|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mach3 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 366 |
![]() Sendt: 03-August-2009 kl. 21:28 |
Hej,
Jeg har været nede i den lokale radio/tv handler og kigget på sony w5500 og panasonic x10. Det er det generelle opfattelse, at x10 har bedre billede (trods lavere opløsning), men jeg kunne simpelthen ikke se nogen afgørende forskelle. Det var en delt kilde som fodrede begge tv (og mange andre), og der var blandet materiale med alt fra james bond, smukke landskaber til fodbold (det så ud til at være hd, meget høj detaljeringsgrad). Jeg tænkte, at det vil være nemt at se forskel på plasma og lcd i fodbold pga plasma responstid på 0,001ms og lcd responstid på 4-8ms. Men nej, uanset hvor mange gange jeg kiggede kunne jeg ikke se det. Når det kommer til sortniveau kunne jeg heller ikke se nogen forskel (der var pænt dæmpet belysning). Betragtningsvinklen kunne jeg se en lille fordel på x10. Er der nogen som kan fortælle, hvordan man skal gribe opgaven an når man gerne vil spotte forskellene? Det kunne også være godt når man skal forklare og vise forskellene til venner og bekendte. Eller er lcd nærmet sig så meget til plasma at forskellene er negligerbare? |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Hej. Personligt kan jeg nu godt se forskel på en w5500 og x10 og vil uden tøven vælge en x10 alene på baggrund af billedkvaliteten held og lykke med det |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
gå ned i samme butik med dvd eller optagelse som du måske selv har lavet. forskellen ligger i SD materiale.
du har sikkert set HD materiale. Netop her vil forskellen ikke virke så stor på de to Men hjemme i dine egen stue vil forskellen sikkert også blive større, især om aften hvor man som regel kun har et par lamper tændt. Redigeret af xcardman - 04-August-2009 kl. 11:16 |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Det er generelt svært at "finde" de gode skærme i butikken pga. eksempelvis ikke repræsentative signaler, som viser hvordan skærmen ville vise de kilder du bruger. Ofte er lyset i butikkerne også meget stærkt, skærmene er dårligt indstillet etc. Jeg ville læse anbefalinger/anmeldelser på diverse hjemmesider og så gå ud og kigge på de skærme der får god omtale efterfølgende... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |