recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Standbyforbrug på Panasonic TV (50PZ800)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStandbyforbrug på Panasonic TV (50PZ800)?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
esbenvb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Standbyforbrug på Panasonic TV (50PZ800)?
    Sendt: 02-August-2009 kl. 23:17
Jeg er den glade ejer af et panasonic TH-50PZ800E, som jeg overordnet er godt tilfreds med. Men jeg har ifm. en strømmåling jeg foretog, checket dets forbrug, og målt ca. 24 watt i standby. Iflg. manualen skulle forbruget være på 0,4W, medmindre man aktiverer "monitor out recording". Jeg har været alle menuer igennem, og slået alt som kunne minde om dette, fra, og prøvet at restore factory settings. Der er ingen apparater tilsluttet via SCART. Uden held. Det bruger stadig 24W i standby, og det er jo en del penge pr år.

Jeg har kontaktet Panasonic i DK, og fået en sludder for en sladder af en gut som ikke ved noget konkret, men blot påstår, at det reelle strømforbrug på sådan et panasonic TV er svært at måle, og at en "billig" måler derfor ikke kan gøre det. Den måler jeg har brugt ser dog ud til at være nogenlunde avanceret, der er i hvert fald også indikation af power factor correction etc. i displayet. Gutten nævner i øvrigt at denne monitor out recording feature, aktiveres i VIERA Link menuen, som jeg ikke har adgang til, da jeg ikke har noget andet panasonic udstyr med VIERA Link i.

Hvad er jeres erfaringer med Panasonics standbyforbrug, hvilket TV har i, og hvordan har i målt det? Og hvad f... gør jeg for at få mit TV til kun at de lovede 0,4W i standby?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 23:24

Der er mange strøm målere der ikke kan måle en switch mode strømforsyning korrekt , prøv evt at tilslutte en lampe også i samme stik og så mål igen. Emnet har været oppe at vende før , så bare rolig det bruger under 1 watt....

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 23:35
Men slå dens opdatering fra på det digtiale net.
Jeg slå den fra på mit px80, det burde man også kunne på en pz800

den søger nemlig i standby og bruger masser af strøm. Men ingen opdatering, for den findes ikke
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 00:02
Det er sikkert rigtigt nok at dit TV har et højt standby strømforbrug. Det har mit også (PZ85). Det er dog kun lige efter du har sat det på standby.
Hvis du venter nogle minutter skifter TVet til rigtig standby og forbruget bliver så lavt at mit effektmeter ikke kan måle det.
Jeg er ikke helt klar over hvorfor det ikke skifter til lavt forbrug med det samme, men det har muligvis noget med den omtalte monitor-out funktion at gøre. På mit TV er standby strømmen i de første minutter lidt højere hvis jeg slår viera-link til.
Uanset om jeg har slået viera-link til eller fra, skifter TVet til lavt forbrug efter nogle minutter, men jeg har heller ikke noget udstyr der kan bruge denne funktion.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 03-August-2009 kl. 00:03
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 09:36
Dette emne har været oppe i utal af gange de sidste år.
Det er 100% korrekt det som Panasonic har fortalt dig.

De billige grønne meter fra HaraldNyborg virker ikke på en switchmode strømforsyning, også selvom der står noget med power factor correction. Det virker ikke.

Det korte svar er at du skal bruge et SparOMeter, da det virker.
Og så skal du lige vente 5min efter du har slukket TV'et, før TV'et går i deepsleep mode.

Med hensyn til monitor out recording feature, så bliver den kun aktiveret hvis du starter en OTR på din panasonic HDD på en digital kanal, som kræver at du har et gammelt scartkabel mellem TV og HDD'en.
Jeg tror ikke der rigtigt er nogen der benytter denne funktion, så glem alt om det, og køb at SparOMeter.

Jeg har selv målt på mit PX70 for lang tid siden, med noget prof udstyr, og der målte jeg omkring 0,4W standbystrømforbrug (det grønne meter viste omkring 20W)
Mvh Jesper
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu