|
|
|
Besvar
|
Side 123> |
| Forfatter | ||
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Emne: Det rigtige TV til et MediaCenterSendt: 29-Juli-2009 kl. 01:13 |
|
|
Hej Jeg har lige stillet dette spørgsmål i Forumet for TV Apperater, men er der nogen her der måske kan hjælpe "Hej Jeg kommer over fra MediaCenter forumet, og skal have et nyt TV Det vil sige at det meste der vil blive vist foregår via VGA eller HDMI Mit spørgsmål er om de her billedforbedrende tiltag vil hælpe mig her. Jeg havde forestillet mig at købe et 46" Samsung LED i serie 8" Jeg er specielt interesseret i om det vil hjælpe noget som helst at disse TV er 100hz eller 200hz. Jeg var ude og se en sammenligning hos EL giganten. Her havde de en masse TV på væggen, der alle viste HD materiale, og det eneste der kunne vise flydende panoreringer var et 200Hz LG TV (der var ingen Samsung LED iblandt, men ifølge ekspedienten ville den havde gjort det lige så godt) Men er det relevant, når vi snakker HTPC? |
||
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10992 |
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 11:17 |
|
|
Om Tvét kører 100 eller 200hz er underordnet. Hovedsagen er, at det kan køre den frekvens eller noget der er deleligt med de film/TV som det skal afspille. Dvs. for almindeligt TV 50hz og for eksempelvis BD film kan det være 24hz. Så længe TVét understøtter en frekvens der er deleligt med mediet, så kan det ikke gøres mere optimalt.
|
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 11:19 |
|
|
Hov, glemte lige at skrive, at hvis du tilslutter VGA, så er der kun een vej, og det er at tjekke med manualen, hvilke frekvenser det kan klare det. Det er mig bekendt yderst begrænset med muligheder. Så HDMI er helt klart at foretrække, altid!
|
||
![]() |
||
audio
Super bruger
Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 12:14 |
|
Har lige set den to steder i går (mener det var 7-serien), og var ikke synderligt imponeret. Der var ikke rigtigt noget på, som kunne bruges til at vurdere panorering, men billedet lignede noget Prosonic fra Kvickly. Tror dog ikke det var et HD signal de proppede i den. |
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 12:58 |
|
|
Har nu bestilt UE46B7070 Hos Komplett.dk. Den eneste forskel på 8 og 7 serien skulle være om der er 200 Hertz eller 100 Hertz. 200 Hertz får jeg åbenbart ingen glæde af ved tilslutning til en HTPC, så kan jeg lige så godt spare de penge. Tak for indlæggene |
||
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 13:13 |
|
|
Det er ikke korrekt opfattet, at du ikke får noget ud af 200hz. Du får et mere roligt billede i forhold til 100hz, ihvertfald jf. Sony og deres 200hz TV. Jeg synes dog personligt ikke, at man får et så meget mere roligt billede ud af 200hz som med 100hz, så det er til at gå i svime over. Men problemstilling er lidt anderledes, når du spørger i et HTPC område, da det mest af alt her (i dette område) handler om, at få Tvét i en frekvens der passer eller er deleligt med materialet du afspiller. Se også den nye debat om Reclock. Den er faktisk yderst relevant for netop dit spørgsmål. Mit gamle Samsung M71 kunne eksempelvis ikke ret godt li at køre 50hz. Det gav nogle gevaldige problemer med lige præcis HTPCén, fordi rigtig meget materiale er i 50 eller 25hz. TVét i sig selv kunne sættes til det de dengang kaldte for revolutionerende 100hz. Men tro mig, det var absolut en indstilling man IKKE ønskede. Det spolerede fuldstændigt billedet. Så selv om TVét kan køre 100hz, så har det/eller rettere, havde det intet som helst med opdateringsfrekvensen i forbindelse med HTPC at gøre. Kan dit nye TV time et 24hz, 25hz og et 50hz signal på HDMI porten i korrekt opløsning (1920 x 1080), så er du ikke gået galt i byen i forbindelse med HTPC. Der kan komme lidt problemer med NTSC film formater eller 30fps film, men jeg har endnu ikke mødt et TV, som ikke kan køre 60hz, så det bør heller ikke være noget problem. Har du film/medier som er renderet i andre frekvenser end ovenstående, så har du selv valgt dine probelmer, for nu at sige det pænt, og bør overveje mindre skumle formater |
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 13:53 |
|
|
Det jeg primært ser er .TS filer, optaget med DVBViewer fra Canal Digitals HD kanaler. Derudover vil der komme lidt DVD pakket ind i MKV. På sigt skal der nok osse komme noget BR
|
||
|
||
![]() |
||
Langmack
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 17:30 |
|
|
Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud med Samsungs LED tv, men mange (herunder mit Sony 46Z4500) drager IKKE nytte af 200Hz systemet da motionflow ikke er aktiveret til PC inputs.
Så enten er motionflow ikke aktiveret, ellers er det så godt på mit Z4500 at jeg ikke bemærker det ![]() Redigeret af Langmack - 30-Juli-2009 kl. 10:55 |
||
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 30-Juli-2009 kl. 12:27 |
|
|
HD optagelser fra DVBviewer er i 25fps. DVD filmene kan jeg ikke svare dig på, hvad de er rippet i, når de er lagt en MKV container (same old shit med de skod containere). Men udgangspunktet i DVD er 50fps. Så mit råd er, at du skal have et tv der kan klare opdateringshastighed på 50hz, evt. 24/48.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4960 |
Sendt: 30-Juli-2009 kl. 14:53 |
|
Det synes jeg lyder meget mærkeligt og kan ikke forestille mig er rigtigt. Det vil jo betyde at alle med en YouSee boks eller en Bluray afspiller ikke får gavn af MotionFlow. |
||
![]() |
||
Langmack
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 10:21 |
|
Det er kun ved PC-inputs det ikke skulle være aktiveret. (Jft. Sony Support) Andre HDMI-kilder (såsom Bluray og yousee bokse) skulle derimod drage nytte af motionflow. Hvorvidt de så har ment kun via VGA indgangen tør jeg ikke sige, kan ikke gennemskue hvordan TV'et kan genkende en PC koblet på med HDMI i henhold til andet HDMI udstyr. |
||
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 10:27 |
|
|
PC indput = VGA Det er den måde de kender forskel, hvis man kan kalde det for det. Sony TVét aner ikke, at det er en computer, du kobler på via HDMI. Fra TVéts side kan det lige så vel være en Media afspiller, BD afspiller eller DVD afspiller. Men VGA er rimelig fast.
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 123> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |