Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fjutte
Bruger
Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
|
Emne: Pioneer reciver Sendt: 03-August-2009 kl. 19:12 |
Jeg har et Pioneer 5090 H fjernsyn og vil gerne opdaterer mit system med en reciver.Jeg har set på en Pioneer sc lx 71 reciver som min lokale forhandler vil sælge til mig for 9000 kr. Jeg kan se på forummet at den er meget populær, men jeg har dog flg. spørgsmål
1. Kan den sættes sådan op, så når man tænder fjernsynet, tænder forstærkeren og skifter over til tv og når man på fjernsynet justerer lyden på tvet fjernbetjening justeer den på forstærkeren.
2. Jeg bruger boose højttalerer. Foran bruger jeg et subwoofer sæt bestående af 2 side højttaler og en center. Alle højttalerne er dem hvor der er 2 små satelitter oven på hinanden og bagved bruger jeg også Boose subwoofer ligeledes med de samme slags satellitter. Er disse højttaler for små til den forstærker eller får jeg ikke nok ud af disse højttaler så jeg samtidig skal ud og købe nye højttaler.
PT har jeg ingen blueray med jeg har en zaptorboks kan jeg så få gavn af den forbedre lydkvalitet?
Kan en noop som mig sætte forstærkeren op?
Kan det bedre betale sig at vente til SC lx 72 kommer på markedet?
Mit primære formål med mit setup er at få en god surround lyd
Redigeret af fjutte - 03-August-2009 kl. 19:15
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 20:48 |
Jeg er vældigt godt tilfreds med min SC-lx71 og til 9k lyder det som en ok deal, 72 bliver bare dyrere og får bedre features omkring ipod ellers mener jeg ikke forskellene er store... så hvis du ikke bruger ipod syntes jeg ikke det kan svare sig at vente.
på min krp-600 har jeg en menu som hedder hdmi kontrol hvor jeg kan indstille om tvet skal tænde for enheder osv. det mener jeg også din skærm har.. og den understøtter også SR+ så du kan lade skærmens ir øje være modtageren for din receiver hvorved du kan putte den væk hvis du ønsker det. (og du kan styre dit tv med receiverens remote)
med sådan en forstærker kan det da godt svare sig med større højtalere men du kan jo bygge det op efterhånden som din økonomi tillader det, hvis jeg var dig ville jeg starte med fronthøjtaleren (til stereo) og en rigtig god centerhøjtaler som noget af det første.. så kan du bygge gode baghøjtere og evt sidehøjtalere på hvis du får lyst til en 7.1.. eller også bruge udgangen til en zone 2
Redigeret af rhsin - 03-August-2009 kl. 21:02
|
Mvh
René
|
 |
jeps
Bruger
Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 20:55 |
fjutte skrev:
Kan det bedre betale sig at vente til SC lx 72 kommer på markedet?
|
Hvis du venter 10 år, kan du få en væsentlig bedre model. 
Den oplysning kan du naturligvis ikke bruge til så meget, men overdrivelse fremmer forståelsen. Det jeg mener er, der kommer altid en større og bedre model, men det er jo nu du skal bruge receiveren.
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 20:56 |
Enig med Rhsin. Og ja tv'et har hdmi kontrol og dets features.
Du kan sagtens selv sætte receiveren op og indstille den. Det kræver dog at man læser manualen, prøver sig lidt frem og evt. læser lidt på diverse fora.
MEN den lyder altså fremragende hvis man slår mcacc ("auto-setup") fra og bare kører direct eller pure direct. Gør man det så skal man barelige ind indstille højtalerne samt x-over på subben. Det tager vel ikke over 5 min. og så er man klar.
Jeg tror bestemt ikke lx72 indeholder noget der retfærdiggøre merprisen, så hvis jeg var dig ville jeg snuppe 71'eren
Redigeret af furious jt - 03-August-2009 kl. 20:57
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
fjutte
Bruger
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 10:38 |
Takker for svarene
Lige et tillægsspørgsmål. Går al lyden igennem HDMI kablerne eller skal jeg også købe en anden type kabler samtidig
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 11:34 |
Ja de kan gå igennem hdmi kablerne, hvis din afspiller/kilde understøtter det.
Feks for at få fuld digital udnyttelse af HD lydformater ved Blu Ray skal de køre gennem HDMI kabel.
Ellers kan du bruge toslink (optisk) eller andre tilslutninger
|
Mvh
René
|
 |
fjutte
Bruger
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 16:33 |
rhsin skrev:
på min krp-600 har jeg en menu som hedder hdmi kontrol hvor jeg kan indstille om tvet skal tænde for enheder osv. det mener jeg også din skærm har.. og den understøtter også SR+ så du kan lade skærmens ir øje være modtageren for din receiver hvorved du kan putte den væk hvis du ønsker det. (og du kan styre dit tv med receiverens remote)
|
Det lyder jo som en fantastisk forstærker , men hvis man bruger av forstærkerens fjernbetjening, kan den så også styre TTV
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 16:42 |
Da dine højttalere absolut vil være det svageste led, så får du ikke fuld udnyttelse af denne fine receiver, så derfor ville jeg enten skifte til Bose Lifestyle og leve med den "dårlige" lyd, eller skifte højttalerne sammen med køb af forstærker. Du kan NEMT finde højttalere der spiller væsentligt bedre end Bose, men ikke i den størrelse 
Jeg har selv haft Bose 123GTX (tror jeg nok det hed) Konen var begejstret, men jeg solgte det efter 2 mdr. Der mangler i den grad mellemtone, men igen det er nogle fantastike små højttalere HVIS man kan leve med lyden.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 18:12 |
fjutte skrev:
Det lyder jo som en fantastisk forstærker , men hvis man bruger av forstærkerens fjernbetjening, kan den så også styre TTV
|
Der er en skydeknap på receiverens remote, og sættes den på tv skal du styre alle funktionerne (de fleste relativt direkte), og TTV er en af dem du direkte kan styre, så svaret er ja
|
Mvh
René
|
 |
fjutte
Bruger
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 19:00 |
takker mange gange for alle de gode svar
|
 |
spoxy
Guld medlem
Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1231
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 20:06 |
Hej fjutte
Hvem er din lokale forhandler? Jeg leder selv efter en sc-lx71, og 9000 er en fin pris.
Venligst Søren
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
 |
fjutte
Bruger
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 11:07 |
Jeg er blevet tilbudt det hos Milo radio, valhøj Alle i Rødovre. Jeg ved dog ikke om det er den de har stående i butikken. Jeg talte med en ældre mand, som fortalte at han kun kendte til TV og ikke HIFI så han kunne ikke fremvise den til mig, men han kunne give mig en god pris istedet. Ham der er HIFI ekspert har fri i denne uge, så skal du købe den til den pris vil jeg anbefale at tage kontakt i denne uge, jeg skal desværre ikke have den alligevel, da jeg har fundet ud af den fylder for meget til mit TV møbel (øv)
|
 |