recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hyggecentret v.2.0
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHyggecentret v.2.0

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Emne: Hyggecentret v.2.0
    Sendt: 22-Juli-2009 kl. 19:07
Min gamle tråd har fået en hængelås på, så jeg bliver nød til at lave en ny for at flashe starten på version 2.0 af hyggecentret.

I forhold til version 1.0 er der sket en del.
Seneste opdatering er et Soundstyle FW1100 møbel fra Hifi klubben og som i nok kan se, så er den flyttet ind så sent som i dag, jeg har ikke haft tid til at lave en ordentlig kabelføring, da jeg mangler kabelbakker.

Det er meningen at hjertet i version 2.0, når den er helt færdig, er digitalt og MPEG4, hvilket betyder at DVD'er i stuen er en uddøende race.
Dermed ikke sagt at jeg ikke længere har film i SD, for jeg har en del, de ligger blot på en NAS server i x264 og streames til min NMT.

Specifikationer
TV: Panasonic TH-37PX70
SAT modtager: Topfield TF7700 HD PVR
Forstærker: Denon AVR-2105
Blu-ray: Panasonic DMP-BD35
Mediestreamer: HDX-1000
Harddiskoptager: Philips DVDR 3450H

Højttalere
Front: Cerwin Vega DC-12
Center: Gale 3050C
Bag: Gale 3010S

Antenneudstyr
SAT antenne: Triax TD88
LNB: Inverto IDLP-40SL+ Silver tech
TV antenne: Hinke DVB-T 11 elements
Combiner: Triax MFC-102
Stikdåse: Triax TD 253D (udtag til TV og SAT)
Kabel: Digiality N48
Stik: Crimp indendørs/Compress udendørs

Planlagte opdateringer
Mediestreamer: Xtreamer (er bestilt)
TV/SAT modtager: Vantage HD8000TS
Front- og baghøjttalere: JBL L820 bøg eller kirsebær
Center: JBL LC1 bøg eller kirsebær
Subwoofer: JBL L8400P bøg eller kirsebær

Ønskede opdateringer
TV: Panasonic TH-42PZ85 (hvis den skulle ske at komme på tilbud igen)

Når jeg får Vantagen, så bliver min tvungne YouSee pakke nedgraderet til mindstepakken og frakoblet, således at al TV modtagelse bliver digitalt via DVB-S og DVB-T og Philips'en bliver fjernet, så optagelser derefter kommer til at foregå udelukkende digitalt i Vantagen.

Når man fra tidligere versioner har en del Audioquest phonokabler i overskud og man i stedet mangler en HDMI indgang, hvad gør man så?
Man tager 3 kabler, omdøber dem til Component, smider dem bagi NMT'en og vupti, så har man plads til 3 HD apparater bagi TV'et

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 19:24
lyder det godt med *blandede* højtalere?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 19:31
Jeg syntes ikke det er så slemt, som jeg først frygtede, hvis det var slemt kunne jeg sætte Gale sættet sammen igen, da jeg har 2 kompakthøjttalere mere og 2 Gale 3080 Subber.
Eneste grund til jeg introducerede Vegaerne til anlægget var bunden. De 2 Gale subber kunne sagtens levere bund, men der skulle skrues lidt op før de slog til og det er ikke utroligt tit jeg spiller højere end hvad der lige er brug for, for at høre hvad der sker.

Det er også en af grundene til at jeg ønsker mig JBL serien, jeg vil gerne have det mere kompakt end Vegaerne tillader, men stadig med noget bund, selv ved forholdsvis svag volumen.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 21:18
Meget misundelig på din HDX :)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 22:06
HDX'eren kunne være verdens bedste NMT, jeg er dybt imponeret over billedkvaliteten og jeg tvivler stærkt på at der findes en streamer der gør det bedre.
Problemet er blot DVD undertekster (VOBSub, IDX/SUB), som den desværre ikke kan håndtere og det er en skuffelse af format, når man som mig, laver tingene selv og ikke downloader filer med tekstbaserede undertekster fra tvivlsomme steder på nettet.

Men selvom jeg nu har købt en Xtreamer, så håber jeg da at der med tiden kommer en opdatering, så den kan håndtere DVD undertekster.
Det skulle nok være muligt at finde anvendelse for 2 streamere 

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 08:33

Hvis du skulle bestemme dig for at sælge den så smid lige en besked først..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu