recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp: Z-5500..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp: Z-5500..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp: Z-5500..
    Sendt: 06-August-2009 kl. 13:11
Hej alle sammen :D.

Jeg bestilte her i Tirsdags nogle Logitech Z-5500 til min lille 'hjemmebiograf'' da der var mange der havde talt godt om dem..
men jeg blev ærlig talt lidt skuffet.

Jeg syntes ikke at bassen siger meget - jeg har også et logitech X-530 og hvis jeg spiller den samme sang lyder det mange gange bedre på X-530.

Sættet er sat til min DVD som er en Philips dvp-3360. Dvden og Z-5500 er forbundet med et high Grade Stereo audiokabel - hvor jeg kun den sorte del bliver brugt.

Jeg har et par spørgsmål:
Ville lyden blive bedre hvis jeg skiftede kablet ud med et rigtig coax kabel??

& er det er sted(butik eller noget) hvor jeg kan høre sættet - fordi jeg kunne godt tænke mig at høre subwooferen, da jeg godt ville høre om den virkeligt ikke kan spille bedre?

/Daniel

Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:24
Hvis sættet er helt nyt, så giv det lige lidt tid. Membranen er stiv til at starte med og det gør at bassen ikke rigtigt kan arbejde. Jeg ved ikke hvor længde et sådanne sæt skal tilspilles. Men giv det i hvert fald 20 timer inden du dømmer det alt for hårdt. Nu ved jeg ikke hvor stort et rum du forsøger at spille op, men til alm. værelser osv vil jeg mene Z5500 kan levere rigeligt med bas til musik.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af claesen claesen skrev:

Jeg bestilte her i Tirsdags nogle Logitech Z-5500 til min lille 'hjemmebiograf'' da der var mange der havde talt godt om dem..

Jeg syntes ikke at bassen siger meget - jeg har også et logitech X-530 og hvis jeg spiller den samme sang lyder det mange gange bedre på X-530.

Sættet er sat til min DVD som er en Philips dvp-3360. Dvden og Z-5500 er forbundet med et high Grade Stereo audiokabel - hvor jeg kun den sorte del bliver brugt.

& er det er sted(butik eller noget) hvor jeg kan høre sættet - fordi jeg kunne godt tænke mig at høre subwooferen, da jeg godt ville høre om den virkeligt ikke kan spille bedre?

/Daniel

Det lyder underligt, fordi jeg har en kammerat som købte det sæt, og der var virkelig smæk på hele sættet lige fra starten af. Rigtig fed bass, selvom det slet ikke var spillet til.
Mener ikke engang han havde brugt coax-kabel, men bare almindelig audio forbindelse.

Hans dvd-afspiller er ovenikøbet blot en UNITED, som han har købt i Aldi for 250 kr.

Redigeret af Chrizzy - 06-August-2009 kl. 13:36
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 17:04

/Daniel

Nej. Ikke umildbart. Det gjorde ingen forskel da jeg havde sættet. Tror nærmere subben har en defekt. Mit fik alle dører og skabslåger til at ryste. Subben er der sgu nok smæk på.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

[...]

Nej. Ikke umildbart. Det gjorde ingen forskel da jeg havde sættet. Tror nærmere subben har en defekt. Mit fik alle dører og skabslåger til at ryste. Subben er der sgu nok smæk på.

+1

Jeg synes nærmest bassen var for dominerende - jeg husker den faktisk som med mere "slam!" end min gamle HTB2 sub, men jeg har ikke lavet en side by side sammenligning, men efter minderne, så..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu