recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smalt design styrer!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSmalt design styrer!!

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Emne: Smalt design styrer!!
    Sendt: 30-Juli-2009 kl. 20:09

Tja, så fik jeg endelig set en af de nye Samsung "LED" skærme.

Umiddelbart ville jeg nok gå efter et plasma når der skal skiftes skærm, så længe billedkvaliteten stadig er foran. På den anden side må jeg sige at, såfremt billedkvaliteten bare er i nærheden, kunne jeg klart overtales til en skærm der var så tynd.

Har en ide om en 50" der skal hænge alene på væggen og det ville se noget pænere ud hvis den kun var 4cm inkl. beslag, i modsætning til 11-12cm inkl. beslag!

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 20:24
Så skal du bare se, når det hænger på væggen i hjemmet.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Du er da meget velkommen til at smide et par billeder op, så man evt kan se hvor tæt det hænger på væggen etc.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 20:32

Det er noget nær det eneste jeg ikke har, et kamera.

Men fra væg til kant er der 4,9cm.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 20:38

Lyder lækkert!

Næste problem er jo så hvis man vil have lyd/surround, hvordan klarer man det på en nogenlunde diskret måde?

Det nytter jo ikke så meget at skærmen er tynd, hvis højttalerne er 5 gange så dybe.

Havde kig på Focal Sib, men selvom de ser meget små ud er de jo i virkeligheden ikke så tynde, især ikke i forhold til en skærm på 3cm! 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 20:43

Jeg har så nogle bose am5, de er ikke så store at det generer nogen steder.

Man skal have suround på, for tv højtalerne er ikke noget værd. De bliver kun brugt til morgentv til tøserne.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 01:32

Så har du forhåbentligt fået skjult ledninger i væggen og ikke den forfærdelige vægskinne under tv'et.
Det ser dirkte "noller" ud IMO.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 03:23
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Umiddelbart ville jeg nok gå efter et plasma når der skal skiftes skærm, så længe billedkvaliteten stadig er foran. På den anden side må jeg sige at, såfremt billedkvaliteten bare er i nærheden, kunne jeg klart overtales til en skærm der var så tynd.

Har en ide om en 50" der skal hænge alene på væggen og det ville se noget pænere ud hvis den kun var 4cm inkl. beslag, i modsætning til 11-12cm inkl. beslag!

11-12cm ?
Mit plasma hænger da kun ~ 8cm fra væggen.

Men korrekt 4cm ville da være bedre.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 07:15

Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Så har du forhåbentligt fået skjult ledninger i væggen og ikke den forfærdelige vægskinne under tv'et.
Det ser dirkte "noller" ud IMO.

Hvad er det for en vægskinne.

Jeg havde ikke lige lyst til at sætte nyt tapet op. Jeg har en lille hvid kabelbakke på. Den lægger man ikke mærke til.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 09:14

Samsungs nye plasma 855 er ligeså tyndt som LCD skærmene og er billedmæssigt desuden helt på niveau med de bedste plasmapaneler fra Panasonic.

Ikke så meget at betænke sig på, hvis man går op i design og billedkvalitet.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 09:55

nåmen så må du jo lave en tegning

Mvh

René
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2004
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Samsungs nye plasma 855 er ligeså tyndt som LCD skærmene og er billedmæssigt desuden helt på niveau med de bedste plasmapaneler fra Panasonic.

Ikke så meget at betænke sig på, hvis man går op i design og billedkvalitet.

Plasma valget kan jeg støtte fuldt ud!!!

Jeg har et Samsung UE32B7070 (Altså en LCD LED) til test for øjeblikket ... og selv om jeg er begejstret for det flade design, den indbyggede CMS (Som Bantam har fintunet for mig - (læs: kalibreret)) og også billedet (når man sidder PRÆCIST lige foran skærmen) så må jeg desværre sige at jeg er MEGET skuffet over betragtningsvinklerne på denne skærm. Jeg havde faktisk forventet at betragtningsvinklerne på disse nye LED skærme ville være blevet bedre ... men det er de IKKE!

Det er faktisk så slemt at hvis man på 2 meters afstand flytter sin betragtningsposition bare 30-40 cm ud til siderne (eller op/ned) så bliver billedet pænt ringe ... sort bliver grå (og grumset)... rød bliver orange... og alle de andre farver ændres også. Når man flytter sin betragtningsposition længere ud fra midten bliver billedet gradvist endnu ringere.

Bantam havde i første omgang faktisk lidt problemer med at kalibrere skærmen - især den røde farve havde vi svært ved at få på plads... og det var ikke fordi det var vanskeligt at få apparatet indstillet og måleapparatet til at vise det korrekte, men hver gang vi kiggede på den røde farve som skulle være korrekt var den orange som en appelsin. Det viste sig blot at være betragtningsvinklen som vi sad i der var "forkert"... men vi var jo 2 mand så vi kunne jo ikke begge sidde præcist lige foran skærmen.

En anden ting som vi måtte undres lidt over er skærmens dynamiske sort niveau... hvis billedet bliver tilpas mørkt skruer skærmen ned for baggrundsbelysningen for at blære sig med sit flotte sortniveau, men det gør at billedet konstant ændrer sig når man ser lidt mørke billeder - så skruer skærmen op og ned for lysniveauet - det er utroligt "træls" at se på og Bantam fandt da heldigvis også en mulighed for at slå dette fra i service menuen så sortniveauet er konstant.

Læs mere om disse observationer her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=10694& ;postdays=0&postorder=asc&start=200

Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu