recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode højttalere til ældre 55W Marantz?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGode højttalere til ældre 55W Marantz?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KarstenK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Gode højttalere til ældre 55W Marantz?
    Sendt: 06-August-2009 kl. 02:57
Hej. Jeg er på jagt efter "nye" brugte højtalere til min Marantz PCM 550 DC, der skal afløse to aldrende Dantax højtalere.

Jeg har kigget mig omkring på forummet, og kan se, at Dali 850 er meget populære. Dog kan jeg samtidig se, at det ikke er noget der fungerer godt med en svag forstærker - så jeg er igen på bar bund. (for 55W er vel at betragte som svagt, ikke?)

Så hvad siger i, vil det være en dum idé at købe, eller skal jeg istedet kigge på noget Infinity eller måske Dali 450?

Højtalerne skal primært bruges til progressivt rock/metal, 70'er rock og glam, men også en smule til lidt klassisk, trip hop, psychedelic trance, new wave osv.

Budget: ca. 2000 kr.

Håber nogen kan hjælpe mig med denne umulige opgave.

- På forhånd tak. :D

Redigeret af KarstenK - 07-August-2009 kl. 05:34
Til top
KarstenK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 03:59
Da jeg ikke har fået svar, har jeg været yderligere på jagt. Vil et sæt Dali 808 til 2300 kr være et godt køb? Bedre end Dali 850, der kan erhverves for samme beløb?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 15:10
Prøv at tage din Marantz med i butikkerne og hør hvordan de spiller sammen - lyd er individuelt, og derfor kan du kun bruge andres råd som vejl.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu