recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn, Tvix, WD, Xtreamer....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn, Tvix, WD, Xtreamer....

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn, Tvix, WD, Xtreamer....
    Sendt: 26-Juli-2009 kl. 12:56

Er meget grøn indenfor Media Extender, NAS, backup osv. osv. Så har samlet lidt spørgsmål jeg håber I eksperter eller brugere af de forskellige kunne komme med inputs til. Vil i hvert fald være en stor hjælp med danske personers erfaringer med gode og negative sider ved de forskellige afspillere mm. Har googlet en del, men det er en jungle for en som mig.

Overvejer køb af en masse harddisk lagerplads i form af USB harddiske og så en media extender til billeder, dvd backups, musik backups, måske skifte bredbånd og benytte tdc play, og også til at at se blu-ray backups.

1. Hvor store er Jeres blu-ray backups i gennemsnit ?
  2. Hvilken er bedst til mit forbrug ? Xtreamer, WD TV, Popcorn, Tvix ?
  3. Sendes HD lyd som PCM som jeg ikke behøver dekoder af lydformaterne i min receiver.
  4. Vil jeg få problemer med undertekster og hvilket format er bedst ?
  5. Alt det der med DRM og PLAY kan det virke via en af ovennævnte maskiner ?

Håber I har tid til at svare lidt på bare nogle af ovennævnte spørgsmål da jeg er mere end bare ny indenfor dette.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Er meget grøn indenfor Media Extender, NAS, backup osv. osv. Så har samlet lidt spørgsmål jeg håber I eksperter eller brugere af de forskellige kunne komme med inputs til. Vil i hvert fald være en stor hjælp med danske personers erfaringer med gode og negative sider ved de forskellige afspillere mm. Har googlet en del, men det er en jungle for en som mig.

Overvejer køb af en masse harddisk lagerplads i form af USB harddiske og så en media extender til billeder, dvd backups, musik backups, måske skifte bredbånd og benytte tdc play, og også til at at se blu-ray backups.

1. Hvor store er Jeres blu-ray backups i gennemsnit ?
  2. Hvilken er bedst til mit forbrug ? Xtreamer, WD TV, Popcorn, Tvix ?
  3. Sendes HD lyd som PCM som jeg ikke behøver dekoder af lydformaterne i min receiver.
  4. Vil jeg få problemer med undertekster og hvilket format er bedst ?
  5. Alt det der med DRM og PLAY kan det virke via en af ovennævnte maskiner ?

Håber I har tid til at svare lidt på bare nogle af ovennævnte spørgsmål da jeg er mere end bare ny indenfor dette.

1 hvordan mener du med blu ray backup mener du rip eller menuer  men i genmensnit  liger de vil et stedmelem 20-30GB vis du ikke går på kombrimi med kvaliteten  der komer en PCH -C200 som skule kune afspile blu ray med emnuenr   andgåne formater fortraker jeg iso med menuer  men hvor de sprog jeg ikek bruger er fjernet for af spare på plasen  amdgne play kan min iverfal ikke men den nye  PCH kan noget emd DRM ved ikke om de kan ellers kan du evt fjerne  DRM beskøtelsen

Redigeret af tobiasl - 26-Juli-2009 kl. 13:11
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 13:12
1. Jeg laver ikke Blu-ray back up

2. Jeg har en HDX-1000 som i øjeblikket ikke understøtter mit foretrukne format for undertekster, derfor har jeg bestilt en Xtreamer, men som jeg så ikke har fået endnu og derfor ikke testet om den dækker mit behov. Jeg forventer at den gør ud fra specifikationerne

3. ??? HDX kan sende både PCM og Bitstream, Xtreamer ved jeg ikke.

4. Jeg bruger Vobsub (IDX/SUB) som er billedbaseret og hurtig og nemt at arbejde med. Det giver problemer i det omfang at streameren skal understøtte billedbaserede undertekster og det har flere NMT'er problemer med, derfor har jeg bestilt Xtreameren, der skulle understøtte Vobsub.
TViX skulle også understøtte Vobsub af de maskiner du har nævnt, samt en ny Popcorn som jeg ikke kan huske nummeret på.

5. Jeg tror ikke DRM materiale virker, men jeg ved det ikke.

HDX'eren har et fantastisk godt billede, hvilket jeg forventer gælder alle NMT med samme chipsæt og den kan klart anbefales hvis du ønsker at bruge tekstbaserede undertekster.
Jeg bruger bare ikke tekstbaserede undertekster, da jeg ikke gider bruge den tid det kræver.
USB harddiske er fine, men når det begynder at blive flertal, så burde du overveje en NAS server, da det er en relativ billig måde at lave en medieserver og du samtidig får muligheden for filsikkerhed.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 14:41

Takker for svarene. Dvs. med en NAS server kan der være flere harddiske installeret uden også at have en server stående ?

Teksbaseret undertekster, kan det forklares ? Skal være dem der ligger på disken der kommer med ifm. skiven rippes, er det tekstbaseret ?

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 16:42
En NAS er en server i sig selv, så der skal ikke mere til end den og du kan godt få NAS ned til 1 harddisk. Pris- og sikkerhedsmæssigt er det nok bedst at holde sig omkring 2 eller 4 harddiske, da de ligger omkring 1500,- kr. til 2 harddiske og 2000-3000,- kr. til 4 harddiske og dertil kommer så udgiften til harddiske.
Jeg gav 2700,- kr. for min Zyxel med 2*1 TB Samsung spinpoint, hvilket jeg syntes er en rimelig pris for 1 TB server i RAID1.

De tekster du får når du ripper en film er Vobsub (IDX/SUB) eller SUP hvis det er Blu-ray og de er begge billedbaserede. Du kan ændre formatet ved at køre et OCR program, Optisk karakter genkendelse og derefter gemme dem som tekstbaserede undertekster, srt, ssa el. lign. men jeg syntes det er bøvlet og tager for lang tid.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 17:56

Har du et link til den Zyxel Kim ?

Undskyld de dumme spørgsmål, men hvad er der så galt med idx/sub ift. srt ?

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 18:43
Zyxel NSA-220+

Det er ikke et dumt spørgsmål, det der er galt er at det er billedbaseret og derfor skal der være noget der "afspiller" filen sammen med filmen og det er åbenbart en opgave der ikke lige er sådan til for NMT'erne.
Tekstbaserede undertekster er mere simple at importere og afspille.

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 19:19

Vi har sku 2 ens tanker Schjelde..

er også på udkik efter en media player.. Så må vi se om jeg kommer først denne gang :P

Anyways mine bluray backups fylder mellem 30 og 40 gb men jeg laver også 1:1 kopi med menu og det hele.. og har nok problemer med bare at få spillet dem over computeren. :)

Men tror jeg vælger en Xtreamer da den er billigst og stort set kan det samme som de andre :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 19:33

Hehe ja nitrotg det kan være vi begge ender med en Xtreamer så.

Hvad benytter du som lagerplads ? Jeg sidder selv og tænker jeg hurtigt får fyldt sådan et par 1.5TB diske med film

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Vi har sku 2 ens tanker
Schjelde..

er også på udkik efter en media player.. Så må vi se
om jeg kommer først denne gang :P

Anyways mine bluray backups fylder mellem 30 og 40 gb
men jeg laver også 1:1 kopi med menu og det hele.. og har
nok problemer med bare at få spillet dem over computeren.
:)

Men tror jeg vælger en Xtreamer da den er billigst og
stort set kan det samme som de andre :)

vis du vil have noget ud af din 1:1 blu ray med menuer så
er det da vis kun PCH C-200   der er en mulihed som det
ser ud til nu der er dog ikek noget ofice enu om den men
spawn lyder det på som den kan afspile iso
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 19:45

Bruger bare normale harddisk i computeren.. har 1 tb disk og har ca 12 bluray rips liggende som fylder ca 400gb..

Kan dog ikke finde en måde og afspille dem på haha.. :P

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 19:54

Kan du ikke afspille dem ? Burde vel kunne lade sig gøre.

Synes måske man hurtigt kommer til at have mange harddiske liggende med en USB løsning. Med en NAS løsning kan jeg se det smarte dér, hvis det altså fungerer perfekt med steaming.

Havde du tænkt dig at have din computer tændt hele tiden i et andet rum f.eks. ?

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu