|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
serpent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() Sendt: 28-Juli-2009 kl. 17:59 |
|
Hvor slemt oplever i backlight bleed på jeres w5500 skærm? Kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer/beskrivelser af hvordan backligt bleeding ser ud
|
||
![]() |
||
durup63 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|
Der er ingen tvivl om at w5500 lider af backlight bleeding, det har de 5-6 stykker jeg har set af dem i hvert fald gjort, inkl. min egen. Det er dog ikke noget jeg lægger mærke til i det daglige brug, med undtagelse af når jeg spiller GTA IV, hvor man i den helt sorte load-skærm tydeligt kan se et spor fra baggrundsbelysningen fra de to øverste hjørner. Men så snart der kommer bare en smule farve på billedet igen, lægger jeg ikke mærke til det overhovedet. Kan faktisk ikke engang få øje på det selvom om jeg kigger efter det. Det skulle efter sigende hjælpe en del på det at få tv'et kalibreret. Mit eget har jeg blot indstillet efter en test af tv'et jeg fandt et link til et sted i dette forum, hvorfor jeg har skruet en del ned for baggrundsbelysningen i forhold til fabriksindstillingerne, og dette har også hjulpet en del. Har desuden hørt fra andre (lykkelige) ejere af en w5500, at problemet fortager sig med tiden. Dette har jeg ikke selv kunnet konstatere endnu, da jeg blot har haft tv'et en lille måned, og det er da muligt de bare har vænnet sig til billedet. Hvis tv'et er opstillet i et meget mørkt rum fremstår backlight bleedingen sikkert tydeligere, men har man som jeg opstillet tv'et i en stue, hvor der stort set altid en eller anden form for lys, tror jeg sjældent man vil lægge mærke til problemet. Dette er blot mine egne observationer, og netop denne problematik afhænger meget af det enkelte tv samt af hvor kritiske øjne der kigger på det. Men da jeg hos en kammerat med samme tv havde konstateret hvor forsvindende lille jeg synes problemet er, var jeg ikke et sekund i tvivl om at det var dette tv jeg skulle have. Hilsen en meget glad ejer af en 40w5500 |
||
Sony KDL-40w5500k
NAD C352, C542 og T514 Dali Concept 8 Playstation 3 |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
Jeg kan ikke se noget backlight bleed fra mit 37W5500, som jeg har haft i knap 2 uger.
|
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
serpent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
|
Jeg synes ikke problemet kan ses om dagen. Ved mit tv kan det oftest ses i mørke sener og meget sent på aftenen/natten. Her fremstår backlight bleeding dog så tydeligt, at selv med flere stuelamper tændt kan det stadig ses. Med alle lamper slukket er det uudholdeligt at se på ved mørke scener. Desværre kan man ikke få det perfekte tv endnu, og specielt ikke til 8000 kr. Er dog stadig glad for jeg ikke valgt samsung, for slør som kan ses på alle tidspunkter af døgnet ville drive mig til vanvid. Er dog begyndt at forstå alt den fuss omking plasma. ![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Ja det er jo ikke for sjov skyld at vi hele tiden anbefaler at kigge på plasma
![]() |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Jeg tror at kalibrering sikkert resulterer i at lyset bliver skruet ned og noget af backlight bleedingen forsvinder. Men jeg tror ikke på at der er hold i at det skulle forsvinde med tiden, da det skyldes dårlig produktion af paneler og chassis. |
||
![]() |
||
durup63 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|
Synes også selv det lyder lidt mystisk at det skulle kunne forsvinde med tiden, har blot hørt andre udtale sig om det. Men det er sikkert fordi de har lært at leve med det |
||
Sony KDL-40w5500k
NAD C352, C542 og T514 Dali Concept 8 Playstation 3 |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
Om aftenen i mørke uden lys tændt i stuen, kan jeg stadigvæk ikke se noget backlight bleed på mit 37W5500. Normalt har jeg altid lyst tændt om aftenen, men specifikt for at kigge efter backlight bleed har jeg prøvet i et helt mørkt rum. Jeg kan selvfølgelig se om skærmen er tændt eller slukket, men backlight er helt jævnt fordelt. |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
|
Bemærk, at det hellere ikke er alle w5500 der lider af BackLight Bleeding (BLB). Eks. havde rasmus og co. fra flatpanels.dk ingen seriøse med BLB da de anmeldte den tidligere på året |
||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
||
![]() |
||
animaltown ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
|
Kan du anbefale at købe 37w5500? |
||
![]() |
||
4ever ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|
Bemærk dog lige, at 37W5500 har et dårligere panel end 40W5500. Gør lige opmærksom på det såfremt, du ikke er klar over det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er godt tilfreds, så hvis størrelse og funktionalitet passer dine ønsker og behov, så ja.
37W5500 har et panel, som ikke er fremstillet af Sony/Samsung, i modsætning til de andre størrelser (32", 40", 46"...). Panelet har en specificeret kontrast 60.000:1, som er lavere end den kontrast på 100.000:1 de andre paneler har. Om det så betyder at det er "dårligere", er jo ikke sikkert, da der er mange andre ting, der afgør hvordan et panel opleves. I butikken synes jeg ikke at 40W5500 eller 46W5500 havde et synligt bedre billede, men jeg har selvfølgelig ikke haft anledning til at sammenligne i fred og ro i min egen stue. Nej, jeg prøver ikke at forsvare mit eget indkøb - jeg synes bare ikke, at udtalelser om kvalitet af dette eller hint produkt, som man har læst på Internettet uden selv at have oplevet produktet, skal stå uimodsagt. |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |