Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
r0xx0r
Ny bruger
Oprettet: 21-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
|
Emne: YouSee Boks vs. CA-modul Sendt: 21-Juli-2009 kl. 09:33 |
Hej Alle,
Har købt mig et super fint Samsung UE46B7050 super glad for det og da jeg nu havde købt det skal jeg også have digital tv så jeg købte igår sådan en omgang YouSee halløj med Samsung 160gb boks.
Jeg har selvfølgelig sat det til og begyndt at teste igennem.
Jeg syntes umildbart at boksen limitere mine muligheder og at mit tv giver nogle bedre muligheder
TV's tvguide er bedre bare for at nævne en nu sidder jeg lige på arbejdet så kan ikke lige huske alle mine sammenligniger..
Kort og godt det jeg ville høre er om andre så vel som mig har siddet med denne tanke og gået over til CA-modulet imod at miste cinema, start forfra og de andre småting så jeg føler jeg aldrig rigtigt kommer til at bruge.
Er der nogle der har fortrudt ikke at beholde boksen eller har fortrudt at beholde boksen. kom frisk kom glad :) fortæl fortæl
|
|
KOS.
Bruger
Oprettet: 05-Juni-2006
Point: 208
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 10:10 |
Jeg har droppet boksen frem for et CA-modul og har aldrig fortrut,alt går hurtiger ind boksen og alt det med cinema start forfra brugte jeg aldrig,og så spare man også lige det strøm som boksen bruger og det er jo en del Køre med et Sony W4500
|
|
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 10:45 |
Velkommen til dette forum og til lykke med dit nye, avancerede og energivenlige tv.
Det har den rigtige tv-tuner til kabel-tv(DVB-C MPEG4), det har EPG, og det kan behandle alle nødvendige lydformater.
Hvis optagefunktioner og Cinema (filmleje hos YouSee) ikke har betydning, har du ingen brug for en Samsung-boks.
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
r0xx0r
Ny bruger
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 11:53 |
jo tak vilhelm, og tak for response til begge og de fremtidige..
men kan tv'et ikke optage som det er ? altså der er jo godt nok ikke 160gb med lige omtrendt de 900mb at lege med bude da være nok til en smugle hist og pist som bare slettes bagefter..
Cinema er mig lige meget bruger dog lige de 2 gratis film jeg fik med inden jeg smider boksen tilbage men det så det..
Og ikke at forglemme start forfra funktionen kræver internet til boksen. Tjaa hvis du nu havde lavet det sådan så at min usb-dongle virket med boksen ville det jo være acceptablet, men nej der skal smides et kabel i hvilket virker gammeldags når man kører trådløst på nettet med fjernsynet og har DNLA ( super nice feature )
|
|
dieseldk
Super bruger
Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 342
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 13:45 |
boksen kan da få internet gemmen antenne kablet så det skulle ikke være et problem. Har selv kastet boksen ind i et skab (den uden HDD) og købt CA- modul til mit nye tv. På det gamle tv brugte jeg den næsten aldrig selv om billedet var bedre gennem den men det med at rode med to fjernbetjeninger osv. gjorde at man kun fik den tændt til en film engang i mellem. Savner nu at have et ur under tvet
|
|
Vilhelm
Guld medlem
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 14:04 |
Sædvanligvis får man adgang til YouSee's tjenester via kabel-tv-nettet. Samsung-boksen har en link-lampe der lyser når forbindelsen er oprettet. Det tager et par minutter efter at boksen er tændt.
De ca. 900 mb (MB?) du taler om, kender jeg ikke noget til. Mon ikke det er hvad tv-apparatet selv skal bruge til programmer, EPG, tekst-tv eller buffer?
Redigeret af Vilhelm - 21-Juli-2009 kl. 14:09
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
Vilhelm
Guld medlem
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 14:08 |
Besked slettet.
Redigeret af Vilhelm - 21-Juli-2009 kl. 14:12
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
r0xx0r
Ny bruger
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 14:24 |
så selv om jeg ikke har internet via yousee ( altså via kabelnettet ) så skal den kunne gå på nettet der igennem?
Jeg er umildbart ikke den store fan af yousee når det kommer til alt andet en tv så det ikke noget der har intersse for mig at få internet via.
TV har indbygget en lille hd (mener det 893mb) til at jeg kan smide ting og sager over på eller iflg. knapperne på fjernbetjeningen optage tv hvis der er digitalt. Min forståelse er at pladsen er til råddighed for brugeren og ikke til umildbart andet.
Jeg har nu ikke de store problemer med 2 fjernbetjeninger da mit tv kan styres via youseeboksens fjernbetjening da det jo er et samsung.
|
|
dieseldk
Super bruger
Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 342
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 14:30 |
Ja den skulle kunne fange internet via. kablet selv om du ikke har internet fra yousee.
|
|
Zero-X
Junior bruger
Oprettet: 15-December-2008
Point: 26
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 15:50 |
jep..jeg bruger også ca-modul til mit tv frem for boksen som man hører om der er så manget bøvl med. Det virkede helt uoverskueligt på det tidspunkt jeg anskaffede mig nyt tv, men der er vist blevet bedre med de seneste opdateringer til samsung boksen. jeg valgte også ca-modul fordi jeg ikke gider have et arsenal af fjernbetjeninger liggende på stuebordet samt at boksen er ret sløv til at reagere i forhold mit tv(prøvede den i en tdc butik). hvad mere er kan det vist heller ikke optage i hd uden det hakker når det afspilles igen. så alt i alt syntes jeg det er for dyrt for noget der skal genstartes i tide og utide. jeg syntes jeg betaler nok til yousee allerede
Redigeret af Zero-X - 21-Juli-2009 kl. 15:51
|
Sony KDL-40W4500
Onkyo 808
B&W DM684
Sony PS3 80 GB
|
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 16:40 |
Har der ikke været noget med at nogle Samsung TV ikke efterfølgende kunne kanalsortere ? - det gælder måske ikke via CA-modul ? ?
|
|
Smithy
Ny bruger
Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 3
|
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 14:35 |
Har også købt CA-modul og har returneret HD Samsung boksen til Yousee med tak for lån (den virkede jo ikke halvdelen af tiden alligevel).
Alt virker perfekt, TV-guide, HD kanaler etc. etc og er bare glad for KUN at have 1 fjernbetjening.
Optageren kan jeg sagtens undvære og Cinema har jeg aldrig brugt ( man har vel internet og film skal ses i biffen )
Sony 40W5500
|
|