recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye Pana
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye Pana

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Nye Pana
    Sendt: 22-Juli-2009 kl. 13:21
Jeg går og overvejer at købe en af de nye Panaer, men nok først omkring til januar eller februar.

Mit spørgsmål er så om nogen har et GÆT på hvad de nye modeller til marts næste år kommer til at koste?
Jeg kan ikke helt finde ud af om det var smartere at vente til 2010 modellen kommer på banen....?

Hvad synes I?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 13:27
Hvorfor ikke vente til 2011 eller 2012 ?

De nuværende tv vil selvfølgeligt falde en smule når de nye modeller kommer.

Redigeret af lahan - 22-Juli-2009 kl. 13:28
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 13:41

Mit spørgsmål går på hvad de nye modeller måska kommer til at koste... Om det bliver samme intropris eller endnu lavere... osv.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Mit spørgsmål går på hvad de nye modeller måska kommer til at koste... Om det bliver samme intropris eller endnu lavere... osv.

hvis du læste lidt i forum først, og spurgte bagefter ville du se at tendensen er at nye skærme altid koster det samme som sidst år eller dyrere..

og de ældre falder og kommer på tilbud i EG, til spot priser, og du føler dig rigtig dum i at have betalt 3 gange så meget for en pana skærm.

det er ikke nogen nyhed.

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 13:54

Næste års Panasonic-modeller bliver betydeligt bedre, og grundet krisen der medfører stadigt stigende arbejdløshed vil priserne ikke blive højere end i år.

Efter Samsung har bragt 855'eren på markedet, har Panasonic ikke andet valg end at komme med noget virkeligt stærkt til en tilsvarende pris. Efterfølgeren af V10 vil nok være en del bedre og ikke dyrere end V10 som ikke skulle være væsentligt bedre end Panasonics topmodel fra sidste år, PZ800 .

Det er selvfølgelig kun et gæt, men jeg tror at Samsung også kommer med endnu bedre plasma-tv næste år.

"Plasmakrigen" mellem Panasonic og Samsung bliver knaldhård i VM-året 2010.

Hvem kommer med det beste sortniveau og skyggedetaljer? Hvem kommer med den overordnede bedste billedkvalitet næste år? Jeg tipper på Samsung.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 13:56

men det var vist ikke spørgsmålet, hvem som gør det bedre.

Prisen var spørgsmålet, og den er vist rimlig klar.

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 14:01
Mange tak for svarene.

Lad mig dog lige knytte en kommentar til denne bemærkning:

"hvis du læste lidt i forum først, og spurgte bagefter ville du se at tendensen er at nye skærme altid koster det samme som sidst år eller dyrere.."

Jeg forstår ikke hvorfor nogle folk herinde bruger tid på at tale nedladende til andre... Hvad så hvis man ikke har søgt i timer for at finde svar? Hvad hvis man ikke KUNNE finde svar. Svar dog på spørgsmålene i en sober tone uden "jeg er for sej til det her sted attitude" og undlad de der stikpiller.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

men det var vist ikke spørgsmålet, hvem som gør det bedre.

Prisen var spørgsmålet, og den er vist rimlig klar.

Det var såmænd bare en sidebemærkning, da priserne i aller højeste grad også afhænger konkurrenternes produkter og priser.

Nu ved jeg ikke om du selv går efter, hvor meget kvalitet du får for pengene, men det er der nu mange der gør herinde, så det er skam meget relevant for mange, hvor gode Panasonics skærme er i forhold til priserne og konkurrentenes produkter og priser. Folk vil jo ikke bare se på hvad f.eks efterfølgeren af V10 kommer til at koste, men også kigge på om den er pengene værd i forhold til et V10 og især Samsungs plasmaskærme.

Desuden svarede jeg også meget klart på spørgsmålet, og jeg kom endda med en begrundelse for mit svar, så hvad er dit problem?

Du må kede dig godt og grundigt, hvis du ikke har andet at lave, end at irettesætte folk når de kommer med en sidebemærkning.

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Lad mig dog lige knytte en kommentar til denne bemærkning:

"hvis du læste lidt i forum først, og spurgte bagefter ville du se at tendensen er at nye skærme altid koster det samme som sidst år eller dyrere.."

Jeg forstår ikke hvorfor nogle folk herinde bruger tid på at tale nedladende til andre... Hvad så hvis man ikke har søgt i timer for at finde svar? Hvad hvis man ikke KUNNE finde svar. Svar dog på spørgsmålene i en sober tone uden "jeg er for sej til det her sted attitude" og undlad de der stikpiller.

Jeg er helt enig! Pendec må have en dårlig dag - specielt i betragtning af at det er noget vrøvl pendec lukker ud!!

Næste generations modeller falder som regel i vejl. intropris, i forhold til da modellen før blev introduceret!

M.v.h.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 16:06
Jeg tror ikke der kommer til kæmpe spring fra panasonic til nærste i billedekvalitet. Hvis man kigger på alle panansonic fladskærm frem til 2009 har der jo hele tiden kun været små spring.
men der kommer sikkert nogle flere multimedia ting og måske ansættelse af en ny designer.
men det er jo kun et gæt.

hvis man kigger på prisen, er en v10 model sikkert billigere i februar 2010.

Redigeret af xcardman - 22-Juli-2009 kl. 16:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Næste generations modeller falder som regel i vejl. intropris, i forhold til da modellen før blev introduceret!

M.v.h.

Korrekt, de faldt meget i år, men vi skal nok ikke forvente de helt store prisfald i vejl. intropris næste år. Der er vel en grænse for hvor billige nye modeller kan blive. Jeg formoder dog, at det under alle omstændigheder nok ikke bliver dyrere næste år. Så hurtigt kommer vi nok ikke af med krisen igen... Meeen, lidt billigere og noget bedre end i år kan det vel godt blive...

Redigeret af Firebird - 22-Juli-2009 kl. 16:27

JVC X3
?
?
?
?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 17:40

Jeg tror ikke man skal forvente sig at alting bliver bedre & billigere.

Jeg tror vi vil se en konsolidering som vil gøre at det er muligt at prisen på visse produkter falder men så vil kvaliteten også falde.

Hvis man vil have en bedre kvalitet må man se sig godt for og være indstillet på at betale mindst det skærmene koster nu, hvis ikke endda lidt mere.

Det nytter ikke noget at købe en facade med noget skrammel inde i.. så jeg tror bestemt den næste tid er fasen hvor den kvalitetsbevidste forbruger skal se sig om en ekstra gang... også husk på.. man får hvad man betaler for.. den evige jagt på den lavere pris plejer altid at ende med at bide sig selv i halen

krisen kan derfor såmænd sagtens ende op med at vi forbrugere kommer til at betale ekstra for tingende, bare se på bankernes "fest" og den vil komme til at brede sig.. alle er nødt til i et vigende marked på et tidspunkt at øge deres marginer, det er simpel matematik.

Redigeret af rhsin - 22-Juli-2009 kl. 17:47
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu