recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til valg af center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til valg af center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til valg af center
    Sendt: 27-Juli-2009 kl. 13:25
hey jeg er i gang med at købe ind til et stereo setup hvor jeg så vil have en center med til. og så senere købe 2 højtalere til bagved så jeg kan få surround.

Mig og kæresten har været inde og se og høre på scandyna micropods og er blevet enige om at de er fine til vores stue og vores behov. de er ikke så store men spiller godt op i forhold til vores 18m² stue. men vi kan ikke helt finde ud af hva vi skal vælge af center. da det skal være en der skal kunne hænge på væggen under tv'et. Men vil vi kunne købe en micropod mere og bruge den som center? eller skal det være en disideret center højtaler?
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 13:36
Akustisk set er der ikke noget specielt ved en center. Tværtimod skal lyden helst ligne fronterne mest muligt, så personer kan bevæge sig ud i siden af billedet uden at lyde anderledes.

Når man vælger at bruge en speciel centerhøjttaler, er det mest på grund af plads og æstestik. Det er jo tit, at fronterne er højere end underkanten af TV'et, og så kan man ikke bare sætte en ekstra front i midten. Ofte kan man heller ikke lægge en front ned, da den derved bliver asymmetrisk - der er jo ikke meget ved at have bassen til venstre og diskanten til højre.

Så du kan roligt bruge en tredje micropod, hvis du ikke synes, at det ser underligt ud at have den stående under TV'et.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 14:36
det er planen at tv'et skal hænge alene på væggen uden tvbord under. så center skal bare hænge nede under tv'et på væggen så jeg tror ikke det vil se så underligt ud. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 09:31
Jeg har lige et ekstra spørgsmål. vi har kigget lidt på måske at skifte de 2 micropod front højtalere ud med 2 smallpod. 

Men vil jeg så stadig kunne bruge en micropod til center. eller vil den blive for svag så?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu