Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
volblob
Ny bruger
Oprettet: 29-December-2007
Status: Offline
Point: 3
|
Emne: Samsung TV - placering af kanaler Sendt: 28-Juli-2009 kl. 08:21 |
Hej.
Jeg har et UE46B8050 TV og har erfaret at det ikke er muligt at ændre placering på de digitale kanaler. Det undre mig meget hvorfor dette ikke er muligt.
Min lillebror har et UE46B6000 TV, som er parallel importeret. Dette TV tillader at man flytter rundt på de digitale kanaler.
Hvorfor er denne facilitet fjernet i de nordiske udgaver? Jeg har ringet til Samsung Support DK og de havde ingen forklaring.. (som forventet).
Mvh.René
ps. Jeg overvejer at smide UE46B8000 firmware i mit TV, men ved ikke om det vil virke..
Redigeret af volblob - 28-Juli-2009 kl. 21:37
|
 |
MortenP
Guld medlem
Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 658
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 08:56 |
Jeg har et LG som har fuldstændig samme problem.
havde fat i LG, og de sagde at det er fordi Yousee og Stofa vil have penge for det hvis de skal lave en sorterings funktion.. Kræver åbenbart noget kodeværk der gør at tv'et får at vide at der er ændret kanal placering ved opdateringer osv.
Så beskeden fra dem var også at det ikke kunne lade sig gøre.
Hvad hvis du laver en favoritliste på dit.. kan du ændre placering i denne?. (det kan jeg nemlig heller ikke)
|
 |
nickyyyy
Super bruger
Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Point: 354
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 10:38 |
Hvor får din lillebror digital tv fra???
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 10:51 |
Jeg tror at grunden til at man ikke kan sortere kanalerne på de nordiske udgaver af Samsung tv er: Samsung vil jo også gerne have YouSee-kunder til at købe en Samsung HD-box, hvor man kan sortere kanalerne. Hvad skulle ellers være grunden til at man ikke kan sortere kanalerne på f.eks et Samsung PS50B855?
Problemet er så bare, at mange af os, under ingen omstændigheder vil have en Samsung HD-box fra YouSee. Dét at man ikke kan sortere kanalerne på et Samsung PS50B855 er en god grund til at fravælge denne skærm og købe et Panasonic V10 i stedet for.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
dyve
Junior bruger
Oprettet: 05-Maj-2008
Point: 23
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 11:01 |
Altså, jeg vil nu ikke fravælge en skærm "kun" på den baggrund :)
Men det er korrekt at det stinker at man ikke kan lave andet end favoritlister. Men mon ikke det kommer i en fremtidig firmware.
Mvh. Kristian
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 11:05 |
Det har man ikke kunne de sidste år. Jeg fravalgte Samsung af denne grund for ca. 1 år siden. Da jeg kom hjem med TV og fik > 130 kanaler der ikke kunne ændres i rækkefølge. Den ganag samsung support kommentar: "Man skal bare god til at huske tal".
Idag har jeg et Sony og det har ingen problemer med kanalerne
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 11:24 |
MortenP skrev:
Jeg har et LG som har fuldstændig samme problem.
havde fat i LG, og de sagde at det er fordi Yousee og Stofa vil have penge for det hvis de skal lave en sorterings funktion |
Den forklaring lyder lidt søgt. Hvad nu hvis man fik sit signal fra en helt tredie udbyder? Det ville vel ikke hjælpe på problemet?
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 11:25 |
dyve skrev:
Altså, jeg vil nu ikke fravælge en skærm "kun" på den baggrund :)
Men det er korrekt at det stinker at man ikke kan lave andet end favoritlister. Men mon ikke det kommer i en fremtidig firmware.
Mvh. Kristian |
Jeg skrev heller ikke "kun". Grunden til at jeg nævnte Panasonic V10 var, at det stort set er lige så godt et tv som et Samsung PS50B855, og man så ikke er nød til at købe en Samsung HD-box for at kunne sortere kanalerne.
Jeg tvivler på at der kommer en firmware. Det er nok ikke tilfældigt at man ikke kan sortere kanalerne i den nordiske udgave af f.eks Samsungs topmodel.
De har nok tænkt sådan: Folk køber først et PS50B855 eller 58 tommers udgaven, og de YouSee-kunder der har råd til sådan en skærm, smider også gerne penge efter Samsung-box for at kunne sortere kanalerne og så køber de HD-boxen med optagefunktion da den ikke koster særligt meget mere end HD-boxen uden optagefunktion, og så tjener Samsung nogle ekstra gryn. Sådan en "politik" fra Samsung er en god grund til at fravælge Samsungs skærme, når der findes rigtig gode alternativer som oveni købet også har en betydelig bedre byggekvalitet.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
MortenP
Guld medlem
Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:46 |
Fltk..
jeg spurgte specifikt på Yousee, og fik det at vide. Stofa har jeg selv tilføjet da det må være samme problem..
synes også det lyder lidt langt ude, men det var hvad jeg fik at vide. . Jeg klarer mig nu med en favorit liste, der dog ikke kan skiftes rækkefølge i, men de sidder efterhånden på rygraden.
|
 |
nickyyyy
Super bruger
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 21:23 |
Jeg var i Hifiklubben i dag. Der sagde de, at man godt kunne ændre kanalplacering på 50B855??
Er der nogen der kan be- eller afkræfte det?
|
 |
volblob
Ny bruger
Oprettet: 29-December-2007
Point: 3
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 21:40 |
nickyyyy skrev:
Hvor får din lillebror digital tv fra??? |
Min lillebror får fra Stofanet - jeg har YouSee.
/René
|
 |
nickyyyy
Super bruger
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 21:48 |
Det kunne være spændende at høre om, yousee virkede på B6000, som er det setup jeg skulle bruge...
|
 |