recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor hurtigt kommer pixelfejl på plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor hurtigt kommer pixelfejl på plasma?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor hurtigt kommer pixelfejl på plasma?
    Sendt: 03-August-2009 kl. 20:27
I et forsøg på at vurdere hvor vigtigt det er at have en god dansk garanti ordning (versus den lidt mere begrænsede for parallel importerede TV) kunne  jeg godt tænke mig at vide hvornår pixelfejl på plasma tv typisk opstår.

På LCD skærme er der næsten altid tale om produktionsfejl, dvs. enten er fejlen der fra dag 1 eller også kommer der ikke nogen. Derfor kan man typisk nå at sende en pixel-defekt skærm tilbage under fortrydelsesretten.

Er det anderledes med plasma?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 20:47

Skal lige starte med at tage forbrhold for at jeg overhovedet ikke er ekspert på området.

Men, som jeg har forstået det, er det samme situation mht. plasma. Så de kan komme hen ad vejen, men langt de fleste er der fra starten af. 

Mange pixelfejl er jo iøvrigt ikke nemme at se, medmindre du ligefrem leder efter dem..

Redigeret af thor-thor - 03-August-2009 kl. 20:47
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 21:18

Du skal også huske på at nogle pixelfejl ikke er pixelfejl med mindre en nul pixelfejl garanti er givet.

Jeg ved at Panasonic centre tilbyder en nul pixelfejl i garanti perioden, og jeg mener at kunne huske at Samsung på deres nye HD LCD også har en nul pixel garanti.

Mvh
Bo

Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Du skal også huske på at nogle pixelfejl ikke er pixelfejl med mindre en nul pixelfejl garanti er givet.

Det er korrekt, men jeg går ud fra at en "100% pixelgaranti" som der gives af fyndborsen.se på Samsung 58B855 betyder nul-tolerance for pixelfejl?

Det der er svært at beslutte er om den bedre garanti og service er prisforskellen værd til et smule mere skummelt sted som expansys.dk der kan
levere TV'et for lige over 19k (vs. 22k i fyndborsen.se og 24k i hifiklubben).

Citér Men, som jeg har forstået det, er det samme situation mht. plasma. Så de kan komme hen ad vejen, men langt de fleste er der fra starten af. 

Okay, så det sædvanlige trick med at sende retur hvis man finder en pixelfejl skulle stadig fungere, det er selvfølgelig lidt dyrt i fragt hvis det skal gentages flere gange :)

Citér Mange pixelfejl er jo iøvrigt ikke nemme at se, medmindre du ligefrem leder efter dem..

Det er muligt, men jeg plejer dog at kunne fange dem rimelig let, og hvis jeg først spotter en så har jeg svært ved at ignorere det igen.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 10:00
I henhold til samsungs hjemmeside har samsung 100% pixelgaranti på både
plasma og lcd.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 10:05
Jeg ved ikke med plasma, men pixelfejl på LCD kan også komme af stød mod panelet.

Jeg havde et Philips LCD med 3 pixelfejl hvoraf jeg fik gnubbet 2 af dem væk.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu