|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() Sendt: 01-August-2009 kl. 20:47 |
|
Hej
Jeg skal til at have et diskret anlæg til mit køkken, jeg overvejer meget B&W Zeppelin, det opfylder mine ønsker omkring enkelt tilslutning af Iphone. Er der nogle der har erfaringer med anlægget? Mit køkken er ca 40m2 og med onkring 4m til loftet |
||
![]() |
||
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
|
Dette er vist endt i det forkerte forum?
Anyway, jeg hørte Zeppelin for et stykke tid siden i hifiklubben og var (til min store overraskelse når man tænker på hvad jeg havde læst om den) overhovedet ikke imponeret. Det hører med til historien at jeg bestemt ikke er nogen "audiophil". Jeg aner faktisk næsten intet om hifi, men kunne blot observere at zeppelin'eren lød ret "flad" i det. Designmæssigt er der dog ikke noget galt med den :) |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Tjaeh, hvis du vil spille fra Iphone - hvilket har sine fordele - så ville jeg starte med en Wardia Ipod dock. Den tager signalet fra din apple og kan føre det digitalt eller analogt til et par aktive højtalere, anlæg el.lign
Af aktive højtalere kan Vassago hjælpe, som også forhandler Wardia'en... Tilsammen kan det vel gøres for en 10.000 kr. sådan cirka - men så får du også et godt køkken-anlæg. Der skal alligevel lidt til at spille sådan et rum op... ![]() http://www.vassagohifi.com/products/wadia/170i_ipod_transpor t.html http://www.vassagohifi.com/products/avi/avi_adm91.html |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
|
Jeg har ellers hørt meget positiv omkring den også, hvad var kilden til højtaleren, kan du huske det? |
||
![]() |
||
![]() |
|
[QUOTE=Asklepios] Tjaeh, hvis du vil spille fra Iphone - hvilket har sine
fordele - så ville jeg starte med en Wardia Ipod dock. Den tager signalet fra din apple og kan føre det digitalt eller analogt til et par aktive højtalere, anlæg el.lignAf aktive højtalere kan Vassago hjælpe, som også forhandler Wardia'en...Tilsammen kan det vel gøres for en 10.000 kr. sådan cirka - men så får du også et godt køkken-anlæg. Der skal alligevel lidt til at spille sådan et rum op... ![]() t.htmlhtml">http://www.vassagohifi.com/products/avi/avi_adm91.html[/Q UOTE] Tak for dit forslag, men det ligger over hvad jeg vil bruge på anlæg ude i køkkenet, og så er løsningen altså et væghængt anlæg med indbygget dock (så min dejlige hustru også kan betjene det) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er det ikke noget med at B&O har et dock anlæg?
|
||
![]() |
||
tchris ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 247 |
![]() |
|
KØB DEN!! Jeg har selv en stående i mit køkken, som er tilsvarende dit i størrelse, og den "gør det rigtigt godt". Min kone, synes efter lidt tilvænning, også at den er imponerende. Hun har sågar kommenteret lyden i positive vendinger. Tjek evt. qxl eller den blå avis for en brugt, de sælges ofte til halv pris. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Cool, tak for info, EQ på Iphone kan vel bruges med succes for at opnå bedre lyd, er det ikke også din erfaring? Har ellers søgt det sidste stykke tid efter en brugt, men den er ikke til at finde. |
||
![]() |
||
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
|
Kilden var min egen iPod touch 2G med Apple Lossless musik (personligt kan jeg ikke høre forskel på 96k VBR AAC og lossless, men jeg havde taget lossless musik med for en sikkerheds skyld :) Jeg havde også selv hørt rigtig meget godt om den, og regnede med at jeg stort set bare skulle ind og købe den. Min kæreste synes heller ikke godt om lyden (og hun er endnu mindre kræsen end jeg er). Det er selvfølgelig muligt at der var noget indstillings eller hardware problem med den jeg prøvede. Jeg tror hifi-klubben stardig har den, så hvorfor ikke bare gå ned og bed om en demonstration? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Apple lossLess music? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Måske mere korrekt at sige musik i apple lossless formatet. (altså tabsfri komprimering ligesom FLAC). http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Lossless Kan ikke lige huske hvad for noget musik det var :) Redigeret af ziphnor - 02-August-2009 kl. 11:00 |
||
![]() |
||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
|
Jeg vil klart anbefale Harman-Kardon. Den har kanon lyd og koster kun det halve af Zeppelineren.
Hilsen Ole Redigeret af kokkeole - 02-August-2009 kl. 11:51 |
||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |