|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Moust ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() Sendt: 28-Juli-2009 kl. 16:31 |
Hej. Jeg ved et er et diskuteret emne, men jeg kunne godt tænke mig at høre en ærlig mening fra jer som har og bruger systemet. Jeg skal ud og have mig det nye ECO tv fra Sony KDL-46WE5W som jeg har denne DLNA feature indbygget. Jeg har også fundet den NAS server jeg vil have som understørret systemet. Men jeg har endnu ikke kunnet hidse en Sony forhandler nok op til faktisk at give mig en demo på hvordan en film ser ud på skærmen som faktisk kommer igennnem DLNA systemet. Så er det jo godt at der er så mange her inde som er længere fremme i skoene og ikke skyr en ærlig kommentar. Lad mig lige smide et par spørgsmål i ringen til en start. Hvike formater skal man gemme sine film i på NAS`en? Og hvordan er kvaliteten?
Hilsen Moust
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
find ud af hvad sony tv'et kan klare af formater - det er noget de sikkert opgiver et eller andet sted.
Kvalitetsmæssigt er den præcis som du ønsker. Den skal jo blot afspille det materiale du giver den. Den kan ikke lave en realtime omkodning af de data du sender ud til den. Det er ikke en computer men en afspiller. Så den kvalitet du sender ud til den vil den selvfølgelig vise. DLNA-funktionalitet er anmeldt på flatpanels i Samsungs løsning her! |
|
![]() |
|
Moust ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Jojo det kan man jo læse meget om her og der. Men det jeg søger en den kort fortalt brugstest af en der faktisk har købt og bruger dette system om det er i en Samsung eller Sony, er mig næste ligemeget. Men det er den daglige brug jeg gerne vil høre mere om. Dog var der også en ting jeg lige faldt over i testen. Nemlig at Samsung har mulighed for at koble sig på et trådløst netværk via en dongle. Det ved jeg ikke om Sony også kan, men det kan de gutter i Sony Centeret nok fortælle mig om. Hilsen Moust |
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
![]() |
Hej Jeg har en kammerat der har købt et samsung tv med denne funktionalitet og vi har "leget" noget med det, omend vores erfaring endnu er begrænset. Interfacet/brugermenuen er ikke så god som eks. en dedikeret medieafspiller som PCH og hans stream hakkede selvom det var et komprimeret format han afspillede, denne hakken er reduceret efter seneste opdatering af tvét men ikke helt væk og han døjer også med crash og begrænset mulighed for at spole frem og tilbage, pause/play, skip chapters o.lign. funktioner. Så for mit vedkommende vil jeg klart foretrække en dedikeret afspiller, også fordi det er nemmere at købe nyt hvis ikke det hele er indbygget i en kass. Men hvis du er allergisk overfor bokse under dit tv. kan du satse på at updates vil forbedre styring og stabilitet. |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Jeg har også et tv med DLNA og det er ret besværligt.. overskueligheden af
mange filer bliver lille hvis ikke du gør det på den rigtige måde.. Så uden tvivl vil en ekstern løsning være med men det kan fungere... |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |