|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
KEFiR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Status: Offline Point: 49 |
![]() Sendt: 26-Juli-2009 kl. 19:45 |
Hej alle sammen.
Jeg er total lost på fladskærms markedet, har generalt godt styd på elektronik men jeg har ikke fuldt med længe og leder total i blinde efter nye tv. så håber i kan hjælpe mig lidt, Hvad skal man kigge efter? ved et TV. og hvad skal man kigge på af tv til omkring 6000 +/- og 40" +/- |
|
Hilsen KEFiR
|
|
![]() |
|
Datamax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 402 |
![]() |
Hvordan modtager du dit tv signal, hvad bruger du dit tv til kun film og dvd eller meget playstation og bruger du dit tv sammen med din computer ? hvad har du nu (tv)
|
|
CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3 |
|
![]() |
|
juan08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
![]() |
Hej
For at hjælpe skal vi lige høre om: Har du et synshandicap? Har du hund? Hvor stor er rum du skal se/ høre tv? Skal det være til køkken/soveværelse eller TV-stue? Er der børn? Hvad er der galt med det gamle tv? Hvilke signal modtager du nu? Hvad ser du? (film/game eller noget helt andet?) Skal det kunne komme på nettet? Hvor stor skal fjernbetjeningen være? Skal der være indbygget dvd afspiller? Uden besvarelse af ovenstående KAN vi umulig hjælpe dig ![]() MVH JAN |
|
![]() |
|
Datamax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 402 |
![]() |
Jan, Du har bare ikke meget at lave sådan en søndag aften
![]() |
|
CASH IS KING
|
![]() |
|
juan08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
![]() |
Hej Datamax
No no fik bare nok! Og så er der barnedåb over hele linjen/tv mvh JAN ![]() |
|
![]() |
|
KEFiR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Status: Offline Point: 49 |
![]() |
mit TV kommer som et analog signat, Fibernet, men vil gerne have DVB-C så det er klar til det nye TV signal,
Jeg bruger det ikke til noget konsol spil, men sammen med computeren. ser meget film, ikke Blyray men skulle gerne komme. så ser jeg self også TV på det man der er jeg ikke så kræsen på det punkt, eller retter jeg er generalt ikke så kræsen når det er i den prisklasse jeg kigger. lige for og gøre juan08 glad Har du et synshandicap? nop Har du hund? ja Hvor stor er rum du skal se/ høre tv? ca 30kvm Skal det være til køkken/soveværelse eller TV-stue? stue (dog en mindre en i en lejlighed Er der børn? NOOOO Hvad er der galt med det gamle tv? har et 32" billedrør. så skal bare have nye. Hvilke signal modtager du nu? Det er fiber net jeg har det sammen med, men det kommer analog, men skal gerne være klar til kabel TV, så hvis det kan fåes i den prisklasse med commen inferface. Hvad ser du? (film/game eller noget helt andet?) Ser film, TV, og til media center. Skal det kunne komme på nettet? gerne, men ikke det vigtigste. Hvor stor skal fjernbetjeningen være? lige meget skal bare være der. Skal der være indbygget dvd afspiller? Helst ikke. Har i fået oplysninger nok. |
|
Hilsen KEFiR
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Det nye tv signal er DVB-T med MPEG4 komprimering, DVB-C er når man modtager digitalt tv via kabel. Du skriver fibernet - betyder det så at du har noget tv igennem en boks? Så behøver du nemlig kun et tv med HDMI - Der kan ikke benyttes hverken DVB-C eller DVB-C hvis man modtager signalet igennem fiber. Jeg vil anbefale et 42 tommer Panasonic X10 til 5.500. Det kan modtage alle de nye antennesignaler i både DVB-T og DVB-C. http://www.pricerunner.dk/pl/2-1223155/Panasonic-Viera-TX-P4 2X10Y-Sammenlign-Priser |
|
![]() |
|
![]() |
Har du virkelig brug for dvb-c? så er Pana x10 et super tv, og har din computer hdmi udgang tror jeg også det er det bedste tv for dig, har den ikke hdmi og du prima ser dvix fra din pc skal du tjekke denne ud http://www.pricerunner.dk/pl/2-1217094/LG-42PQ6000-Sammenlig n-Priser godt billed lige uden pana x10 dog uden dvb-c men med dvb-t mepeg4 og med afspilning af divx fra usb og bedre lyd og design. bruger du rigtig meget pc til andet end film skal vi måske kikke lidt på nogle lcd skærme men så må du forvente lidt ringere billed.
Redigeret af Datamax - 27-Juli-2009 kl. 06:44 |
|
CASH IS KING
|
![]() |
|
![]() |
jeg har fibernet nu, som går i en box og vider analog og et meget lille værelse, men ved jeg inden for et år skal flytte til noget en del støre hvor der er yousee kabel TV. Jeg har ikke noget og bruge den elstra funktion som LGen har, men kan godt lige designet. Og jeg kommer til og bruge HDMI, fra mit media center. |
|
Hilsen KEFiR
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Så synes jeg det er oplagt at vælge X10, når den har DVB-C og du kommer til at få YouSee kabeltv. |
|
![]() |
|
![]() |
hvad er forskelgen på de forskellige bogstaver på de forskellige X10 modeller, der er Y som det der man andre hedder noget andet? hvordan er et prismæssig tilsvarende TV i LCD når det kommer til blyray/full HD film?
|
|
Hilsen KEFiR
|
|
![]() |
|
![]() |
Glem lcd det kommer ikke i nærheden af en x10 på billedkvalitet på hverken tv/dvd/eller bluray i den prisklasse. E= euro uden dvb-c du skal gå efter en Y-model Redigeret af Datamax - 27-Juli-2009 kl. 19:45 |
|
CASH IS KING
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |