|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
juggernaut ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 02-August-2009 kl. 13:20 |
|
Jeg har i længere tid været ret begejstret for Panasonic's serie af plasma-tv, og det var egentlig også planen at købe sådan en model i snarlig fremtid. Ulempen er at de, såvidt jeg er orienteret, ikke fås i 46" som egentlig vil passe vores behov bedst. Samtidig er konen ikke meget for det genskin der vil opstå og det er jeg faktisk heller ikke. Derfor er jeg begyndt at kigge lidt rundt efter alternativer.
Jeg har koncentreret mig mest om Sony og har kigget på KDL-46EX1 (det hvide med trådløs signaloverførsel). Jeg må indrømme at det er super æstetisk at betragte og det vil passe rigtigt godt ind i stuen. Mit problem er så de specs det leveres med. Bravia Engine 2 (og ikke 3 som W5500 serien). Jeg har hele tiden været af den opfattelse at HVIS det skulle blive et lcd, ja så skulle det være w5500. Men den fås desværre ikke i hvid. Er nogle af jer ejere af et EX1? Hvordan er det sammenlignet med f.eks. W5500? Er der virkelig så stor forskel i billedkvaliteten? Tv'et skal primært bruges til at spille på, dvd og alm. tv som nyheder og kanalrytteri. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
havde købt denne frem for en w5500
http://lcdplanet.dk/produkter/9-sony/115-sony-kdl-46z4500/ eller deres nye 46z5500, men prisen er noget højere. cirka 16000-17000 Men den hvide er jo også dyr i indkøb. der kommer snart en test på flatpanels disse tv har 10 bit panel og lider mindre af uens lys. en w5500 havde jeg gået uden om, men det kommer helt an på dit behov for god billedekvalitet. Men hvorfor ikke købe en 50 tommer pan v10. har selv gået fra 42 tommer og nu 50 tommer. Jeg vil ikke undvære en 50 tommer mere. Den næste bliver sikkert en 60 tommer. Redigeret af xcardman - 02-August-2009 kl. 13:33 |
||
![]() |
||
juggernaut ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Hvorfor hellere vælge en z4500 fremfor et w5500?
Konen har set sig lidt blind på at tv'et skal skal være hvidt. Kan nogle af de anbefalede modeller købes i den farve? |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
|
Det gør de da. Se f.eks. her. Og der er altså ikke mere genskin på et plasma-tv end der er på et CRT-tv. Redigeret af Naiera - 02-August-2009 kl. 18:58 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
så skulle du have skiftet mens man kunne få en pio 500A i hvid. Håber ikke du gør køb på billedekvaliteten fordi den skal være hvid.
Det havde været skilsmissegrund hos mig ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er faktisk dér hele kernen omkring valget af fladskærm består. Glasfladen på en plasma vil jo være så meget større alt afhængig af hvilken størrelse man vælger. Og vi har ret meget sollys i stuen som den er pt. Af den årsag, kan jeg sagtens fornemme WAF i at investere i en LCD Omvendt er jeg af den klasse der helst vil have billedkvalitet fremfor design. Og det er dér vi kolliderer lidt herhjemme. Kunne man ikke bare opfylde begge krav i ét tv (til en fornuftig penge)? |
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Her lige lidt flere Pana 46": |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ved I hvad forskellene er på P46z, P46x, P46s og P46G15? Jeg kan sagtens læse mig til specs på de forskellige modeller, men hvad betyder de egentlig for mig i det daglige? Redigeret af juggernaut - 12-August-2009 kl. 20:26 |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9445 |
![]() |
|
Hvad er det for en glasplade, synes ikke mit plasma har en glasplade Hvorfor ikke faa baade billede og design. Er selv godt tilfreds med mit eget tv, hvor jeg synes de opfylder begge dele, Redigeret af lahan - 12-August-2009 kl. 20:38 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen er det da ikke glaspladen der er grund til hele debatten omkring genskin? Iøvrigt en fin skærm :) Mit behov strækker sig dog imidlertidigt kun til en løsning hvor højtalerne er indbygget i skærmen. |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9445 |
![]() |
|
Hvorfor skal de vaere indbygget, mine virker som indbygget selvom de staar ved siden af. |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
Du kan godt få en W5500 i hvid, men den hedder noget andet. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |