recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indretning af en underlig stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndretning af en underlig stue

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Emne: Indretning af en underlig stue
    Sendt: 02-August-2009 kl. 21:09
Hey!

Jeg har hængt mine satellitter op fra XTZ80, og må sige de er forholdsvis store i det, men det må jeg leve med. De hænger ca. 2 meter over jorden, hvilket ikke er optimalt, men pga. en dum dør midt på væggen, bliver de nødt til at hænge der 

Det kan ses her:



Og fra POV i sofaen:



Som I kan se fratager den skide dør mig chancen i at bruge gulvstandere eller hænge dem lavere.


For at få det til at være synligt symetrisk, så har jeg hængt de bagerste i samme højde, som I kan se her:



Jeg har snakket med en herinde fra om at placere de bagerste på gulvstandere, da det ville give en meget bedre lydoplevelse.

Jeg er udmærket godt klar over at dette er langt fra den optimale placering af mine satellitter, men har I nogle andre forslag er jeg meget spændt på at høre dem. Min stue er og vender nu engang som den gør

Konstruktive forslag tages i mod med kyshånd


Redigeret af Chrizzy - 02-August-2009 kl. 21:10
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 21:31
Kan du ikke vende stuen, således at din sofe står der hvor dit tv hænger idag og omvendt ? Så får du front og center rigtigt placeret, og så kan du pege baghøjttalerne nedad mod lytteposition ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 21:47
Hmm det kan jeg ikke rigtig da den væg mit tv hænger på ikke er bred nok til at sofaen kan stå op af den. så vil den stikke ud :/

Rigtig lortestue jeg har hehe


Redigeret af Chrizzy - 02-August-2009 kl. 21:48
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 21:49
du bliver nød til at inddrage resten af rummet og kraftigt overveje akkustisk behandling af rummet
Crown - there is no substitute.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 21:56
hvordan skal jeg inddrage resten af rummet når det ikke er muligt? akustiken er ikke noget problem..
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 21:59
Du må lave en tegning hvis vi skal have mulighed for at komme med forslag
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 21:59

tag dine baghøjtalere ned i den højde du finder mest optimalt, sæt dem alternativt på den ene sidevæg og den anden på en stand så de peger ind mod lyttepositionen.

fronthøjtalerne kan du vinkle så de peger mod lyttepositionen for mere direkte lydbillede, det afhæger dog lidt af hvor gode de er til at sprede lyden.. prøv evt at lyt forskel i de 2 positioner om du overhovedet kan høre forskel.

jeg tror ikke i din situation du vil mærke så stor forskel at der er lidt assymetri i din opsætning, hvis du syntes kan du give en højtaler lidt mere effekt for at opveje for det.  

edit og få så de klistermærker af



Redigeret af rhsin - 02-August-2009 kl. 22:01
Mvh

René
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 22:00
Jeg synes vi mangler lidt overblik over rummet - har du mulighed for at lave en oversigtstegning af en art eller lign?

Så vil det da være lidt nemmere at give lidt råd, for dine billeder synes jeg ikke viser helt nok.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 22:02
Jeg laver lige en skitse i paint. 2 sec.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg synes vi mangler lidt overblik over rummet - har du mulighed for at lave en oversigtstegning af en art eller lign?

Så vil det da være lidt nemmere at give lidt råd, for dine billeder synes jeg ikke viser helt nok.


Lad mig gætte at det ser sådan ca. sådan her ud...

Ringene er højttallerne... Kan man ikke placere højttalerne på standere imellem de 2 døre melem hoveddør og soveværelse?
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 22:06


De røde firkanter er self. satellitterne.

Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

tag dine baghøjtalere ned i den højde du finder mest optimalt, sæt dem alternativt på den ene sidevæg og den anden på en stand så de peger ind mod lyttepositionen.

fronthøjtalerne kan du vinkle så de peger mod lyttepositionen for mere direkte lydbillede, det afhæger dog lidt af hvor gode de er til at sprede lyden.. prøv evt at lyt forskel i de 2 positioner om du overhovedet kan høre forskel.

jeg tror ikke i din situation du vil mærke så stor forskel at der er lidt assymetri i din opsætning, hvis du syntes kan du give en højtaler lidt mere effekt for at opveje for det.  

edit og få så de klistermærker af



selvom mine fronter hænger helt deroppe, så synes jeg faktisk man kan høre dem temmeligt godt. Det er anderledes med de bagerste satellitter. Det er KLART bedre at pille dem ned, har nemlig testet ved at stille dem på to papkasser som stander.

Og ja skal nok få de mærker af, men det hele er nyt jo
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu