Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JohnnyGF
Junior bruger
Oprettet: 11-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
|
Emne: Panasonic’s nye modeller og "burn in" Sendt: 16-Juli-2009 kl. 06:53 |
Syntes det er lidt tankevækkende at mange herinde samt samtlige Panasonic sælger siger at "burn in" absolut ikke er noget problem på disse Plasma skærme,,Når man så slår op på første side i manuellen kommer der en STOR advarsels firkant frem hvor der står,,PAS PÅ,,stil billeder,,tv logo,,video games,,OG at Panasonic Garantien IKKE dækker"burn in"skader.Man kan jo så selv tænke over hvorfor "burn in" ikke er noget problem,men Panasonic har åbenbart ikke lyst til at dække det på garantien.Hvor mange af jer derude som har købt Panasonic blev gjort opmærksom på dette af diverse Panasonic sælgere ?
Og en lille oplevelse i RØDOVRE PANASONIC CENTER Istedet for at købe på nettet, tænkte jeg må hellere besøge et Panasonic Center for at få den rigtige rådgivning,,gjorde meget opmærksom på at jeg var "hardcore gamer"og gamer rigtig mange timer,,men ifølge div sælgere i Panasonic Center Rødovre,,var der ingen grænser for hvor meget man kan game på sådan en plasma,,hvis man så googler lidt efterfølgende vil man finde ud af at plasma nok ikke "lige" er det rigtige valg til RIGTIG MEGET gaming Og sælgeren stikker da også lige en et Ca-modul med i købet,,at man så efterfølgende konstatere at dette modul IKKE virker,,og er det forkerte,,stinker lidt af at de har fået indkøbt et parti forkerte moduler,,men så kunne de jo lige komme af med dem ved at stikke en sådan et oven i handlen,,NICE Panasonic Center Rødovre,,MIT råd til jer andre,,,HOLD JER VÆK FRA PANASONIC CENTER RØDOVRE,,SUPER DÅRLIG OPLEVELSE MED DEM.
Det kunne forøvrigt også være lidt sjovt at bore lidt i, alle dem som råder til at købe Panasonic herinde, hvor mange af dem tror i står som sælgere i en Panasonic forretning til dagligt.
Redigeret af JohnnyGF - 16-Juli-2009 kl. 07:23
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 07:29 |
Burn-in er kun et problem, hvis skærmen udsættes for det samme image i flere døgn i træk. Desuden bør man være lidt varsom i de første 200 timer.
Køber du en ny bil, står der jo også gerne i instruktionsbogen, at man de første 1500-2500 km ikke skal lade motoren sejtrække.Det er noget fabrikken skriver for at sikre sig mod købere, der partout vil ødelægge produktet.
I øvrigt, så har jeg ikke engang oplevet retention på mit nye tv, hvilket ellers var normalt på min 42PX80, hvorfor jeg faktisk havde en decideret kanal med 'sne på skærmen' til at "vaske" retentionen væk, hvis jeg havde set sortbjælkefilm i 3-4 timer.
Men på min V10 er der absolut intet problem.
|
 |
zaboom
Super bruger
Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 07:33 |
Jeg har anbefalet rigtig mange af mine venner og familie, at købe Panasonic plasma, frem for diverse lcd tv. Ingen af dem der har købt, efter min anbefaling, har oplevet problemer af nogen art, eller har fortrudt deres køb.
Der er heller ingen der har oplevet burn-in, overhovedet, heller ikke jeg selv (er dog ikke gamer). Advarslen i manualen er nok ment generelt, da der tidligere har været problemer med burn-in på plasma.
Og jeg arbejder ikke for/hos Panasonic. Jeg kan bare godt lide at dele gode erfaringer med andre, ligesom jeg også fortæller dem, når jeg oplever det modsatte.
Min erfaring med Panasonic plasma = Value for money - du får noget for dine stakater...
|
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
 |
JohnnyGF
Junior bruger
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 07:41 |
Non-Desperado skrev:
Burn-in er kun et problem, hvis skærmen udsættes for det samme image i flere døgn i træk. Desuden bør man være lidt varsom i de første 200 timer.
Køber du en ny bil, står der jo også gerne i instruktionsbogen, at man de første 1500-2500 km ikke skal lade motoren sejtrække.Det er noget fabrikken skriver for at sikre sig mod købere, der partout vil ødelægge produktet.
I øvrigt, så har jeg ikke engang oplevet retention på mit nye tv, hvilket ellers var normalt på min 42PX80, hvorfor jeg faktisk havde en decideret kanal med 'sne på skærmen' til at "vaske" retentionen væk, hvis jeg havde set sortbjælkefilm i 3-4 timer.
Men på min V10 er der absolut intet problem.
|
Dårligt argument det med bilen,,nu står der ikke i manuellen,,at det er kun er tilkøringsperioden,,men permenent.
|
 |
JohnnyGF
Junior bruger
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 07:49 |
Zaboom skrev=Advarslen i manualen er nok ment generelt, da der tidligere har været problemer med burn-in på plasma.
Sjovt nok,,var den advarsel IKKE i manuellen,,på tidligere modeller,,da havde Panasonic ingen problemer med at dække"burn in" på garantien.
Og igen,,hvorfor ikke bare have det med på garantien,hvis det ikke er noget problem ?
Redigeret af JohnnyGF - 16-Juli-2009 kl. 07:54
|
 |
bomndk
Super bruger
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 08:16 |
JohnnyGF skrev:
Det kunne forøvrigt også være lidt sjovt at bore lidt i, alle dem som råder til at købe Panasonic herinde, hvor mange af dem tror i står som sælgere i en Panasonic forretning til dagligt.
|
Jeg tror du er Samsung forhandler.
|
Mvh Bo
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 08:35 |
Det var da noget af et surt opstød.
Altså burn-in er en naturlig hage ved plasma teknologien, dog ikke så
stor længere, men derfor skal der jo stadig advares for det. Grunden til
man ikke dækker burn-in er fordi det kommer af forkert brug af
skærmen(man bliver jo advaret).
Ang. CA-modulet, sikkert på du har installeret det rigtig? Fået rigtig kort
fra yousee/stofa? At du ikke har fået et kort som er defekt?
Kunne jo også være sælgeren ved en fejl havde taget det forkerte?
Så hvorfor ikke slappe lidt af og tag modulet med tilbage og få det byttet
istedet for at kaste bål og brand over butikken?
|
 |
JohnnyGF
Junior bruger
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 08:40 |
Fnulder skrev:
Det var da noget af et surt opstød.
Altså burn-in er en naturlig hage ved plasma teknologien, dog ikke så stor længere, men derfor skal der jo stadig advares for det. Grunden til man ikke dækker burn-in er fordi det kommer af forkert brug af skærmen(man bliver jo advaret).
Ang. CA-modulet, sikkert på du har installeret det rigtig? Fået rigtig kort fra yousee/stofa? At du ikke har fået et kort som er defekt? Kunne jo også være sælgeren ved en fejl havde taget det forkerte?
Så hvorfor ikke slappe lidt af og tag modulet med tilbage og få det byttet istedet for at kaste bål og brand over butikken? |
Ja klart jeg er bitter,,er jo blevet tørt i røven så det vil noget,,forventede en profesionel rådgivning i sådan et Panasonic Center,,Det VAR et forkert Modul,,fik byttet det derude,,men de gav mig samme model,,og det virkede bare ikke,, købte et andet, anden model og andet sted som virkede perfekt.
Redigeret af JohnnyGF - 16-Juli-2009 kl. 08:46
|
 |
Fnulder
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 08:46 |
.
Redigeret af Fnulder - 16-Juli-2009 kl. 08:48
|
 |
Fnulder
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 08:47 |
JohnnyGF skrev:
Fnulder skrev:
Det var da
noget af et surt
opstød. Altså burn-in er en naturlig hage ved plasma teknologien, dog
ikke så stor længere, men derfor skal der jo stadig advares for det.
Grunden til man ikke dækker burn-in er fordi det kommer af forkert
brug af skærmen(man bliver jo advaret). Ang. CA-modulet, sikkert på du
har installeret det rigtig? Fået rigtig kort fra yousee/stofa? At du ikke har
fået et kort som er defekt? Kunne jo også være sælgeren ved en fejl havde
taget det forkerte? Så hvorfor ikke slappe lidt af og tag modulet med
tilbage og få det byttet istedet for at kaste bål og brand over butikken?
|
Ja klart jeg er bitter,,er jo blevet tørt i røven så det vil
noget,,forventede en profesionel rådgivning i sådan et Panasonic
Center,,Det VAR et forkert Modul,,,har købt andet som virkede
perfekt. |
Kan ikke se hvorfor du er blevet tørt i røven? Man kan sagtens bruge en
panasonic plasma til at spille på. Også i flere timer. Jeg havde engang
min panasonic til at slå i PS3 menuen i 4 timer. Da jeg skiftede kanal
kunne man se lidt, men det forsvandt efter 2-3 sekunder med et andet
billede på.
Hvordan ved du de google svar du har fået er mere rigtig end hvad en
mand hos panasonic siger?
Ang CA modulet igen, hvorfor gik du ikke bare tilbage til panasonic
centeret og fik det byttet
Redigeret af Fnulder - 16-Juli-2009 kl. 08:48
|
 |
JohnnyGF
Junior bruger
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 08:57 |
Da forza2 til xbox kom frem,var vi nogle stykker der gik amok,,tælleren nåede over 300timer på 1,5 år,,tror vi godt kan blive enige om at det er nok ikke lige det en Plasma har bedst af.
Fik ca modulet byttet derude,,men de havde kun den model,,virkede heller ikke,,købte anden model andet sted,,og det virkede bare perfekt.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 09:00 |
se alle de tråde sony og ca modul. surt opstød
|