recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt selskab, nyt tv-signal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnyt selskab, nyt tv-signal?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Emne: nyt selskab, nyt tv-signal?
    Sendt: 31-Juli-2009 kl. 12:13

Jeg er flyttet til Nordjylland og har været nødt til at skifte fra Yousee til Telia, sendt via et lokalt antenneselskab. Da jeg brugte Yousee, var der ikke nogle formatproblemer i visningen af signalet på mit px80.

Nu er der skåret en del af billedet på f.eks. Kanal5. Når der vises en serie, hvor logoet "Summer of crime" sidder i øverste højre hjørne, er logoet skåret halvt over, og det er ligegyldigt hvilket billedaspekt jeg vælger. Billedet er skåret i både 16:9 og 4:3 format.

Mit antenneselskab holder ferielukket, så jeg har ikke mulighed for at spørge dem direkte, og søgninger på internettet er enten begrænset af min manglende evne til at finde søgeord eller manglende information om emnet

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 12:50

Af omveje og cirka tre kvarters ventetid, hvor jeg blev smidt rundt i Telias system 3 gange, fandt jeg ud af, at sendesignalændringen er pga. at mit lokale antenneselskab sender signalet i 4:3, og det kan mit tv åbenbart ikke arbejde med, på trods af muligheden for aspektskifte. Teknikeren ville finde ud af, om antenneselskabet kunne sende til min husstand i 16:9 i stedet.

Indtil videre må tråden betegnes som lukket

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 14:49

En god ven har et Prosonic 4:3 CRT Tv som har en indstilling der gør at et udsendt 16:9 billede bliver vist i sin fulde højde; til gengæld bliver der skåret en smule af i siderne (sjove smalle Formel 1 Racere). Hvis det nu er det samme som Jeres Antenneforening har gjort, for ligesom tilgode de med deres gamle 4:3 skærme. Derfor kan Du ligesom ikke ændre på det grundlæggende sendte billede.  

Altså de moderne 16:9 Tv er med indbyggede valgmuligheder, men her var altså CRT Tv størrelse 4:3 men med nøjagtig de samme valgmuligheder. PROSONIC

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 14:54

Det var også den konklusion jeg nåede frem til efter at have talt med teknikeren 

Teknikeren foreslog selv at tale med selskabet om at sende i formatet 16:9 til min husstand. Han vidste ikke om det kunne lade sig gøre, men det er da et forsøg værd!

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 19:51

Opfølgning på en gammel tråd:

Det giver åbenbart pote at kontakte sit antenneselskab. En uge eller to efter jeg havde talt med en tekniker om problemet, havde jeg fået 16:9 format på alle de kanaler, hvor det var muligt.

God service skal da også reklameres for :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu