recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer xl.70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer xl.70

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Scaleo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer xl.70
    Sendt: 25-Juli-2009 kl. 20:39

hejsa e der noget der har oplevet at pioneers forstærker lx70 er meget overfølsom over for støj. halo gem lamper går i den og andre køkken udstyr som bruger en del strøm. man høre det som en gnist i sine højtallere. håber at høre fra nogen af jer.

Tak

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 20:46

Næh, min LX71, kan jeg ikke høre noget fra elektrisk støj o.lign. Du kan formentlig afhjælpe problmet med en jording af din forstærker.

Men jeg vil så sige, at det ikke er helt normalt, det du oplever

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Scaleo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Næh, min LX71, kan jeg ikke høre noget fra elektrisk støj o.lign. Du kan formentlig afhjælpe problmet med en jording af din forstærker.

Tak. men du har også en lx 71. og den har en anden strømforsyning. jeg og tror at strømforsyningen i lx 70 er fordårlig.  

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af Scaleo Scaleo skrev:

Tak. men du har også en lx 71. og den har en anden strømforsyning. jeg og tror at strømforsyningen i lx 70 er fordårlig.  

Du tror ikke du har fået en mandagsmodel? - Din strømgruppe er dårlig?

Til top
Scaleo30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Du tror ikke du har fået en mandagsmodel? - Din strømgruppe er dårlig?

Det er meget min tørretumbler der går i min forstærker. Jeg e ikke meget for at sende min lx 70 til rep. for hvis du ikke finder nogen fejl. så kommer jeg til at betale.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 09:45

Altså, hvor gammel er din LX70? - glimrende receiver i øvrigt.

Er den elektriske støj, noget der pludselig er opstået?

Hvor gammel er din tørretumbler?

Alle elekrtiske apparater, skal være forsynet med elektrisk støjdæmpning.

Jeg tror mere at det er noget i din installation, fremfor din LX70 - der påvirker din receiver

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Scaleo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 10:21
min lx 70 er ca 1 år gammel. og den støj har altid været der. Min tørretumbler e ca. 3 år. Men min gamle forstærker var en pioneer vsa e08. og den var der slet ikke nogen støj problemer.  
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 10:47
Der sidder nok nogle kul i den tørretumblers motor (eller en anden form for slæbesko der overfører strøm til motoren), og disse "kul/sko" slides jo med tiden,og kan derfor muligvis være årsagen til dit problem.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 10:51

min lx 70 er ca 1 år gammel. og den støj har altid været der. Min tørretumbler e ca. 3 år. Men min gamle forstærker var en pioneer vsa e08. og den var der slet ikke nogen støj problemer.  

Jamen det er da pudsigt, hvis jeg var dig, så vil jeg kontakte Pioneer.dk Support, og høre om de har været ude fra noget tilsvarende tidligere med LX70.

Men jeg tror nu stadig, at de er elektrisk støj fra din tørretumbler, som bare ikke er dæmpet nok  - og måske som Skyum er inde på - slidte kul, eller børster

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 10:57

Der, hvor jeg boede før i en ældre lille by-ejendom kunne jeg altid høre et lille "klik" i højttalerne (Technics stereo-forstærker), når køleskabet gik i gang. Og et hørbart smæld i højttalerne, når køleskabet satte ud igen.

Da jeg så flyttede til min nuværende bolig i et moderne byggeri, forsvandt alle støjgenerne som dug for solen. Så det har sikkert været el-installationerne i det gamle hus, der var synderen.

Redigeret af musicus - 26-Juli-2009 kl. 11:33
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Scaleo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Der, hvor jeg boede før (i en ældre lille by-ejendom) kunne jeg altid høre et lille "klik" i højttalerne, når køleskabet gik i gang. Og et hørbart smæld i højttalerne, når køleskabet satte ud igen. (Technics forstærker)

Da jeg så flyttede til min nuværende bolig i et moderne byggeri, forsvandt alle støjgenerne som dug for solen. Så det har sikkert været el-installationerne i det gamle hus, der var synderen.

Det jeg bor i er ca 5 år gammel. så det er ikke noget gammelt.  

Til top
Scaleo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 11:08

Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Der, hvor jeg boede før (i en ældre lille by-ejendom) kunne jeg altid høre et lille "klik" i højttalerne, når køleskabet gik i gang. Og et hørbart smæld i højttalerne, når køleskabet satte ud igen. (Technics forstærker)

Det jeg bor i er ca 5 år gammel. så det er ikke noget gammelt.  min tørretumbler køre kun på en fase. i et kraft udtag. så de køre ikke på samme gruppe. 

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu