|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() Sendt: 24-Juli-2009 kl. 14:30 |
||
Blev lige inspireret til en tråd her efter at have været i biffen og se 'Public Enemies' med Johnny Depp og Christian Bale af Michael Mann. Fantastisk film, der bliver en 'must have' på BD. Der findes mange fantastiske instruktører, men langt de fleste laver en stinker i ny og næ. Hvem mener i, der til dato har et uplettet CV og aldrig har lavet en dårlig film? Her er min top 3: Chris Nolan: Memento, Insomnia, Batman Begins, The Prestige, The Dark Knight. (har ikke set 'Following' fra 1998) Kun 5 film, men alle top klasse. Michael Mann: (fra 1986 og frem) Manhunter, The Last of the Mohicans, Heat, The Insider, Ali, Collateral, Miami Vice, Public Enemies. David Fincher: Alien 3, Se7en, The Game, Fight Club, Panic Room, Zodiac, The Curious Case of Benjamin Button. James Cameron burde måske være på, men han er til dels utrolig inaktiv og har ikke lavet noget siden 'Titanic' i '98 og så har han jo engang lavet 'Piranhas 2' (som jeg har set...DON'T!!!) Scorsese??? Hm..sidder allerede og kommer i tvivl
Redigeret af Shiva - 24-Juli-2009 kl. 14:43 |
|||
![]() |
|||
Gravenslund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 230 |
![]() |
||
Scorsese lavede "Gangs of New York". og har hadet ham siden... håbløs film! han skal ikke med Ellers en god liste ud fra de film jeg har set. Redigeret af Gravenslund - 24-Juli-2009 kl. 14:58 |
|||
![]() |
|||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
||
Ridley Scott?
Om en film er god eller dårlig er jo meget objektivt, så det er lidt at svare på. Tror alle laver noget lort på et tidspunkt. Redigeret af bibihest - 24-Juli-2009 kl. 15:06 |
|||
![]() |
|||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
||
Scott er vel nærmest min yndlingsinstruktør, så det gjorde da ondt at udelade ham. Han har desværre 'beriget' os med la-la-ting som 'Legend', '1492', 'White Squall', 'G.I. Jane' og 'A good year', så jeg måtte bide i det sure æble...
Du mener vel subjektivt? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
'Gangs...' var også een, jeg havde det svært med. Synes den var ok første gang og lettere træls anden gang. |
|||
![]() |
|||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
||
Det kan vi da godt kalde det ![]() Men hvad jeg mener er, der er flere af de der film, JEG ville kalde dårlige/middelmådige. |
|||
![]() |
|||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
||
Jeg syntes nu Miami Vice var en være gang hø. Personligt kan jeg ikke lave sådan en liste, for jeg ville nemt kunne finde mindst en film hos en instruktør, som han fuckede up. Nolan er vel den der kommer nærmest, bliver spændende at se hvad han kan gøre med en World of Warcraft film. |
|||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
||
Min top 3 lister er:
Jim Jarmusch, Guillermo del Toro og Luc Besson. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Så vil jeg tage de tørre tæsk for at sige: Man kan mene meget om hans film, men de leverer altid potent, hårdtslående og hæsblæsende action. Og så længe det blot er det man forvener, kan han jo ikke rigtigt skuffe (som jo er kriteriet for emnet).
Han var den første der lige dukkede op på nethinden. Jeg går normalt ikke så meget op i instruktøreren... |
|||
![]() |
|||
Østergaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
||
Stanley Kubrick er vist ikke taget endnu: I farezonen for "stinker" er umiddelbart Barry Lyndon og Eyes Wide Shut, men det er kun fordi de kommer fra skaberen af mesterværker som 2001, The Shining, Spartacus og The Killing for bare at nævne nogen. David Lynch kan også komme med, i hvert fald for han spillefilmsproduktion (specielt Mulholland Drive, Twin Peaks, Lost Highway, Wild At Heart, The Elephant Man og Blue Velvet). Kortfilmene skal jeg ikke kunne udtale mig om.
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
||
Ja, selvfølgelig. David Lynch havde jeg glemt - Jeg har ellers næsten alt af ham. Også The straight story. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Aaaaaaargh...hvad bliver det næste??? Stallone? Uwe Boll? Bille August? Ok, jeg ligger vel som jeg har redt ved at starte sådan en tråd ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |