|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Sir_Golf_Alot ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
![]() Sendt: 09-August-2009 kl. 08:04 |
Hej. Overskriften lyder nok lidt underlig, men her er baggrunden. På min Pana 42G10E, kan jeg høre Yousee radio via DVB-C (de kanaler der er via Kabel-Tv) Jeg har toslink fra Digital Out på Tv til min DacMagic, og derfra Phono til Denon-reviever. Lyden sendt igennem DacMagic giver et klart løft MEN: At have Tv stående med "Radio-billedet" på, er vel ikke optimalt på en Plasma (Burn-in). Kan jeg lave "sort-skærm" når jeg hører radio på den måde? JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
er der ikke en screen saver funktion du kan slå til ved statiske billeder på panaen? så den automatisk dæmper billedet efter et par minutter... det mener jeg da min søns px80 har
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Sir_Golf_Alot ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
![]() |
Tror det ikke, kan i hvertfald ikke finde noget med screensaver. JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
Det gør Panasonic'en vist automatisk, når den ikke får noget antennesignal, men om den regner radiosignal som et antenne/billed-signal, ved jeg ikke, da jeg ikke hører radio. På min gamle Sony LCD kunne man i en undermenu vælge at slukke for panelet, hvis man hørte musik på TV'et. Redigeret af Non-Desperado - 09-August-2009 kl. 11:56 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Det var ellers smart med at kunne slå billedet helt fra, netop det skulle man kunne på et plasma tv.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er IKKE Picture Mute på TVet. Skriv ned hvor de enkelte radioprogrammer ligger, så er der jo ingen grund til at have TVet tændt når der høres radio. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Øhh, det hjælper da ikke, hvis radio høres via tv'et! JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Du kan tage lydsignalet ud direkte fra youseeboksen over i receiveren, så behøves du jo slet ikke at have tvet tændt, så skal du bare sætte din receiver på det rette input |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Ah ok! Men oplæget var jo at få signalet sendt igennem min DacMagic før det går til reciever, for at få "løftet lyden", altså: Radio fra Yousee-box > Tv (HDMI) JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
|
![]() |
|
![]() |
ja hvis du bruger begge din input ingange på din dacmagic, ellers kunne du jo køre lyden ind direkte udenom tv fra yousee
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
ah ok! kunne være en løsning, men som jeg forstår det, kan Dacmagic ikke "sende" 5.1 lyd (Dolby D) når man ser film som sender 5.1 Den sender "lyden uberørt igennem" JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
|
![]() |
|
![]() |
jamen er det ikke også godtnok?, tag lyden ud fra de analoge porte på samsung boksen (hvis der er det.. kan jeg ikke engang huske Når du skal høre radio så sætter du bare dac over på den anden port og kører lyden helt udenom dit tv over i receiveren |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |