recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen EPG (FireDTV, MythTV, Stofa)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen EPG (FireDTV, MythTV, Stofa)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvDinner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen EPG (FireDTV, MythTV, Stofa)
    Sendt: 17-Juli-2009 kl. 14:05
Hej!

Jeg har kæmpet en lang og ulige kamp for at få vist EPG på min MythTV box:

MythBuntu 8.10
FireDTV
Stofa kabel-tv, Århus

Boxen viser upåklageligt de danske freeview kanaler uden brug af CAM. Men jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre for at kunne modtage Stofas EPG.

Ved ikke, om det har noget at sige, men de danske kanaler er tuned ind, så de benytter network id 1. Efter at have læst forskellige artikler, forsøgte jeg at ændre det til 0 i MySQL, men så var der bare sort skærm, indtil jeg ændrede det tilbage igen.

1) Er der nogen, som ved, om en FireDTV/FloppyDTV overhovedet kan modtage Stofas EPG (enten under Windows eller Linux)?

2) Er der nogen, som kan give et hint til, hvordan jeg skal sætte MythTv op, så jeg modtager EPG?

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 14:14

1) FireDTV/FloppyDTV kan godt modtage EPG fra stofa under windows med DVBViewer og vist nok også med andre media center programmer. Problemet er dog at stofa ikke udsender ret meget EPG.

Selv bruger jeg en løsning med at downloade EPG'en fra nettet. Se min signatur.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

1) FireDTV/FloppyDTV kan godt modtage EPG fra stofa under windows med DVBViewer og vist nok også med andre media center programmer. Problemet er dog at stofa ikke udsender ret meget EPG.

Selv bruger jeg en løsning med at downloade EPG'en fra nettet. Se min signatur.

Tak for dit svar! Så kan det jo godt være, at det allerede virker under MythTv. Her får jeg nemlig kun navnet på tv-kanalen, fx. dr1, dr2 osv.

Kan det passe, at Stofa kun udsender dette og ingen programoplysninger?

I givet fald bliver jeg nok nødt til at prøve at få hentet EPG'en via nettet.

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 21:50

Oprindeligt skrevet af tvDinner tvDinner skrev:

Kan det passe, at Stofa kun udsender dette og ingen programoplysninger?

Mine erfaringer med stofas EPG er at den er stort set uanvendelig, så hent den fra nettet hvis muligt.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 12:57

Mine erfaringer med stofas EPG er at den er stort set uanvendelig, så hent den fra nettet hvis muligt.

Ok, det vil jeg prøve i stedet. Har prøvet at se på dit link, men da jeg skal have det til at virke under MythTv/Linux, er det nok noget med at få XMLTV til at virke. Jeg har forsøgt, men er ikke i mål med det endnu.
Men tak for dit svar. Nu ved jeg, at jeg ikke skal bruge mere tid på Stofas EPG.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af tvDinner tvDinner skrev:

Ok, det vil jeg prøve i stedet. Har prøvet at se på dit link, men da jeg skal have det til at virke under MythTv/Linux, er det nok noget med at få XMLTV til at virke. Jeg har forsøgt, men er ikke i mål med det endnu.
Men tak for dit svar. Nu ved jeg, at jeg ikke skal bruge mere tid på Stofas EPG.

Der findes en dansk XMLTV brugergruppe, hvor tovholderen og de fleste brugere anvender MythTV, eller linux baserede Media Center backends.

I essens laver brugerne af denne gruppe python/perl scripts til at grappe XMLTV guide data fra forskellige sites. Disse scripts virker også på windows hvis man installerer Python/Perl parsers. Da python og perl ofte er at finde på div linux distros, skulle det ikke være noget problem for dig at finde en en guide source og grappe denne.

Den tekniske del mht EPG og Myth er ikke lige mit domæne. Men jeg er sikker på at der er hjælp at hente på mailinglisten.

Alt info du skal bruge til at komme videre kan findes her

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu