recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
J3ron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung setup
    Sendt: 05-August-2009 kl. 11:09
Hejsa.

Jeg har købt mig et helt nyt setup m. et Samsung UE40B7070 "LED"-TV og et Samsung BD1252 Surround system (1 HDMI Udgang - 2 optiske Indgange). Har fået det hele hooket op og alt fungerer næsten som det skal. Det skulle være let at bruge for kæresten - se pænt ud - uden at fylde for meget.

Før spørgsmålene - lidt mere om hvad der er hooket op:

Følgende er hooket på m. HDMI kabler til TV'et
  • PS3
  • Digital TV-Boks (Fiber-TV/Internet)
  • BD1252 Surround forstærker / BlueRay afspiller
    • Jeg får fin surround når jeg spiller BlueRay film.
Surround forstærkeren har 2 optiske indgange til lyd så jeg kan sætte PS3'en og TV-boksen til samtidig.

Mit problem kommer i at jeg gerne ville tilslutte fjernsynet via DLNA til en medie/fil-server (virker sådan da.... kommer nok med spørgsmål til det i en anden post). Så har jeg et problem med at lyden ikke vil spilles over surround systemet.

Der er en optisk udgang på fjernsynet - mister jeg noget lydinfo hvis jeg bare smider kun TV'et sammen med surround forstærkeren og lader TVbox og PS3 sende lyden over HDMI til fjernsyn og derfra via optisk tilbage til forstærkeren?

Kan det passe at selvom forstærker og TV efter sigende skulle virke perfekt sammen "BD-Wise"-teknologi / HDMI-CEC så SKAL man tilslutte et optisk kabel til forstærkeren for at få lyden fra TV til forstærker?? Det kan ikke køre over HDMI-kabelet?

På forhånd tak =)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 13:00

Ja det er rigtigt nok. HDMI standarden er endnu kun énvejs kommunikation. Med med næste vers. 1.4 kommer muligheden for retur audio bl.a.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2862&zoneid=1

Til top
J3ron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 13:04
Ok - super. Skulle bare lige have bekræftet at jeg ikke var en total n00b.

Men der burde ikke være noget tab af signal ved at køre det hele igennem TV'et først, vel, da det bliver sendt digitalt?!?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 13:13
Da der er tale om korte kabler, skulle det ikke betyde noget, nej.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu