|
|
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | |
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() Sendt: 30-Juni-2009 kl. 16:02 |
http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/uan/3048
Jeg havde egentlig regnet at købe en 707'er (når den kommer) samt en Philips NP2500, men nu bliver jeg godt nok fristet af NR807'eren. Specielt den detalje at man kan opdatere firmware over internet fjerner min største bekymring ved evt. at købe den fra Tyskland. Håber selvfølgelig Toneelektronik gør det muligt for de danske forhandlere at sælge til fornuftige priser, men ellers får de nok næppe solgt ret mange... Både 707 og 807 har rigeligt med kræfter til mig, så det står og falder nok med selvfølgelig prisen og om dens evne til at fungere som netværksafspiller. Nogen der har prøvet både Onkyo (fx NR906) og Phillips (fx NP2500 eller en af deres andre Network Music Players) og kan sammenligne dem? Edit: Tilføjede link ![]() Redigeret af pdj1974 - 30-Juni-2009 kl. 16:04 |
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() |
Efter den livlige debat vil jeg da lige høre om jeg er den eneste der spændt
venter på disse to? ![]() |
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Nej det tror jeg bestemt ikke. Onkyo laver nogle fremragende receivere, og hver gang de kommer med en ny model, så er der som oftest tilføjet en par nye features. Og prisen holdes for det meste i forhold til tidligere modeller |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder godt. Jeg var lige ved at tro "man" havde vendt dem ryggen og nu kun
accepterede Pioneer og Marantz :-) Jeg fisker specielt efter info om NR807'erens netværksmuligheder, som jeg gætter på er lånt fra NR906'eren. Nogen der har erfaringer med det? Og hvad med muligheden for opdatering af firmware over internet - bliver det mon "alle" firmwares? Idag er der jo nogen der skal installeres via en cd og andre skal installeres via et seriel kabel. Er det ikke rigtig forstået? |
|
/Peter
|
![]() |
|
![]() |
Hov, glemte helt at der ligger specifikationer for 707'eren her: http://drop.io/txsr707
|
|
/Peter
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Jeg har 906eren og benytter den til både internetradio og streaming, dog mest internetradio.
Som alle andre jeg har set er sorteringen af de 160 gb musik det største problem, det er kun simpel styring. Dine farvorit radiostationer laver du på Onkyo hjemmeside, smart og nemt. Redigeret af SVP03 - 02-Juli-2009 kl. 20:49 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for det Steen. Men kan du sige et par ord om hvordan det fungerer i praksis, mængden og kvaliteten af
kanaler der er tilgængelig eller link til en beskrivelse af det? Jeg kan finde lidt om Net-Tune, men det læser jeg til at kræve en PC og der er forhåbentlig ikke nødvendigt. Er det en service man betaler for løbende, eller kan betale for at få flere kanaler eller bedre kvalitet? Og hvordan påvirker det den service der "stopper" ifølge dette link: http://www.eu.onkyo.com/press/press_release_en_6554018.html Puha, det er hvad der sker når man rækker en lillefinger, sorry ![]() |
|
/Peter
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Net-Radio er en GRATIS service
![]() |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Det er gratis og du kan høre alle radiokanaler, |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
707'en ankommer til den første august og prisen bliver omkring de 7000 kr. Interessant er det at den har fået S-Video in/out, gad vide om den kan tage et S-Video signal in og smide det på TV'ey via HDMI'en ? Og så har den fået phono indgang! Nok siger man at LP salget er i fremgang (har selv lige bestilt min første LP i 10 år), men gad vide om den indgang er noget værd ? Endelig er der pre-out/amp-in så man kan adskille for og effektforstærker og fx bruge nogle bedre eller flere effektforstærkere. I USA står den vejl til 900$ men Amazon sælger den allerede for 799$ og i England så jeg den til £799. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har set 807'eren til 800£ og 707'eren til 700£, men det er ved HiFiX der ikke sælger til DK.
Jeg er stadig mest hooked på 807'eren pga. mulighederne med netforbindelsen, men nu må de altså snart bliver gjort tilgængelige flere steder... |
|
/Peter
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 14 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 199 |
![]() |
Hej... jeg har en 906'er som jeg er fuldt ud tilfreds med. Men jeg synes ikke du skal lade netværks delen afgøre valget. Jeg har da brugt det men som skrevet så er det simpel navigering. Jeg har købt en Squeezebox og det fung. altså bare lidt smartere/bedre. Mht. selve stabiliteten så er netværks delen i 906'eren bund solid. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |