|
|
|
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
sickchild
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
Emne: lille WHSSendt: 04-Juli-2009 kl. 16:43 |
|
Hej jeg har igennem Microsoft fået 1 en kopi af Windows home server, og har installeret det på en gammel stationær computer. men den larmer og er stor og have og stå.
så derfor ville jeg gerne have en mindre computer til det som ikke bruger særlig meget strøm og hvor man kan smide en ekstern harddisk til hvis man har brug for en masse plads. det ville være fedt hvis den kunne afspille MKV filer på 720p over netværket til ens ps3, men er ikke et krav. Men jeg har kigget lidt på f.eks. en asus eee box. ville gerne have noget ligende sådan en box som jeg kunne stille lidt væk men stadig kunne køre 24/7 til at dele musikken på netværket og tage backup med. så ville høre om der var nogle der kendte en god box til dette projekt. |
|
![]() |
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Sendt: 04-Juli-2009 kl. 19:01 |
|
uha - det kommer jo helt an på hvad du ønsker af muligheder?
hvis man ser på "minimaskiner" i itx-format er der frygtelig mange. acer revo, eee box, msi's - sågar en Dell studio hybrid (kan vist købes billigt i england!) de kan alle sammen køre whs, men det er jo så lige spørgsmålet med hvad du ønsker af funktionalitet - skal den kunne agere recorder, skal der kunne køres raid på diskene eller? Alternativt procosults miniboxe - se her Det burde kunne stille nysgerrigheden en lille smule! :-) |
|
![]() |
|
sickchild
Guld medlem
Sendt: 04-Juli-2009 kl. 19:09 |
|
Altså jeg ville gerne kunne bruge den til at tage backup på. og til at have musik og billeder på så de lå et sted til alle computere i hjemmet. Hvis den måske kunne afspille 720p matriale som den kunne streame til min ps3 ville det være lækkert, men ikke et krav. den skal ikke kunne bruges til tv eller noget. den skal bare kunne stå for sig selv et sted. kunne også være dejligt hvis man kunne sætte den til at hente filer fra arbejdet og uploade, det kan den jeg kører med nu. men den er bare så stor og klodset og bruger en masse strøm.
|
|
![]() |
|
mjohansen
Super bruger
Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 349 |
Sendt: 04-Juli-2009 kl. 22:05 |
|
Så vil Asus EEE kunne klare jobbet. Den siger stort set ikke noget og bruger meget lidt strøm. og til det du vil, har den kræfter nok. |
|
|
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
|
|
![]() |
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 01:20 |
|
Et lille Atom motherborad med en 350 w. stømforsyning, liggende i et skab, det er det jeg har kørende på anden måned. Den klarer det fint, også her i hedebølgen. Der er intet kabinet, og to diske på hver 1 tb kører fint. Når den er idle bruger den 45 watt. Ved fuld skrue 61 watt. Den har desuden en DVB-T stick, som optager alt det som vi har behov for, uden nogen som helst problemer Og så er den samtidig fil og printserver |
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 01:21 |
|
Skal lig huske at sige at løsningen løber op i ca. 1100
|
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
sickchild
Guld medlem
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 08:50 |
|
Ja jeg fik også lige læst mig til at man kunne købe en atom til selvbyg. så det har jeg kigget lidt på min løsning røg så op på 1800kr men så er det også med en 1.5tb og et lille kabinet.
|
|
![]() |
|
wanjer
Super bruger
Oprettet: 20-December-2007 Status: Offline Point: 251 |
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 11:14 |
|
Jeg har lige færdiggjort min home server i går. Og er endt med følgende specs. Et Gigabyte MA74GM (740g chipset, skulle eftersigende være det chipset der bruger mindst strøm til AMD) AMD 5050e 45w TDP 2 x 2 gb Kongston ram 2 x 500gb black caviar WD diske (I raid 1, for system sikkerhed) 4 x 1500gb WD green diske Hele herligheden idler ved 55w og bruger omkring 85 ved full load (målt med sparOmeter) Synes det er overraskende godt. Har endda ikke rigtig nået at tweake cpu'en til at køre ved lavere volt. Det er selvfølgelig et noget dyrere setup end det du havde tænkt dig, men tilgengæld har jeg 6Tb til film, backup osv. (med mulighed for at udvide |
|
![]() |
|
sickchild
Guld medlem
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 11:34 |
|
Det er også et lækkert setup. men jeg har slet ikke brug for al den plads. og ville egentlig helst have noget så småt som muligt som jeg kunne gemme væk. det eneste er at jeg gerne ville finde et kabinet der kunne sidde 2 hdd i som ikke var for stort. så det er jeg i gang med at kigge lidt på.
|
|
![]() |
|
zutcorp
Bruger
Oprettet: 01-Januar-2008 Sted: Viby Sj,Denmark Status: Offline Point: 98 |
Sendt: 17-Juli-2009 kl. 11:51 |
|
Re: Mcenterfreak Hvilket mboard købte du? Jeg lurer lidt på at gå igang selv også. Du har simpelthen bare tingene liggende løst?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 17-Juli-2009 kl. 18:14 |
Jeg købte et D945GCLF2D. Det kører 100% stabilt. Det har ikke gået på røven en eneste gang. Har kun været genstartet i forbindelse med Win updates. Kører selv ned til 45 watt. Når jeg bruger den (f.eks. når den optager) så kører den op på ca. 60 watt. Det hele ligger bare løst inde i mit teknikskab i bryggerset. Nu har den også fået tilsluttet printer og labelsprinter, så den funger nu også som printserver. Jeg droppede Windows home server, og kører nu Vista Ultimate. Det eneste jeg kan se at jeg mister er den automatiske backup af husets PCer, men det savner jeg ikke da alles data ligger på netop Atom maskinen. |
|
|
|
![]() |
|
zutcorp
Bruger
Oprettet: 01-Januar-2008 Sted: Viby Sj,Denmark Status: Offline Point: 98 |
Sendt: 17-Juli-2009 kl. 19:47 |
|
Jeg syntes nu at WHS's software raid-agtige ting er en meget smart idé. Tror nu jeg vil bruge lidt penge på et kabinet også. Spørgsmålet er så bare om man burde bruge pengene på et mere konventionelt NAS system istedet. Men det så jeg der var andre tråde om, så det vil jeg lige studere lidt til... |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |