|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
slettet.18124 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
![]() Sendt: 07-August-2009 kl. 14:51 |
Hej. Jeg har Boxer hvor jeg modtager signalet med Strong SRT 8410 boks, og jeg oplever disse problemer. EPG virker ikke på alle kanaler (betalingskanaler), hvis man starter boksen på DR1, skal vælge en betalingskanal før EPGen den virker på ALLE kanaler. Hvis jeg går ind i menu, installation, systemopsætning, TV Opsætning, vælger HDMI udgang, sætter den til 1080i, tv format 16:9, billedeformat Automatisk. Når jeg bruger disse indstillinger på tv kanalen Discovery, står det fint, skifter jeg til DR1, står billedet også fint, men skifter jeg tilbage til Discovery (og visse andre kanaler bla. Animal Planet) Så er billedet gået over i 4:3 og jeg skal gentage forfra med indstillingerne (sæt til auto, bagefter 1080i, save, så vises billedet i hele skærmen igen) Vælger jeg Auto går billedet over i 4:3 (zoom) hvor underteksten 2. linie forsvinder, billedet passer ikke, det samme med eks. Animal Planet. Ved kanalskift bliver skærmen sort 1-2 sek. står lige og skifter automatisk, wide, gør det samme ved nogle kanaler når udsendelsen er slut, eller ved reklame start/slut. Når jeg ser eks. TV2 , Animal Planet og der er noget med undertekster, forsvinder disse når jeg skruer op og ned på volumetasterne på fjernebetjening til boksen, men kommer igen når jeg stopper. Begge signaler ligger på ca. 83-88 % Jeg har skrevet til supporten ved Strong, så jeg regner og håber disse bliver rettet med en firmware update. Fjernbetjeningen opfører sig underligt en gang imellem, ved at gøre noget andet end den knap jeg trykker på, eks. trykker på I knappen, så kommer lydstyrken frem på skærmen, og andre underlige ting. Jeg har et 42" Panasonic PX70E, haft det i 2 år. forbundet med HDMI kabel. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/digi-modtagerbokse/test s/597/11/?testdb_searchQuery=&cHash=5e8a2704d7
den model ser heller ikke for godt ud, samt jeg har haft dårlige erfaringer med en Strong mpeg2 tuner. synes de ser lidt svage ud frem for Strong ![]() Tror ikke andet man kan gøre, end at vente på en firmware update. Redigeret af xcardman - 07-August-2009 kl. 20:25 |
|
![]() |
|
peterjuuls ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Jeg har købt en SRT 8410 for en uge siden og er godt tilfreds med den indtil nu. Jeg bor et sted hvor signalerne fra Sverige er svage og har derfor valgt denne model, fordi den skulle have høj følsomhed og være god til svage signaler. Det viser sig at være rigtigt, fordi jeg har tidligere prøvet uden held at modtage Sverige med et par forskellige MPEG2 receivere, og SRT 8410 modtager Sverige fint.
Jan.Larsen, Jeg har ikke prøvet HDMI udgangen, men jeg har gjort samme erfaring som dig med EPG, der af og til forsvinder for betalingskanalerne, og med at fjernbetjeningen nogle gange sender en "pil ned", når man trykker på OK. Det virker dog som om at hvis man trykker på knapperne lidt langsommere og lidt hårdere, så forsvinder problemet. Jeg blev ret forvirret, da jeg skulle opbygge favorit lister, hvor jeg først krydsede kanalerne af og gik ud af menuen og næste gang, jeg var inde at checke favorit listerne, var de ændret. Først da jeg fandt ud af at man skal stille sig på listen "Alle TV kanaler" inden man går ind, fik jeg favorit listerne sat op. Det er måske ikke direkte en fejl, men bare et ulogisk menusystem. Andre småting ved fjernbetjeningen er også lidt ulogiske, men det lærer man nok at leve med efterhånden. Min største anke ved SRT8410, som jeg ellers er godt tilfreds med, er et sitrende billede ved tekst-tv-bladring. Jeg kan bladre via fjernsynets tekst-tv, som står roligt og flot på skærmen, men den har ikke så stor hukommelse som receiverens tekst-tv og man skal derfor sidde og vente på at den modtager siderne. Hvis jeg bladrer direkte på receiveren, er der ingen ventetid, men billedet sitrer ubehageligt. Derfor bruger jeg fjernsynets bladring, selvom det er langsommere. Xcardman: du har nok ret med at man må afvente en firmware opdatering. Iøvrigt peger dit link til en test af receiveren på en anden model fra Strong, her er et korrekt link til SRT 8410 hvor den scorer højest blandt de Boxer-godkendte receivere http://www.digitalt.tv/test.aspx?ArticleID=113 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |