Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
euglena
Ny bruger
Oprettet: 25-December-2008
Status: Offline
Point: 13
|
Emne: Nyt fjernsyn uden dk manual Sendt: 01-August-2009 kl. 08:03 |
Hej. Jeg har så lige fået mit nye fjernsyn (40w5500). Med i kassen var der en tyk manual på mange sprog, men hverken Dansk, Svensk, Norsk eller Engelsk var blandt sprogene i bogen! Jeg kan jo bare downloade manualen + den findes også i menuen på fjernsynet så det gør mig ikke så meget. Jeg mente dog at have hørt at Norden kører sit eget DVB-T signal så jeg var selvfølgelig spændt på om jeg kunne se digitalt tv via min antenne -- men det kunne jeg? Men måske husker jeg forkert mht DVB-T signalet, måske var det noget andet fx MPEG4 som var specifikt for norden og som så vil give mig problemer på sigt? Så mit spørgsmål er om der er noget jeg skal være opmærksom på inden min returret udløber. tak
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 10:11 |
Hvis det skal bruges i DK, så skal det udover MPEG4 kunne modtage HE-AAC lydkodning. Har du lyd på kanalerne fra Boxer, så er det ok.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
JohnnyGF
Junior bruger
Oprettet: 11-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 28
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 11:11 |
Jeg er blevet fortale flere forskellige steder,,net-steder,,at mange af dem handler med forhandlere i europa,,som får fra Sony Europa,,og ikke Sony Norden,,har også snakket med Sony support, de siger eneste forskel er manglende"dansk" manual,,som så kan hentes på Sony's egen side  har selv et af disse uden dansk manual,,og der er jo også danmark som land samt dansk som sprog i tv'et,,køre yousee via tv'ets egen tuner med Ca-modul,,ingen problemer overhovedet.
Redigeret af JohnnyGF - 01-August-2009 kl. 11:15
|
 |
euglena
Ny bruger
Oprettet: 25-December-2008
Point: 13
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 17:34 |
Tak for svar. Har ikke boxer så kan ikke teste lyd. Men mon ikke det er i orden - har også dansk som sprog på tv'et.
ps: er et lille tillægsspørgsmål; Kallibrering er det noget der er værd at bruge tid for (for en novice!) og SKAL man købe en DVD for at gøre det, er der ikke noget freeware?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 18:05 |
Kallibrering er så absolut at anbefale, og at bruge tid på, dertil bruges f.eks DVE, Callibrator, Spyder, eller andet. Tvivlsomt at der er noget til gratis anvendelse. Man må betale sig fra det hvis man ønsker at få det optimale ud af sit TV.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
animaltown
Bruger
Oprettet: 07-April-2006
Point: 93
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 16:40 |
euglena skrev:
Hej. Jeg har så lige fået mit nye fjernsyn (40w5500). Med i kassen var der en tyk manual på mange sprog, men hverken Dansk, Svensk, Norsk eller Engelsk var blandt sprogene i bogen! Jeg kan jo bare downloade manualen + den findes også i menuen på fjernsynet så det gør mig ikke så meget. Jeg mente dog at have hørt at Norden kører sit eget DVB-T signal så jeg var selvfølgelig spændt på om jeg kunne se digitalt tv via min antenne -- men det kunne jeg? Men måske husker jeg forkert mht DVB-T signalet, måske var det noget andet fx MPEG4 som var specifikt for norden og som så vil give mig problemer på sigt? Så mit spørgsmål er om der er noget jeg skal være opmærksom på inden min returret udløber. tak
|
Jeg er netop ved at overveje at købe dette fjernsyn. Hvordan er kvaliteten?
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 16:43 |
Min bror har netop købt dette tv og jeg synes faktisk det er et ok tv til prisen. Især dvd og bluray står godt på tv'et. Analog tv kunne være bedre, men det er ikke elendig
Der var desuden dk manual med
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |