset. Der vil være næsten helt mørkt når jeg skal se på det og jeg kommer til at ligge ca. 2 M fra det. Så hvad er enlig bedst 32" eller 37"? Det skal være med Dvb-c/t og Mpeg 4 tuner. Da det skal køre direkte på kablet. Blev anbefalet det her inde i butikken : http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=450657#ProductTabs Kan jeg bruge det ambilight til noget som helst i det lille værelse? Er åben over for forslag og så skal det osse kunne hænges op på væggen. Mvh. Daniel. |
|
![]() |
|
jvks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 248 |
![]() |
Samsung le32b450 kan købes hos dustin home for ca kr 3400 incl ophæng, og det har fået gode anmeldelser. http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le32b450-le32b450c-20 090625155.htm |
|
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730
|
|
![]() |
|
xeon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Jeg går med samme overvejelser
Jeg kigger på LG LH3000 (til 3969.-) Sony V5500 (4850.-) Samsung B650 (5117.-) Alle sammen har FullHD og Dvb-c |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Bemærk, at hvis du skal bruge Tv'et i et næsten helt mørkt lokale, vil du måske kunne ane Backlight Bleeding, som forekommer på mange LCD-Skærme idag. Det betyder, at der slipper lidt lys igennem panelet, så der vil være områder på skærmen, hvor der forekommer et hvidt skær, på en sort baggrund. Omfanget er meget forskelligt fra skærm til skærm, og på nogle skærme er det næsten ikke-eksisterende, men det er typisk forbeholdt de dyre modeller, blandt andet med LED-Teknologien, men det behøver ikke nødvendigvis være et stort problem for dig, hvoraf omfanget måske slet ikke er så stort, men bare noget som du bør være opmærksom på. I Et lyst lokale er det meget svært for mig, faktisk ikke-eksisterende, at få øje på Backlight Bleeding, medmindre mine indstillinger er helt hen i vejret. Generelt har Phillipsen lidt mere at byde på. Du nævner selv Ambilight, som helt klart har sin force i et mørkt lokale, uanset rummets størrelse. Enten kan man lide det, eller ikke, men fordelen er, at Ambilight mindsker irritation af øjnene, specielt hvis du holder den til én bestemt farve, typisk hvid. Den giver opfattelsen af bedre kontrast, og generelt ser det jo også lækkert ud, men det er igen en smagssag. Ummidelbart er Samsungen et godt bud. Har selv forgængeren i soveværelset, og er godt tilfreds. Kontrasten skulle blandt andet være forbedret, og hvis du indstiller det korrekt, vil du blive overrasket over kvaliteten, taget i betragtning af prisen. Hvis du kører med standardindstillinger, er billedet forfærdeligt. Redigeret af vasif - 09-Juli-2009 kl. 16:43 |
|
![]() |
|
Hvidtfeldt ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2009 Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Lyder godt med det ambilight. Når du siger samsungen mener du så den her : http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=444042&view=detaile d#ProductTabs Er det værd at smide de extra knaster og vælge phillipsen i stedet eller er ambilighten ikke det værd? Skal lige sige jeg har mørklægnings gardiner så der er faktisk helt mørkt inde i rummet. |
|
![]() |
|
![]() |
Og hvad med størrelsen? Er 37" for stort? Vil selv mene at man bliver skør i hovdedet af at se på så stort et tv så tæt på.
|
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Jeg mente nu rent faktisk LE32B450, men den model du refererer til er dog en lidt bedre model, ikke sådan rent billedmæssigt, udover et blankt panel, som sikrer bedre sort, men mere design, og feature-mæssigt. Man kan dog ikke sortere i de digitale kanaler på et Samsung, hvis man benytter sig af de indbyggede tunere, men højst lave f.eks. en favoritliste. Jeg har desværre ikke set Philipsen i aktion endnu, men billedet på deres standardmodeller plejer dog ikke at være fantastisk, omend helt sikkert minimum på niveau med Samsung, hvilket er helt fornuftigt med lidt indstilling. Udover Ambilight, har den jo også bedre lyd, samt Net-Tv, som f.eks. betyder, at du kan se klip fra Youtube direkte via din skærm, og eftersigende fungerer det helt fint. 100 Hz fungerede ikke vildt godt i Philips gamle modeller, men måske er den forbedret i de nye serier, inklusiv 8404. Udover det, får du en større skærm, og mange erfaringer viser, at man vænner sig til det. Det giver en federe oplevelse, og Ambilight kan måske lige være det, som sikrer dig en behagelig oplevelse for dine øjne. Jeg sidder selv og ønsker mig en større skærm til mit soveværelse, men har desværre ikke pladsen til det. Hvis Philipsen's ekstra muligheder og features tiltaler dig, syntes jeg du skal købe det. Tv'et vil give dig en mere fuldkommen oplevelse, men det afhænger jo selvfølgelig også af dit førnævnte behov. Men der er selvfølgelig også Plasma, F.eks. et X10, som har et bedre billede, og helt klart egnet bedst til et mørkt lokale, og som ummidelbart indeholder dét, du har behov for. Du kan få det i 37". Designet er efter min mening dog grimt, og har hverken Ambilight eller Net-Tv, men igen, det er måske ikke så vigtigt for dig. Hvis du udelukkende går efter det bedste billede, kunne det være en mulighed. Redigeret af vasif - 09-Juli-2009 kl. 22:44 |
|
![]() |
|
![]() |
Har besluttet at jeg ikke vil give så mange penge for det ambilight. Det må jeg lære at leve uden. Har kig på det her : http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 0600121880 Men er der andre der er lige så gode eller bedre til prisen sammenlignet med W5500? Og det skal ikke bruges til nettet eller noget kun tv og lidt dvd en sjælende gang. |
|
![]() |
|
act_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 233 |
![]() |
Hvorfor ikke den 32B450 der bliver foreslået? Anmeldelsen fra hdtvtest er rigtig god - og så fås det til knap 2900 i Fleggard (hvis du har mulighed for en tur til grænsen).
Du kan lave dit eget ambilight med et par ikea skinner - søg på forum.. I øvrigt er full hd spild af penge i 32", med mindre den skal bruges som computerskærm, og det kan uanset hvad ikke anbefales... |
|
![]() |
|
clear ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
![]() |
Hvad med Sony 32E4020 til 3999 kr. Godt nok sidste års model, men meget nydelig i hvid. Den kostede 10.000 sidste år.
|
|
![]() |
|
![]() |
Bemærk dog, at skærmen kan være parallelimport, hvilket betyder, at de indbyggede tunere måske ikke vil virke optimalt herhjemme, samtidig med, at man går glip af Samsungs producentgaranti. Prisen er dog stadigvæk helt eminem. |
|
![]() |
|
![]() |
Har ikke mulighed for en tur til grænsen desværre. Har lidt kig på SONY KDL32W5500, men er ikke sikker på det er det rigtige valg for mig. Det er ret vigtigt at fjernsynet præstere rimlig god i total mørke næsten. Da det kun bliver brugt i soveværelset og der er meget mørkt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |