Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
|
Emne: Panasonic V10 vs Samsung 855. OM’er! Sendt: 05-August-2009 kl. 22:17 |
Sortniveau, byggekvalitet, retention, farvepræcision, kalireringsmuligheder, standardindstillinger...... ect.
Plasma tv i VM-året 2010...
Hvem leverer den bedste efterfølger af V10 og 855'eren? Nu, hvor Pioneer er holdt op med at producere tv apparater, vil der på plasmasiden bliver en mere åben og mere åbenlys kamp imellem Panasonic og Samsung. Jeg tror at Panasonic skal passe på med, at de ikke lander på andenpladsen efter Samsung. Altså, hvad billedkvaliteten angår.
Andenpladsen efter Pioneer kunne Panasonic godt leve med på grund af den store prisforskel, men kunne Panasonic også leve med en andenplads efter Samsung næste år? De stolte japanere ville blive rasende, hvis Samsung næste år kom med bedre plasma tv end deres egne plasma tv, så mon ikke Panasonic har noget rigtig godt i posen til os næste år? (Samsung har sikkert).
Hvem bliver den nye plasmakonge? Panasonic eller Samsung? Dén er sgu svær...
Redigeret af Firebird - 05-August-2009 kl. 22:19
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 22:38 |
Nu bevæger vi os jo noget ud i gætværk, hvis vi skal pege på hvilken skærm der er bedst EFTER de netop lancerede modeller... Men mit personlige bud er:
20% på at Samsung fortsætter den nuværende positive udvikling de har været igennem, og endegyldigt overhaler Panasonic, der simpelthen flytter sig for lidt fra generation til generation, og ikke har tilstrækkelig "high-end mentalitet" til at levere noget der for alvor rykker.
20% på at Panasonic vågner op og leverer et afgørende udviklings-ryk, der sætter dem sikkert i førertrøjen.
20% på at Panasonic står i stampe men Samsung vælger at udvikle sig i den forkerte retning igen, for at jagte en eller anden specifikation der ser godt ud på papiret men forringer billedet.
30% på at de næste modeller bliver "de nuværende +10%", så der ikke rykkes nævneværdigt ved forholdene indbyrdes.
10% på at en anden producent trækker en kanin op af hatten og leverer "Kuro-kvalitet"og overhaler både Panasonic og Samsung.
Jeg vælger så at se bort fra dén mulighed der hedder at nogen rent faktisk tager sig sammen og laver en LCD-skærm der er designet ordentligt, så det rent faktisk kun er LCD-teknologien i sig selv der sætter begrænsningerne, hvilket ville kunne skabe et tv der på mange måder ville overhale Sammy og Panny, men som naturligvis samtidig ville have ulemper på andre områder. OLED behøver vi næppe kalkulere med de næste par år.
Redigeret af AV Precision - 05-August-2009 kl. 22:39
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 23:11 |
80% på at Samsung leverer den klart bedste billedkvalitet efter kalibrering. Muligvis endnu bedre end Pioneer G9. Potentialet er der i hvert fald.
50% på at Panasonic leverer den bedste billedkvalitet uden kalibrering, da jeg tror at Samsung kommer med noget som skal give Panasonics THX-indstilling konkurrence. Så dén sætter jeg til fifty fifty.
70% på at sortniveauet bliver bedre på Sammyen en på Panaen. Både i dagslys, såvel som i mørke omgivelser.
70% på at byggekvaliteten bliver bedre på Panaen, men 30% til Samsung, da de sikkert ved, at en del har fravalgt 855'eren på grund af dens elendige byggekvalitet, så dér forventer jeg en klar forbedring fra Samsungs side, men jeg tror at Panasonic vil have næsen fremme på dette punkt. Igen.
70% på at retention vil blive noget mindre på Sammyen, men at Panasonic stadigvæk vil være klart bedre på dette punkt.
70% på at Samsung vinder på både farvepræcision og kalibreringsmuligheder.
Overordnet tror jeg at Samsung vinder.
Dette er så mit eget bud.
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 23:25 |
mit gæt køb en kuro nu, hvis man gerne vil have kuro kvalitet 100% på man ikke få et billede som et kuro. ikke dermed sagt de bliver gode til næste år. Men stadigvæk bliver billedet anderledes. sortniveau tror jeg ikke på de opnår, hvis man gerne vil have det. Med tanke på hvor lidt de har rykket sig fra 2008 til 2009. er mest spændt på om panasonic ikke blander lidt kuro teknologi ind i deres panel. Men ingen ved om de har fået nogle patenter men rent gæt som jeres forslag. men et bedre design og ingen blæser, skal panasonic nok får solgt rigtig mange tv. dernæst samsung, alene fordi panasonic er mere kendt for deres plasma tv.
Redigeret af xcardman - 05-August-2009 kl. 23:34
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 23:35 |
xcardman skrev:
mit gæt køb en kuro nu, hvis man gerne vil have kuro kvalitet |
Det var nu ikke temaet, men mit gæt er, at man næste år muligvis kan få noget bedre end Pioneers G9, og at jeg tror, at Samsung bliver den nye konge efter Pioneer, men Panasonic har sikkert også noget godt til os i posen... De har ikke noget valg.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 23:35 |
Firebird skrev:
80% på at Samsung leverer den klart bedste billedkvalitet efter kalibrering. Muligvis endnu bedre end Pioneer G9. Potentialet er der i hvert fald.
50% på at Panasonic leverer den bedste billedkvalitet uden kalibrering, da jeg tror at Samsung kommer med noget som skal give Panasonics THX-indstilling konkurrence. Så dén sætter jeg til fifty fifty.
70% på at sortniveauet bliver bedre på Sammyen en på Panaen. Både i dagslys, såvel som i mørke omgivelser.
70% på at byggekvaliteten bliver bedre på Panaen, men 30% til Samsung, da de sikkert ved, at en del har fravalgt 855'eren på grund af dens elendige byggekvalitet, så dér forventer jeg en klar forbedring fra Samsungs side, men jeg tror at Panasonic vil have næsen fremme på dette punkt. Igen.
70% på at retention vil blive noget mindre på Sammyen, men at Panasonic stadigvæk vil være klart bedre på dette punkt.
70% på at Samsung vinder på både farvepræcision og kalibreringsmuligheder.
Overordnet tror jeg at Samsung vinder.
Dette er så mit eget bud.
|
Lyder ikke så tosset i mine ører.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 23:43 |
Firebird skrev:
xcardman skrev:
Det var nu ikke temaet, men mit gæt er, at man næste år muligvis kan få noget bedre end Pioneers G9, og at jeg tror, at Samsung bliver den nye konge efter Pioneer, men Panasonic har sikkert også noget godt til os i posen... De har ikke noget valg. | måske med ikke på alle punkter, så skulle det i hvertfald være en samsung model. De kan finde på hvad som helst. jeg skrev det også kun fordi alle har sagt de sidste mange år nu bliver pioneer slået. Det er ikke sket endnu. hvis pioneer ikke var stoppet, havde de sikket også været foran i 2010.
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 00:08 |
xcardman skrev:
Firebird skrev:
xcardman skrev:
Det var nu ikke temaet, men mit gæt er, at man næste år muligvis kan få noget bedre end Pioneers G9, og at jeg tror, at Samsung bliver den nye konge efter Pioneer, men Panasonic har sikkert også noget godt til os i posen... De har ikke noget valg.
|
måske med ikke på alle punkter, så skulle det i hvertfald være en samsung model. De kan finde på hvad som helst. jeg skrev det også kun fordi alle har sagt de sidste mange år nu bliver pioneer slået. Det er ikke sket endnu. hvis pioneer ikke var stoppet, havde de sikket også været foran i 2010. |
Jeg skrev heller ikke på alle punkter. Desuden tror jeg ikke at Pioneer havde bragt betydeligt bedre skærme på markedet end dit KRP-500M, men meget lidt bedre end dit KRP500M, og de havde nok bragt tyndere skærme på markedet.
Ser vi på sortniveauet, har Samsung forbedret sig meget, hvorimod Panasonic nærmest er stået stille i forhold til sidste års topmodel PZ800. Det gælder også på andre områder. Derfor tror jeg at Samsung overtager tronen næste år, og sikkert havde været en meget stærk konkurrent til Pioneer under alle omstændigheder. Dog har jeg på fornemmelsen, at Panasonic kunne have bragt bedre tv på markedet i år, men at de har "gemt" noget til VM-året 2010. Det har Samsung sikkert også. Dér tror jeg så ikke, at Pioneer havde en klar forbedring i posen, for så havde de sikkert ikke stoppet med at producere tv. Men, det er selvfølgelig kun et gæt.
Nå, hvem overtager tronen efter Pioneer?
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 00:24 |
Men hvor alle tiden skriver om pioneer, for i 2010 er den ikke interessant længere. kun nu hvor man stadig kan købe en ny 5090. plus du selv skriver pioneer hele tiden. pioneer havde et g10 panel nok om det
Jeg holder på panasonic i 2010. Når man ser hvor gode deres monitor modeller er blevet. Lidt af det ryger nok ned i deres mindre modeller. samt en joke med kuro teknologi og neopanel
men prisen på de rigtig fede modeller bliver som deres z11, alså ikke for almindelige menesker.
Redigeret af xcardman - 06-August-2009 kl. 00:27
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 00:46 |
xcardman skrev:
Men hvor alle tiden skriver om pioneer, for i 2010 er den ikke interessant længere. kun nu hvor man stadig kan købe en ny 5090. plus du selv skriver pioneer hele tiden. pioneer havde et g10 panel nok om det
Jeg holder på panasonic i 2010. Når man ser hvor gode deres monitor modeller er blevet. Lidt af det ryger nok ned i deres mindre modeller. samt en joke med kuro teknologi og neopanel
men prisen på de rigtig fede modeller bliver som deres z11, alså ikke for almindelige menesker.
|
Det var nu også meningen at denne tråd skulle handle om efterfølgerne af Panasonic V10 og Samsung 855, da de to modeller er direkte konkurrenter (samme prisleje) i år. Samsung har overrasket mange i år, men jeg er ikke i tvivl om at de har mere i posen når vi skal til at se VM i fodbold. Panasonic har sikkert også gemt noget til VM-året 2010, men de havde nok ikke regnet med at Samsung ville komme med en så god skærm som 855'eren i år.
Jeg tror stadigvæk på at Samsung slår Panasonic næste år. Ganske enkelt fordi det er deres ambition.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 07:59 |
Og jeg tror, at jeg vågner på søndag og har vundet 25 milliarder kr. i lotto, at rumstérstangen er vokset til 30 cm, og at Thandie Newton ligger i min seng og takker for en vidunderlig nat...
Det er ganske enkelt min ambition. 
Eller sagt på en mere jordnær måde:
Man kan ønske i den ene hånd og skide i den anden, og så se hvilken hånd der bliver fyldt først. 
Redigeret af Non-Desperado - 06-August-2009 kl. 08:01
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 08:05 |
Det er noget af en hel gardering i får lavet
|