recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virus på hotmail?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVirus på hotmail?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pulvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Virus på hotmail?
    Sendt: 16-Juli-2009 kl. 09:21
Hey Bøller

Jeg har et problem med min hotmail konto. Jeg kom for noget tid siden til at åbne en mail der åbenbart har indeholdt noget virus. For jeg kan siden dengang se at min hotmail automatisk har sendt en mail til alle på min adresse liste indeholdende noget reklameværk for en amerikansk hjemmeside. Og den har gjort det op til flere gange.

Hvordan får jeg dette stoppet igen?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 09:39

Antivirus er opfundet og findes i flere gratis versioner.

At den ligger på hotmail er jo dit problem og dit ansvar, hvad som ligger i indbakken.

Hvis hotmail ønsker at yde antivirus beskyttelse er det en service, men ikke noget du kan kræve, den skal normalt leveres af din egen pc.

Redigeret af pendec - 16-Juli-2009 kl. 09:40
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Pulvik Pulvik skrev:

Hey Bøller

Jeg har et problem med min hotmail konto. Jeg kom for noget tid siden til at åbne en mail der åbenbart har indeholdt noget virus. For jeg kan siden dengang se at min hotmail automatisk har sendt en mail til alle på min adresse liste indeholdende noget reklameværk for en amerikansk hjemmeside. Og den har gjort det op til flere gange.

Hvordan får jeg dette stoppet igen?

På forhånd tak for hjælpen.

1) Start med at skifte password for din hotmail konto fra en anden computer end din egen.
2) Derefter enten
  a) komplet re-installation af din computer eller
  b) brug en virusscanner til at fjerne virusen (ingen garanti)

2a er langt mere sikker end 2b.

Hvis du ikke har adgang til en anden computer, så skal du lave en komplet re-installation inden du skifter password. Lige nu kan du have alle mulige keyloggers som overvåger hvad du skriver på tastaturet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 10:34

Som også svaret i denne tråd : http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=26&tid=501284 - så har det intet med en virus på PCen at gøre.

Er noget som rammer selve hotmailkontoen.

Har selv være møllen igennem. Du skal blot slette mailen og ændre dit password. Så stopper det.

Om du så brænder din PC på bålet - ændre det ikke noget. Ikke den som er ramt.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu