|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Vitho ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 07-Juli-2009 kl. 18:51 |
Hej Jeg overvejer at investere i lidt "grej" Vi har ikke tidligere streamet lyd/billede på vores net i huset (der er både kobber og trådløst net i hele huset). Ej heller haft NAS, eksterne HD e.lign. til lagring. Lige nu ligger alle vores pics og vores rippede CD'er på den ene tvivlsomme PC/Labtop efter den anden. Det fortryder vi sikkert når vi får et par hardware breakdowns Men det må få sin ende : Jeg skal sige at jeg ikke er nogen PC-haj, så løsninger der indebærer en hjemmestrikket NAS med behov for tweaks, opsætning, indsigt i Linux, .NET og andet godt, er desværre dømt til rigtig lang "indkøringstid" Nå, men jeg overvejer følgende setup : Netgear ReadyNas RDN2150 Squeezebox Duet X 2 Squeezebox Receiver Men jeg har nogle tekniske spørgsmål. 1. Kan min datter bruge sin iTouch som controller med fuld funktionalitet ? 2. Kan man bruge Harmony one eller 1100 som controller/fjernbetjening ? Kompabillitets test ved Logitech siger ja, men en opringning til deres support sagde nej ..... 3. Hvis iTouch kan bruges som controller, findes der så også scripts til f.eks HTC Touch Diamond 2 ? 4. Tilgår man NAS'en via en alm. browser eller hur ? 5. er NAS'ens "Hjemmesiden" så på Dansk eller Engelsk ? 6. Kan man dele sine billeder med f.eks. venner/famille ? (er med på at der skal "hul" igennem min router først) Grunden til at jeg overvejer ovenstående setup er pga en OK pris i El-mutanten pånær Squeezebox Receiveren. Vores behov/ønsker er : Fælles lagring af billeder, musik (muligvis film) samt div. office dokumenter. Samt selvfølgelig streaming af musik (rip og netradio) og billeder. Hastigheden af betjening og afvikling, har jeg ingen ide om, da jeg ikke har noget at sammneligne med ...... men ja tak, jo hurtigere des bedre. Senere på året vil jeg nok prøve kræfter med at lave en Rip-Nas af en gammel 900mHz Athlon vha softwaren fra vortexbox anbefalet i en anden tråd (hvis jeg/man kan). Men først skal vi have noget der med sikkerhed virker Alle input er velkomne, både råd/vejledning og svar. |
|
Mvh
Thomas |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Først og fremmest er SqueezaeBoxes kun til lyd og ikke billede, så det løser SqueezeBoxes ikke for dig.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
6. Synology har Photo station, så du skal bare have åbnet/forwarded port 80 og oprettet bruger: http://www.synology.com/enu/products/tutorial/photo_station_ 3.php
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
1. Her kan du læse om hvad ITouch kan bruges til http://penguinlovesmusic.de/
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
Vitho ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Jamen det er jo forrygende lækkert med svar der er underbygget med links til de apps der skal bruges. Og ja, min Diamond 2 kører windows mobile 6.1 med option til at hente næste version (tror det er 6.5) Det lyder som at mit valg af Squeezebox er OK Kan man iøvrigt betjene Boom og Classic med Controller/iPeng/SlimControl ? Skal jeg forstå det sådan at vi vil være bedre tjent med en Synology NAS pga mulighederne for at dele pics og brugerfladen generelt. En kollega har også anbefalet en Synology men han savner muligheden for at kører RAID og Hotswap af diskene (ihvertfald på hans). Jeg kender desværre ikke markedet ret godt og vil derfor gerne modtage nogle anbefalinger på en god NAS. Jeg håbede på en max pris på 2.000,- btw. støj fra NAS'en er ikke et issue idet jeg har bygget et Krydsfelt i vores entre. |
|
Mvh
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Alle Squeezeboxes kan styres med Controller/iPeng/SlimControl. I virkeligheden er det SqueezeCenter du styrer som så styrer afspilleren. Derfor kan alle afspillere lige fra de ældste SB1 til Boom'en styres med førnævnte "remotes. Og nye afspillere der kommer vil også kunne kontrolleres.
RAID og hotswap er nogle gode features, men hvis man sørger for at tage jævnligt backup så er RAID ikke noget du mangler. Og hvad hotswap angår så er det jo kun nødvendigt hvis du har et krav om 24*7 drift. Det er lidt svært at se hvad man skal bruge dette til i et almindeligt hjem. Det du mere skal være obs på er om NAS'en er kraftig nok til at drive SqueezeCenter. Læs denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61855& PN=1 |
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
Den nævnte Netgear ReadyNas RDN2150 er for lille RAM mæssigt. Der skal mindst 512 MB i for at SC kører fornuftigt. KAn ikke lige se hvilken CPU der sidder i den.
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
Hotswap er heller ikke noget jeg personligt vil gå efter men RAID er for os nok helt fint, da ingen af os derhjemme er vanvittig flittige til at lave backup, desværre. Så jeg tænkte at når vi nu var igang ville det være rart at NAS'en hjalp os lidt på den front Tråden du henviser til har jeg læst et par gange og den tjener til stor inspiration. Så når sommeren er overstået kaster jeg mig nok ud i et forsøg med VortexBox. Men lige nu vil jeg investere i en færdiglavet NAS der kan køre SC samtidigt med at der er et brugervenligt interface til pics osv. Gode foreslag modtages gerne |
|
Mvh
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Nu ved jeg ikke om det er muligt, men hvis du kunne forøge ram'en i den ønskede ReadyNAS så er den sikkert ok.
Men hvis du alligevel efter sommeren vil gå en anden vej hvorfor så overhovedet købe en NAS nu? Installerer SC på en af jeres pc'er og lad den stå tændt, evt. med WOL slået til så den kun arbejder når SqueezeBoxes har brug for den. Det er da helt sikkert langt den billigste løsning nu. P.s.: Mit forslag om at læse tråden var ikke fordi jeg ville anbefale Vortexbox. Det var mere fordi der er gode forslag til indkøb af NAS i tråden. |
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
esbenr ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Har sel Squeexebox systemmet på en Win 2008 Server. For det første lad mig lige korrigere: 1: Det er korrekt at iPeng ikke har så avanceret funktionalietet som Controlleren, men i dagligdags brug fungere den mindst lige så godt som Controlleren 3: Har selv haft en Diamond og på det tidspunkt var der ikke nogen kontroller SW til Windows Mobile. Men jeg lavede det selv. Det er dog kun sådan lidt proof-of-concept-agtigt så det er ikke så lækkert :-) 5: Købte en tidlige udgave af Squeezebox Duet på engelsk og kan man fint ændre sprog til dansk både i webinterfacet i Squeezecenter og på Controlleren. No problemo. |
|
Vh. Esben
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu var det NAS'ens webside der blev spurgt til. Ikke SCs som kan en del sprog. |
|
Mvh Kurt
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |