recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet gennem antennestik - hilfe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet gennem antennestik - hilfe

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Emne: Internet gennem antennestik - hilfe
    Sendt: 29-Juli-2009 kl. 10:46

Jeg overvejer at skifte internetudbyder fra fullrate til yousee - bl.a. for at få skidtet samlet ét sted og fordi det irriterer mig, at man ikke kan betale til fullrate fra en budgetkonto uden dankort

Så vidt jeg lige kan gennemskue, så kan det ikke lade sig gøre, at bruge almindeligt rj45 netstik, men i stedet et stik, der skal skrues i i antennestikdåsen og sådan et har jeg ikke pt. Jeg ved de leverer en adapter (de kalder den vist en "rygsæk"?)  med skruestikket til at sætte på sin antennestikdåse, men den er jo ikke videre køn og kan forøvrigt heller ikke sættes på min stikdåse, da den sidder flat ind til væggen.

Men det må vel give det samme, hvis jeg skifter min oprindelige antennestikdåse ud med en som denne? Er det så simpelt, eller skal der mere til?

Det skal lige siges, at min antenneforbindelse kommer ind oppe på loftet, hvor den er sat til en forstærker/fordeler, som derfra bliver fordelt ud i soveværelse, værelser og stue, hvis det gør nogen forskel?

vh Anders

| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Jeg overvejer at skifte internetudbyder fra fullrate til yousee - bl.a.  fordi det irriterer mig, at man ikke kan betale til fullrate fra en budgetkonto uden dankort

Det kan man vel også, hvis man melder det til PBS.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 11:14
Den antennedåse jeg har, til mit yousee bredbånd ser ud som det stik du linker til. Så det er bare at skifte til det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg overvejer at skifte internetudbyder fra fullrate til yousee - bl.a.  fordi det irriterer mig, at man ikke kan betale til fullrate fra en budgetkonto uden dankort

Det kan man vel også, hvis man melder det til PBS.

Flemming

Niks - ikke ifølge deres vilkår og et svar fra deres kundeservice... desværre.

| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 11:18

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Den antennedåse jeg har, til mit yousee bredbånd ser ud som det stik du linker til. Så det er bare at skifte til det.

Det lyder super. Ved du, om der er ført andet end et antennekabel op den dåse du har?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 11:27

Det lyder super. Ved du, om der er ført andet end et antennekabel op den dåse du har?

Det eneste jeg fik lavet, var at der kom et nyt stik på.

Man kan vist også få det, så der kommer et stik med i pakken som dun kan sætte på de gamle stik med en han og hun. Og så går det ud i tre stik.

Det er hvis du ser hvordan de gamle stik ser ud, og så du har et stik du sætter ind på det, og så kommer det til at se ud som det nye.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 11:39

Det eneste jeg fik lavet, var at der kom et nyt stik på.

Man kan vist også få det, så der kommer et stik med i pakken som dun kan sætte på de gamle stik med en han og hun. Og så går det ud i tre stik.

Det er hvis du ser hvordan de gamle stik ser ud, og så du har et stik du sætter ind på det, og så kommer det til at se ud som det nye.

Da jeg fik mit fulgte dette

med

Jeg havde så det problem at mit stik var i stykker, og så satte de et af de andre på.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 12:59

Det lyder fint Flemming.

Tak for dine svar

vh Anders

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 19:03

Når du bestiller en forbindelse fra You See, så kommer teknikkeren og laver installationen, så du skal ikke foretage dig noget, skal vægudtaget skiftes så gøres det af teknikkeren, han skal alligevel lave forbindelsen til modemmet samt aktivere det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når du bestiller en forbindelse fra You See, så kommer teknikkeren og laver installationen, så du skal ikke foretage dig noget, skal vægudtaget skiftes så gøres det af teknikkeren, han skal alligevel lave forbindelsen til modemmet samt aktivere det.

Hej Radiomanden...

Ja, han kommmer da - hvis jeg vil betale 700 kr for det, og det vil jeg ikke Selve aktiveringen af nettet og så videre er jo nemt nok, så det klarer jeg selv. Det var netop for at slippe for at få en tekniker ud til at ordne stikket osv., at jeg ville være sikker...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 19:23

Teknikkeren kommer og laver tilslutningen mellem vægdåse og modem (monterer rygsækken) samt aktivereringen. jeg kunne IKKE slippe for det, og det kan du jo så nok heller ikke. Selv da jeg skiftede til Telefon modemmet, SKULLE det aktiveres af en teknikker.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 19:27
Hej igen...

Så har der været et eller andet galt hos dig... eller også har jeg arbejdet freelance for yousee hos både min onkel, min svigerfar og hans nabo for har været ude og sætte deres net op alle tre steder

Tjek eventuelt her - klik på "Gør det selv-installation" for at læse mere: http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_inet_pris

Selvfølgelig, hvis der er noget galt hos mig, skal der komme en tekniker - det er klart, men det er ikke så længe siden yousee har trukket nye kabler til huset her, så går da ud fra, at det er som det skal være!
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu