recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer: DR og TV2 dårlig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxer: DR og TV2 dårlig

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hr. Dam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer: DR og TV2 dårlig
    Sendt: 18-Juli-2009 kl. 00:06

Hej.

De sidste par måneder har jeg haft store problemer med at modtage DR, DR2 og TV2. Nogle gange pixelere det mans andre gange får jeg at vide at kanalen ikke er tilgængelig. Jeg har boxer og min antenne peger mod Viborg. Betalingskanalerne virker fint. Mit tv er en sony w4500 med ca modul. Hvis jeg laver en manuel kanalsøgning på kanal 66 finder den alle betalingskanalerne men ikke DR og TV2. Hvis jeg laver en autosøgning kommer de med. Betyder det at den har fundet dem på en anden kanal med lav sendestyrke ellr hvad? Og hvorfor kan den ikke finde dem på kanal 66. De må vel også blive udsendt på den sender. Håber i kan hjælpe mig, for boxers kundeservice er ikke til meget hjælp.

Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 01:18
DR1, DR2 og TV2 ligger på kanal 47, jeg bruger osse Viborg senderen, og har ingen problemer.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 10:20
En anden ting. DR+TV2 er ikke Boxer men Digi-TV. Boxer har ikke noget at gøre med mux1 og det kommende mux2 til de nye DR kanaler.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hr. Dam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 21:24

Aha.

Bliver kanal 47 sendt fra samme sender som kanal 66, eller er det mindre effekt der gør at jeg har de problemer. Og hvad kan jeg evt gøre for at få et godt signal. Jeg bor forresten i Struer

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 21:31

Viborg udsender kun K47.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 01:44
Hmm? kun k47? jeg modtager da fint K66 osse ???
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 10:10

My Bad. Der ER også K66 på Viborg, begge sendere er med V-Pol og 50 KW sendestyrke, så skal kunne modtages med samme styrke og kvalitet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2008
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 10:41

Mht. udfald på TV2 & DR digital modtagelse, har netop disse 2 stationer annonceret med, udfald i juni og juli pga. internt arbejde/forbedringer mm. Jeg kan dog ikke huske, om det var i hele landet eller f.eks. kun sjælland.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Berend Berend skrev:

Mht. udfald på TV2 & DR digital modtagelse, har netop disse 2 stationer annonceret med, udfald i juni og juli pga. internt arbejde/forbedringer mm. Jeg kan dog ikke huske, om det var i hele landet eller f.eks. kun sjælland.

Det var indtil 23-6, så det skulle værre overstået.
Tror spørger har problemer med antenne, så prøv
at tjekke det.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 17:49

Oprindeligt skrevet af Hr. Dam Hr. Dam skrev:

Bliver kanal 47 sendt fra samme sender som kanal 66, eller er det mindre effekt der gør at jeg har de problemer. Og hvad kan jeg evt gøre for at få et godt signal. Jeg bor forresten i Struer

Fra Struer er der ca lige langt til senderne i Viborg og i Videbæk (ca 40km). I Viborg findes der også en lille hjælpesender - men den er helt uden betydning her.

Der sendes nu således

• Viborg .  50 kW  kanal 47 + 66 vandret.
  • Videbæk 50 kW kanal 48 + 66  vandret.

Men dertil sendes MUX1 på kanal 48  med en lille hjælpesender vist fra havnen i Struer. Den er til områder der slet ikke kan fange hverken Viborg eller Videbæk.

Hvis du kan fange kanal 66 (Boxer) så bør du også kunne fange kanal 47 fra Viborg eller  kanal 48 fra Videbæk.  

Men din antenne forbindelse må ikke have filtre mellem antennen og dit/dine modtager(e) - tjek det.

Lars :)  

Brug nu earth.google.com - find dit hus og senderne

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Hr. Dam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 19:56

Jrg har rodet lidt med det og det ser godt nok ud til at jeg modtager DR og tv2 på kanal 47. Her svinger signal styrken mellem lav og mellem. Resten modtager jeg på kanal 66 og her er signal styrken altid i top. Der er igen filtre mellem antenne og tv. Antennen er helt ny og købt til formålet.

Til top
hansen07 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark,Munkebo
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 22:01
Mit er også dårlig i Viborg skal ikke meget signal svigt før boksen låser og kun kan komme til live ved at fjerne strømen fra den har nu gjort det 3 gange siden kl 2000, det er nok en dårlig boks "standart" extrem langsom til at starte og slukke tit den ikke kan tænde.. er så træt af at jeg valgte bokser tv frem for canal digital der har jeg da signal hele tiden..
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu