recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Back Up af PC/DVD spil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBack Up af PC/DVD spil

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
texasranger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Back Up af PC/DVD spil
    Sendt: 04-Januar-2006 kl. 23:01

Hvorfor kan jeg ikke lave en kopi af mine pc-spil. dvs jeg kan godt brænde dem over på en dvd skive, men! ikke afspille dem??? Hvad skal/kan jeg gøre, eller kan jeg overhovedet ikke selv lave en kopi af egne spil. Jeg har Nero og Clone-dvd som brændeprogrammer.

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 23:33
Der er kopibeskyttelse på dine spil, og det er ikke lovligt at kopiere dem.

Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 08:14

CloneDVD skulle kunne klare den sag, hvis spillene ikke er kopisikrede, så enten er de det, eller også har du indstillet noget forkert, inden du påbegyndte kopieringen..

Flemming

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Der er kopibeskyttelse på dine spil, og det er ikke lovligt at kopiere dem.

Kopiering af EDB-skiver (computer DVD'er) er ulovligt, underordnet om der er kopibeskyttelse på eller ej (se ophavsretsloven, §12, stk. 2, litra 3:

§ 12. Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug, såfremt det ikke sker i erhvervsøjemed. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at
[...]
3) fremstille eksemplarer af edb‑programmer i digitaliseret form
).

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 11:02

Emnet er vist udenfor rammerne af dette forum, men ifølge kulturministeriets informations-site (Infokiosk) er det faktisk tilladt at tage sikkerhedskopier af spil og programmer (selv omgå evt. kopispærringer).

Du kan finde mere hjælp til dit problem og flere fortolkninger af ophavsretsloven på sikkopi.dk

/Lars

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

[...]ifølge kulturministeriets informations-site (Infokiosk) er det faktisk tilladt at tage sikkerhedskopier af spil og programmer (selv omgå evt. kopispærringer).

Interessant... Gad vide om deres konklusion (som jo går direkte imod lovteksten) er baseret på en dom, en betænkning eller blot er tale frit fra leveren (og dermed altså uden juridisk hold i virkeligheden).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 12:36

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Interessant... Gad vide om deres konklusion (som jo går direkte imod lovteksten) er baseret på en dom, en betænkning eller blot er tale frit fra leveren (og dermed altså uden juridisk hold i virkeligheden).

Ja, jeg har efterhånden selv meget svært ved at finde rundt i logikken.

De indleder med at skrive at der ikke må tages en digital kopi, men i næste sætning er sikkerhedskopiering selvfølgelig altid lovligt.... <suk>

Jeg kan ikke finde eksempler på at der er faldet domme på området, men håber mere og mere på at BEUC (ComOn artikel) får held til at få fornuften og logikken tilbage i loven om ophavsret og digital kopiering.

Sikkerhedskopiering burde efter min mening altid være lovlig (men straffen for pirateri måske være anderledes).

/Lars

Redigeret af laursen
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 13:48

Hej...

Jeg tror at loven mener at det er forbudt at tage en kopi af selve CD / DVD'en.

Men er spillet først installeret på PC'en må du gerne tage en sikkerheds kopi af spillet fra PC'en. (Spillet er ubrugligt på andre PC'er)

Jeg har taget et "Ghost" af sønnens PC'er alt inklusive, så når hans PC'er ikke virker mere tager det ca. 45 min så er den tilbage fra sidst vi lavede en "Ghost". Jeg tror han gør det en gang om ugen.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu