|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() Sendt: 04-August-2009 kl. 21:53 |
|
Nu er jeg så heldig at skulle bygge nyt hus, med kælder, Alt udstyret kommer først senere, nu er det rumdisponeringen vi taler om. |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Selve rummet er da en fed størrelse
![]() Lidt højere til loftet ville jeg nok foretrække ca. 2,50m eller mere. Glæder mig til at høre mere, man kan jo lave en fed fed bio, når man kan starte helt fra bunden. Redigeret af Hans j - 04-August-2009 kl. 22:39 |
||
![]() |
||
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
|
Størrelsen lyder fin. Faktisk tror jeg det kan være en udfordring at
rummet er så stort. Lærred kan måske komme til at synes lille i så stort rum. Højttalere ville jeg fastmontere, så har du også musik i hjemmebaren |
||
![]() |
||
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
|
Hvis muligt, så ja lidt mere loftshøjde til så stort et rum
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
Højden af rummet på de 2,3 er der ikke så meget at gøre ved.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
har du brug for så stort et rum? tænker på om ikke det vil være bedre at dele det op i måske 2 rum - et rum udelukkende til bio- og spillerum (hvis der ved spil menes konsolspil) Det er naturligvis vigtigt at overveje hvor mange man forventer skal se film ad gangen - men er det "kun" 4-6 personer, så kunne et rum på 4 x 6 meter måske være mere optimalt til bio? Ærgeligt med loftshøjden - er der så ikke plads til noget akustikloft? Jeg fik sat akustikloft op i min næsten færdige bio, og det er virkelig noget der hjælper på lyden (meget større effekt, end at udskifte hifi-udstyr, kabler mv.) Akustikken er ikke dømt til at være dårlig på forhånd blot fordi du ikke får sådant et loft, men husk at få tænkt dig nogle tanker derom. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det bedste og fylder kun 30 mm + forskalling. http://www.rockfon.dk/sw22882.asp?PID=127&CEILINGID=5765 Det kan da godt være højden kan blive 2,3 m fra gulv til loft. Nu skal rummet jo også bruges som gildesal eller hvad man kalder det, at lave 2 rum er jo at fråse med m². Der skal jo også være plads til alle de andre hobbyer |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
det var også derfor jeg netop spurgte om du havde brug for det store rum. Ser at du allerede er bekendt med akustikdæmpning så - Rockfon mono er en god løsning til din loftshøjde, dæmper kun de høje frekvenser, men de dybere kan jo løses på anden vis... bliver spændende at følge - er det helt forfra med huset (altså tom grund nu), eller er det en kraftig renovering du skal igang med?
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Du skriver først at rummet max kan blive 6m på hver led som jeg forstår det, derefter at det bliver 6x8m? Mig ikke forstå... Hvis det rent faktisk er 6x8 meter, så vær obs på at det stiller relativt store krav til lyden når du er oppe i den størrelse. |
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
|
Hvor stort et lærred kan man egentlig bruge når der "kun" er 2.3m fra gulv til loft? Lærredet skal vel ikke gå helt ned til gulvet. Hvis ikke det kan blive til ret mange tommer, så er det vel ikke nødvendigt at rummet er så stort. Så kommer man enten til at sidde langt fra lærredet eller også bliver der masser af plads bag ved sidde pladserne som man måske ikke kan bruge til så meget.. Bare min tanke |
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
ca. 3x1,3m kan man vel godt have
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ville under alle omstændigheder hyre dig som konsulent i en senere fase, vil bare ikke forstyre dig før det er aktuelt, men nu har du jo meldt dig på banen ![]() |
||
SVP03
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |